خبرنگاران سرانه مصرف عسل در همدان بالاتر از میانگین کشور است

به گزارش وبلاگ بخار، همدان- خبرنگاران- مدیرطیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه سرانه مصرف عسل در همدان بالاتر از میانگین کشور است گفت: سرانه مصرف این محصول در کشور یک کیلو و 17 گرم و در استان یک کیلو و 236 گرم است.

خبرنگاران سرانه مصرف عسل در همدان بالاتر از میانگین کشور است

علیرضا قراگزلو روز پنجشنبه در گفت و گو با وبلاگ بخار اضافه نمود: استان همدان با دارا بودن 47 هزار کندو زنبور عسل، 2 هزار و 481 زنبورستان برای 2 هزار و 538 نفر شغل ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: استان همدان سالیانه پذیرای 20 تا 30 هزار کلنی زنبور عسل مهاجر از استان های دیگر کشور است که به مدت سه ماه در سال در این استان سپری می کنند.

مدیر طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی همدان گفت: استان همدان به علت داشتن گونه های مختلف گیاهان در مراتع، مزارع و داشتن باغ های متنوع زمینه مناسبی برای فعالیت حرفه زنبورداری است.

وی گفت: در حال حاضر همدان دارای هشت واحد بسته بندی به ظرفیت یک هزار و 30 تن در سال، کارگاه کندو سازی به ظرفیت 17 هزار کندو در سال ، 2 کارگاه موج آج کنی به ظرفیت 40 تن، 50 فروشگاه عرضه عسل و تجهیزات و تعداد هفت تعاونی زنبورداری است.

قراگزلو اظهار داشت: همچنین در استان همدان هفت واحد پرورش ملکه با تولید هشت هزار عدد ملکه درسال فعال است.

وی با بیان اینکه اولین مرکز آموزش تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل در استان وجود دارد ادامه داد: زنبورداران استان همدان در سال جاری سه هزار 478 تن عسل، 9 هزار و 60 کیلوگرم گرده گل، 34 کیلوگرم ژله رویال، 2هزارو 749 کیلوگرم بره موم تولید و استحصال کرده اند.

مدیر طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی همدان اضافه نمود: عسل کوه الوند با توجه به دارا بودن تنوع گیاهی بسیار عالی دارای طعم عطر و خواص دارویی بسیار با ارزشی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرانه مصرف عسل در همدان بالاتر از میانگین کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرانه مصرف عسل در همدان بالاتر از میانگین کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید