سنتی وی: این ربات روزانه 20 هکتار زمین را کنترل می نماید!

به گزارش وبلاگ بخار، سنتی وی محصول شرکت رباتیک مروپی (Meropy) می تواند به وسیله ارائه راه چاره هایی برای رشد و مراقبت از محصولات کشاورزی و بهینه سازی طرح های آزمایشی عملکرد کشاورزان را بهبود ببخشد...

سنتی وی: این ربات روزانه 20 هکتار زمین را کنترل می نماید!

وبلاگ بخار - سنتی وی (SentiV) یک ربات بازرس مجهز به حسگرها و دوربین های مختلف است که می تواند به دستیار نو کشاورزان تبدیل شود. این ربات می تواند به صورت اتوماتیک در هر روز حدود 20 هکتار زمین را برای شناسایی تهدیدات بالقوه و جدی برای محصولات کشاورزی بررسی کند.

سنتی وی از توانایی های خود برای زیر نظر داشتن محصولات کشاورزی استفاده می نماید. این ربات محصول شرکت رباتیک مروپی (Meropy) می تواند به وسیله ارائه راهکار هایی برای رشد و مراقبت از محصولات کشاورزی و بهینه سازی طرح های آزمایشی عملکرد کشاورزان را بهبود ببخشد. با شروع بازرسی زمین کشاورزی به وسیله ربات سنتی وی، جمع آوری داده هایی که بعدا در نقشه های تنظیم پذیر قابل استفاده هستند، صورت می گیرد.

با این رویکرد، کشاورزان می توانند اطلاعات کشاورزی بهتری را کسب نموده و اقدامات فوری در خصوص محصولات خود را انجام دهند. آنها بعلاوه می توانند به علت بهبود عملکرد و کیفیت محصول، سود بیشتری کسب نمایند. ربات سنتی وی می تواند در فراهم کردن کیفیت زندگی بهتر برای کشاورزان و کارشناسان کشاورزی نقش داشته باشد زیرا به کاهش زمان کار در مقایسه با کار دستی در زمین های کشاورزی یاری می نماید.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

بازرسی محصولات کشاورزی به صورت اتوماتیک

ربات سنتی وی در زمین کشاورزی به صورت اتوماتیک و مستقل عمل می نماید و پس از انجام کار خود بی احتیاج از حضور اپراتور در آن نزدیکی به محل استقرارش باز می شود. این ربات می تواند روزانه تا حدود 20 هکتار زمین را پوشش داده و شرایط را بررسی و بررسی کند.

به گفته تیم سازنده سنتی وی، امکان افزودن حسگرهای دیگر با توجه به نوع داده هایی که باید شناسایی شوند، وجود دارد. از آنجایی که محصولات کشاورزی می توانند ارتفاع زیادی داشته باشند، ربات سنتی وی از یک طراحی انعطاف پذیر سود می برد.

پهنا، ارتفاع و حالت حرکت این ربات همگی قابل تنظیم هستند تا سازگاری بهتری با نوع گیاهان و محصولات کشاورزی مورد مطالعه داشته باشد. به گفته تیم طراحی، سنتی وی به علت سبکی (وزن کلی 15 کیلوگرم) و سامانه چرخی که پوشش گیاهی را از بین نمی برد، آسیبی به زمین کشاورزی وارد نمی نماید.

بهره گیری از هوش مصنوعی

سنتی وی از هوش مصنوعی نیرو می گیرد و امکان جمع آوری و بررسی داده ها با اجرای یک سری الگوریتم ها فراهم می شود. از این طریق، سنتی وی می تواند بر احتیاجهای غذایی و آبی یا سمپاشی محصولات کشاورزی نظارت کند. سنتی وی بعلاوه می تواند وجود تهدیدات بیولوژیکی مانند علف های هرز، بیماری ها و آفات را شناسایی کند.

تصاویر ثبت شده به وسیله این ربات جزئیات بیشتری نسبت به آنچه چشم انسان می تواند ببیند را ارائه می نماید. تصاویر با وضوح بالا به کشاورزان و کارشناسان کشاورزی اجازه می دهد تا پیش از آن که وارد زمین کشاورزی شده و در پی مشکل باشند، نگاه دقیق تری به شرایط محصولات کشاورزی داشته باشند.

منبع: عصر ایران

به "سنتی وی: این ربات روزانه 20 هکتار زمین را کنترل می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنتی وی: این ربات روزانه 20 هکتار زمین را کنترل می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید