همایش ملی دنیاِ ایرانی: ماد و هخامنشی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ بخار، همایش ملی دنیاِ ایرانی: ماد و هخامنشی 14 تیرماه در موزه ملی ایران برگزار می گردد.

همایش ملی دنیاِ ایرانی: ماد و هخامنشی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ بخار، گروه پژوهشی باستان کاوی تیسافرن با هدف پرداختن به دنیا ایرانی در دوران برآمدن حکومت ماد و در پی آن شاهنشاهی هخامنشی، همایش ملی دنیاِ ایرانی: ماد و هخامنشی را با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موزه ملی ایران در 14 تیرماه 1403 برگزار می نماید.

دین، هنر و معماری، تاریخ فرهنگی و اجتماعی، نویافته های باستان شناختی، اقتصاد، معیشت و بازرگانی، تاریخ و جغرافیای سیاسی و اداری، مرزهای ایران و جغرافیای تاریخی و برهم کنش های ایران با همسایگانش محورهای همایش دنیاِ ایرانی: ماد و هخامنشی و مطالعات باستان شناختی و تاریخی هخامنشی در منظره جغرافیایی و فرهنگی کرانه های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای مکران محور ویژه این همایش است.

در شرح برگزاری این همایش آمده است: فرهنگ و تمدنِ پربار ایرانی که به هزاره های دور بازمی شود، سالیانی است بر دنیا سایه افکنده و آن را روشنی بخشیده است. فرهنگ و تمدن ایرانی همانند لاجورد شاهوار بدخشان ثمره تابش خورشید و سعی باد و باران است. ازاین رو شناخت و شناساندن و پاسداری از این فرهنگ و تمدن سایه گستر و بِشکوه خویشکاری همۀ ایرانیانی است که دل در گرو این آب و خاک و میراث آن دارند.

دبیر علمی این همایش شاهین آریامنش و هوشنگ رستمی هستند و دبیر اجرایی آن محمد جمالی است. پژوهشگران می توانند مقاله های پژوهشی خود را به وسیله وبگاه همایش به نشانی ncpwmap.tissaphernesarc.ac.ir به دبیرخانه آن ارسال نمایند.

چکیده های پذیرفته شده، در کتاب چکیده مقاله های همایش منتشر خواهد شد و در روز برگزاری همایش در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. بعلاوه اصل مقاله های همایش، پس از برگزاری همایش در مجله بین المللی پژوهشنامه ایران باستان -نمایه شده در وبگاه اسکوپوس- منتشر خواهد شد.

انتها زمان دریافت چکیده مقاله 31 اردیبهشت ماه 1403، اعلام نتیجه 10 خردادماه 1403 و انتها زمان دریافت اصل مقاله 31 خردادماه 1403 است و همایش در محل اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

منبع: دنیای سفر

به "همایش ملی دنیاِ ایرانی: ماد و هخامنشی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی دنیاِ ایرانی: ماد و هخامنشی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید