آریا پرمانا چاق ترین کودک جهان که با کاهش وزنش شگفتی ساز شد

به گزارش وبلاگ بخار، آریا پرمانا، یک نوجوان اندونزیایی که زمانی 191 کیلوگرم وزن داشت، به قدری بزرگ الجثه بود که مجبور بود در بیرون از خانه، در استخری که به طور ویژه برای او ساخته شده بود حمام کند. او گرچه زمانی چاق ترین کودک جهان لقب گرفته بود، اما ثابت کرد سختکوشی و مشخص هدف همواره نتیجه می دهد.

آریا پرمانا چاق ترین کودک جهان که با کاهش وزنش شگفتی ساز شد

چاق ترین کودک جهان لقب گرفته بود

آریا پرمانا که حالا 15 سال دارد، زمانی 5 وعده در روز غذا می خورد که شامل برنج، ماهی، گوشت، سوپ سبزیجات و نوعی خوراک سنتی اندونزیایی می شد. این غذا ها به طور میانه برای 2 فرد بزرگسال کافی بود. پرمانا مجبور شد رفتن به مدرسه را کنار بگذارد چرا که هنگام راه رفتن خیلی زود از نفس می افتاد. از آنجایی که پدر و مادرش دیگر نتوانستند لباسی میزان او پیدا نمایند، او تا مدت ها چیزی جز سارونگ که لنگ سنتی اندونزی است، به تن نمی کرد.

اما بالاخره تصمیم به تغییر گرفت

آریا پرمانا توانست خود را از پسری 191 کیلوگرمی به نسخه بسیار لاغرتری از خود تبدیل کند. این دانش آموز اندونزیایی وزن خود را به 83 کیلوگرم رساند و کماکان میخواهد سبک زندگی سالم تری در پیش بگیرد. مربی آریا، آده رای به او یاری کرد تا به اهمیت ورزش و داشتن یک رژیم غذایی متعادل پی ببرد.

آریا حالا نمادی از امید است

مربی آریا می گوید او پیش از آنکه اشتهای سیری ناپذیری برای غذا خوردن پیدا کند، 85 کیلوگرم بود. او حالا بدون از دست دادن روحیه اش کماکان در حال کاهش وزن است، امری که در میان افراد بزرگسال کمتر دیده می گردد. آریا حالا به نمادی از امید بدل شده است. او برای کاهش وزن خود از ترکیبی از یک برنامه ورزشی سختگیرانه به همراه یک رژیم غذایی مغذی و مراقبت پزشکی یاری گرفته است.

آریا قبلاً بیشتر از چند دقیقه نمی توانست سرپا بایستد. حالا، اما بعد از انجام یک عمل جراحی که برای کاهش اشتهای او صورت گرفت، می تواند با دوستانش فوتبال و ورزش های دیگر بازی کند و تا مدرسه پیاده رود.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو

به "آریا پرمانا چاق ترین کودک جهان که با کاهش وزنش شگفتی ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آریا پرمانا چاق ترین کودک جهان که با کاهش وزنش شگفتی ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید