استقبال سازمان ملل از تبادل اسرا در یمن

به گزارش وبلاگ بخار، سازمان ملل امروز (شنبه) تبادل اسرا در یمن را بهترین دلیل برای اهمیت تبادل نظر در این کشور دانست.

استقبال سازمان ملل از تبادل اسرا در یمن

به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای ضمن استقبال از اقدام دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله به تبادل اسرا در روزهای پنجشنبه و آدینه 15 و 16 اکتبر، خاطرنشان کرد، عملیات آزادی اسیران براساس توافقی صورت گرفت که دو طرف درگیر در یمن 27 سپتامبر به آن دست یافتند و بر آزادی بیش از 1000 بازداشتی تصریح دارد.

وی به اهمیت تبادل اسرا در فرایند اجرای توافقنامه استکهلم اشاره نموده و از دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله خواست به همکاری خالصانه و بدون پیش شرط خود با مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن ادامه دهند تا بیانیه مشترک که شامل آتش بس در تمام مناطق یمن و اقدامات انسانی و مالی و از سرگیری فرایند سیاسی فراگیر برای سرانجام دادن به جنگ است، نهایی گردد.

گریفیث روز پنجشنبه خاطرنشان کرد، طرف های درگیر هنوز پیرامون متن بیانیه مشترک (پیش نویس طرح صلح سازمان ملل در یمن) به توافق نرسیده اند.

یمن روزهای پنجشنبه و آدینه شاهد بزرگترین عملیات تبادل اسرا از زمان شروع جنگ این کشور در سال 2014 بود.

طبق اعلام کمیته بین المللی صلیب سرخ که بر عملیات تبادل اسرا نظارت داشت، روز آدینه 352 بازداشتی و روز پنجشنبه نیز 704 اسیر در بازداشت در نزد دو طرف درگیر آزاد شدند.

27 سپتامبر دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در ژنو بر سر تبادل 1081 اسیر با نظارت سازمان ملل و صلیب سرخ توافق نموده بودند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "استقبال سازمان ملل از تبادل اسرا در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال سازمان ملل از تبادل اسرا در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید