این هفته در کدام منطقه ها برف می بارد؟

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی نو به غرب کشور،طی فردا (17 بهمن)، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در منطقه ها گرمسیر و بارش برف در منطقه ها سردسیر خبر داد.

این هفته در کدام منطقه ها برف می بارد؟

به گزارش ایسنا ، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (16 بهمن) در غالب منطقه ها کشور جوی آرام مستقر است.در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، بعضی منطقه ها جنوبی خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد.

وی اضافه کرد: دوشنبه (17 بهمن) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب و منطقه های از جنوب غرب، شمال استان های فارس و بوشهر بارش آغاز می شود. در نوار جنوبی کشور و منطقه ها گرمسیر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه شنبه (18 بهمن) بارش علاوه بر منطقه ها یاد شده به دامنه و ارتفاعات البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: چهارشنبه(19 بهمن) در غرب و شمال غرب کشور و دامنه های البرز وزش باد و کاهش نسبی دما همراه با ابرناکی و بارش باران و برف ادامه خواهد داشت همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی همراه با کاهش نسبی دما در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد. بارش در استان های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز شدت خواهد داشت.

ضیاییان در ادامه گفت: پنجشنبه (20 بهمن) نیز بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد.

وی اضافه کرد: امروز شرق دریای عمان و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (17 بهمن) نیمه ابری و غبار رقیق در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (18 بهمن) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا(16 و 17 بهمن) بندرعباس با دمای 26 و 27 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 13- و 12- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین

به "این هفته در کدام منطقه ها برف می بارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هفته در کدام منطقه ها برف می بارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید