بارها ناکامی و شکست را تجربه کردم، جوانان قدر فرصت ها را بدانند

به گزارش وبلاگ بخار، عباس حاج کناری قهرمان اسبق دنیا و مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سلامتی برای تمام مردم کشورمان به خبرنگاران گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران و دنیا و تبعات و محدودیت های ناشی از این بیماری، سال متفاوت و نسبتاً سختی را پشت سر گذاشتیم که امیدوارم این شرایط هر چه زودتر به سرانجام برسد.

بارها ناکامی و شکست را تجربه کردم، جوانان قدر فرصت ها را بدانند

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به در پیش بودن بازی های المپیک اظهار کرد: فدراسیون کشتی تا جایی که امکان داشت و محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی ناشی از کرونا اجازه می داد، اقدام به برپایی اردوها و مسابقات کرد. هر چند بچه ها شرایط متفاوتی را داشتند اما به هر حال کوشش شد تا آزادکاران ما بتوانند به نحو احسن برای حضور در بازی های المپیک مهیا شوند.

وی به همدلی و رفاقت در کادر فنی تیم ملی اشاره نمود و گفت: سالهاست با غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان و دیگر مربیان زحمتکش تیم ملی رفیق و همکار هستم. روزگاری با آنها کشتی می گرفتم که خوشبختانه حالا در کسوت مربی در کنار هم هستیم. همواره سعی کردم به عظیم تر و پیشکسوت احترام بگذارم در تیم همکار هستیم بسیار چراکه معتقدم این موضوع به خودی خود نتایج مثبتش را در کار و زندگی من خواهد داشت.

حاج کناری اضافه کرد: باید از متولیان فدراسیون کشتی هم تشکر کنیم که در سالی گذشته با تمام وجود برای مهیا کردن امکانات لازم برای کشتی گیران کوشش کردند. آنها با وجود تمام محدودیت ها، زمینه برگزاری رقابتهای لیگ و همچنین برگزاری مسابقات داخلی و اعزام به میادین خارجی را فراهم آوردند که باید از آن قدردانی کرد. فقط امیدوارم همه چیز طبق برنامه پیش برود و سهمیه های به جامانده المپیک هم در قزاقستان کسب گردد تا بچه های تیم ملی با همت و کوشش خود و دعای ملت راهی المپیک شوند.

قهرمان اسبق کشتی دنیا در تشریح سالی که گذشت گفت: اینکه سال و ماه برای برنامه ریزی انسان محدود است، خیلی عجیب نیست اما من از زمانی که خود و توانایی هایم را شناختم فهمیدم حد و مرزی نباید برای خودم قائل باشم. سالی که گذشت به دلیل ویروس کرونا و همه گیری این بیماری درس های عظیمی را برای همه ما به ارمغان آورد. لحظات تلخ و شیرینی را در سال 99 پشت سر گذاشتیم که به ما نشان داد باید قدر همدیگر را بدانیم. در سال جدید هم کوشش می کنم برنامه های مد نظرم را اجرایی کنم و در هر مسئولیتی که هستم، مثبت و مثمرثمر ظاهر شوم.

وی اضافه کرد: من در طول زندگی تجربه چندین ناامیدی عظیم را داشته ام و یاد گرفتم در زندگی فقط با شادی و امید می توان بر مسائل فائق آمد. در سال جدید برای هموطنانم دعا می کنم شاد و تندرست باشند، چون معتقدم یا سلامتی و امید می توانند از پس سختی ها عبور نمایند. امیدوارم سال 1400 بیش از پیش برای همدلی، همراهی و خدمت به هموطنانمان بدور از قضاوت ها کوشش کنیم.

حاج کناری در پاسخ به این سوال که در هنگام تحویل سال چه آرزویی خواهد نمود، گفت: ابتدا امیدوارم نوروز سال جاری تمامی مردم بتوانند در کنار هم و اعضای خانواده خود باشند و سال را تحویل نمایند. لحظه سال تحویل از خدا می خواهم خاطرات خوب، برکت، نعمت، شادی و نشاط اطرافیانم مثل گذشته تکرار گردد و سال جدید، سال خوبی برای همه باشد و ترس، اضطراب و نگرانی های معیشتی از مردم دور گردد.

این مربی سازنده مازنی به حال و هوای متفاوت عید دو سال اخیر اشاره نمود و گفت: سال 99 و همچنین عید سال جاری را نمی توان با هیچ سالی مقایسه کرد. این دو سال به دلیل درگیری ایران و دنیا با ویروس کرونا برای همه سخت و متفاوت بود. طبیعتاً دیگر خبری از آن دید و بازدیدهای راحت و سنتی و همیشگی نبود و بسیاری از مردم به ناچار باید محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را بطور جدی رعایت نمایند. اما فارغ از این مسائل، دید و بازدیدهای عید همواره برای من قشنگ ترین بخش نوروز است. بخصوص مسافت هایی که طی می کردیم تا برای مهمانی و دیدن اقوام به خانه و روستاهای آنها برویم. از عیدی هایی که در کودکی جمع می کردم تا برای خودم لباس ورزشی بخرم، جزو بهترین و ماندگارترین خاطرات آن دوران من است. به عنوان مثال به خوبی یادم است با پولی که عمویم به عنوان عیدی به من داد برای خودم دوبنده کشتی خریدم و در پوست خودم نمی گنجیدم.

وی در انتها خطاب به کشتی گیران جوان و باانگیزه که راه درازی را برای رسیدن به قله افتخار دنیا و المپیک دارند، گفت: در یک جمله به تمامی این جوانان می گویم طوری کوشش نمایند و قدر این روزها را بدانند که جایی برای ای کاش گفتن نگذارند. من بعضی اوقات حسرت بعضی ناکامی ها در دوران جوانی را می خورم که اگر تجربه فعلی را داشتم هیچگاه اتفاق نمی افتاد. امروز که به بعضی از شکست هایم در آن دوران نگاه می کنم با خود می گویم ای کاش بیشتر تمرین نموده بودم تا امروز تعداد افتخارات ورزشی و ملی من بیشتر بود و جایی برای حسرت نمی ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بارها ناکامی و شکست را تجربه کردم، جوانان قدر فرصت ها را بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارها ناکامی و شکست را تجربه کردم، جوانان قدر فرصت ها را بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید