باکو و غذاهای خوشمزه اش

به گزارش وبلاگ بخار، غذاهای خوشمزه باکو

برای خیلی از ما خوردن غذاهای خوشمزه هر شهر یکی از انگیزه های اصلی سفر و گشت و گذار است. یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر به شهرهای نو وقتی است که به رستورانی با فضای نو می رویم و غذاهایی را سفارش می دهیم که کاملا فرق دارد. بعضی از شهرها غذاهایی دارند که به ذائقه ما ایرانی ها نزدیک است امروز می خواهیم به باکو برویم و تعدادی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای این شهر را معرفی کنیم. خبرنگاران را همراهی کنید تا با غذاهای خوشمزه باکو آشنا شوید.

باکو و غذاهای خوشمزه اش

پلو (Plo)

با اینکه خوردن غذاهای مدرن و امروزی جذابیت های خاص خودش را دارد اما غذاهای سنتی همچنان جایگاه ویژه ای را در رستوران ها دارند. یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی باکو پلو است، از همان پلوهایی که ما در ایران می خوریم البته با کمی تفاوت در عطر و طعم! برای درست کردن این پلو برنج و گوشت و ادویه های مختلف را با هم ترکیب می کنند. هر چند که این پلو در نقاط مختلف دنیا درست می شود اما پلوهای اینجا عطر و طعم دیگری دارد. اگر می خواهید پلویی را بخورید که مزه بینظیرش هیچ وقت از یادتان نرود به رستوران نارقیز بروید.

کباب

کباب از آن غذاهای پرطرفدار ایرانی است که در کشورهای اطراف ایران هم از غذاهای محبوبی به شمار میرود. باکو هم چندین نوع کباب و شیشلیک خیلی خوشمزه دارد و اگر عاشق کباب هستید خوبه وقتی به باکو رفتید طعم کباب های خاص اینجا را هم امتحان کنید.

شاه پلو

اگر ته چین دوست داشته باشید حتما از این غذا هم خوشتان می آید البته طعم آن کمی متفاوت از ته چین هایی است که تا به حال دیده اید اما آنقدر خوشمزه است که به سختی می توانید در برابر بشقاب دوم مقاومت کنید! این غذا در باکو معمولا در هنگام مهمانی ها درست می شود.

دیزی

دیزی از غذاهای سنتی محبوب ایرانی که در کشور همسایه هم پیدا می شود! به یک رستوران سنتی بروید و یک دیزی خوشمزه سفارش دهید تا ببینید خوردن این غذا در شهر دوست داشتنی ای مثل باکو چقدر می تواند لذت بخش باشد.

دلمه

احتمالا از اینکه در باکو چقدر غذاهای ایرانی پیدا می شود تعجب می کنید! اگر در این شهر دلتان دلمه ای خوشمزه خواست می توانید سریعا خودتان را به نزدیک ترین رستوران برسانید چون این غذا از غذاهای معمول منوهای رستوران های اینجاست.

قوتاب

قوتاب یک جور اسنک است که برای درست کردن آن نانی پهن را با موادی مثل پنیر، اسفناج، گوشت و کودو تنبل پر می کنند. برای اینکه طعم این غذا را خوشمزه تر کنید آن را به همراه ماست محلی بخورید. اگر عزمتان را جزم کردید حتما در باکو قوتاب را امتحان کنید به رستوران منقل بروید چون قوتاب های خوشمزه ای دارد.

لاوانگی

شکم مرغ و ماهی را با سبزیجات و گردو پر می کنند تا غذای خوشمزه ای مثل لاوانگی را درست کنند. غذایی که خوشمزه و پرطرفدار است و عطر و طعم بینظیری دارد.

منبع: الی گشت

به "باکو و غذاهای خوشمزه اش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو و غذاهای خوشمزه اش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید