با مصرف این 7 ماده غذایی پوستی زیبا و شفاف داشته باشید

به گزارش وبلاگ بخار، برخورداری از یک رژیم غذایی متعادل، برای حفظ سلامت، زیبایی و درخشان شدن پوست لازم است. در ادامه به بعضی از این مواد غذایی که برای یک رژیم متعادل مفید هستند، اشاره می کنیم:

با مصرف این 7 ماده غذایی پوستی زیبا و شفاف داشته باشید

آوکادو

آوکادو سرشار از ویتامین بی است که باعث جلوگیری از شنمایندگی ناخن و مو و خشک شدن پوست می گردد. از پودر آوکادو می توان برای شستشو و تمیز کردن صورت و درمان خشکی پوست استفاده کرد. آوکادو بعلاوه دارای ویتامین ای است که برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است. لیکوپن ترکیبی است که مانع آفتاب سوختگی پوست می گردد. بعلاوه لیکوپن به عنوان آنتی اکسیدان، برای جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک صورت نیز مفید واقع می گردد. گوجه فرنگی سرشار از کاروتنوئید است که باعث کاهش آسیب سلولی و در نتیجه جلوگیری از خارش پوست می گردد. افرادی که به طور منظم از رب یا آب گوجه فرنگی استفاده می نمایند، قرمزی و سوختگی پوستشان 50 درصد کمتر از سایر افراد است.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا منبعی غنی از کاروتنوئید و آستاگزانتین است. این مواد خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می برند. بعلاوه ماهی قزل آلا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 از نوع DHA و EPA است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر ناشی از اشعه UV محافظت می نماید. ماهی قزل آلا برای افراد مبتلا به انواع بیماری ها و ضایعات پوستی بسیار مفید است.

تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی ترکیبی به نام لوتئین کاروتنوئید است که از پوست در برابر اشعه های UV محافظت می نماید. لوتئین نیز مانند لیکوپن، از پوست شما در برابر اثرات منفی رادیکال های آزاد محافظت می نماید. تخم مرغ منبع خوبی از ویتامینبیاست که مانع خشکی و پوست پوست شدن صورت می گردد.

مغز میوه ها

مغز میوه ها از قبیل گردو و بادام برای حفظ پوستی نرم و جوان ضروری هستند. این مغزها منبع خوبی از امگا 3 هستند که باعث درخشش، نرمی و جوان تر شدن پوست می گردد. بعلاوه مغزها حاوی ویتامین ای هستند که مانع پیری پوست در اثر آسیب نور خورشید می گردد. ویتامین ای برای حفظ رطوبت پوست که مانع خشکی پوست می گردد، ضروری است.

سبزیجات سبز رنگ

سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج، ویتامین آ مورد احتیاج پوست بدن را تأمین می نمایند. ویتامین آ برای بازسازی سلول ها و بافت ها که برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری است، ضروری است. این سبزیجات منبع خوبی از ویتامین کا، ویتامین ای، اسیدفولیک و کاروتنوئیدها مانند لوتئین و زیگزانتین هستند. همه این مواد مغذی، رطوبت پوست را بالا می برند و از پیری زودرس پوست جلوگیری می نمایند.

مرکبات

مرکبات مانند لیمو، انگور، گریپ فروت و پرتقال سرشار از ویتامین سی هستند. ویتامین سی باعث افزایش فراوری کلاژن می گردد. کلاژن برای حفظ خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست ضروری است و مانع به وجود آمدن چین و چروک و التهاب پوست و در نتیجه کاهش اثرات مضر رادیکال های آزاد می گردد.

مواد غذایی نقشی حیاتی در حفظ سلامت و زیبایی پوست شما دارند. یک رژیم غذایی مناسب می تواند برای شادابی و زیبا تر شدن پوست شما شگفتی بیافریند.

منبع: فوت و فن

به "با مصرف این 7 ماده غذایی پوستی زیبا و شفاف داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف این 7 ماده غذایی پوستی زیبا و شفاف داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید