برقع هم در ریاض ممنوع شد!

به گزارش وبلاگ بخار، ایسنا نوشت: رویکرد مسؤولان عربستانی درباره بهترین پوشش زنان عربستانی در جشنواره گردشگری ریاض دردسرساز شده و اکنون پس از ده ها سال پوشیدن بدون جنجال چادر عربی در عربستان، حضور زنان نقاب دار در این جشنواره ممنوع شد.

برقع هم در ریاض ممنوع شد!

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، سما الحارثی، مدیرکل یکی از شرکت هایی که در جشنواره گردشگری ریاض شرکت دارد، خاطرنشان کرد، پس از مشاهده نحوه برخورد مدیریت جشنواره ریاض با زنان برقع پوش، همکاری این شرکت با شرکت ورزشی سلای عربستان متوقف شد.

سما الحارثی تاکید نمود: مدیریت جشنواره ریاض در برابر دیدگان دنیا به عربستان توهین نموده و نظارتی بر مدیریت آن وجود ندارد.

الحارثی گفت: شرکت بانی جشنواره گردشگری ریاض از من خواست به زنان روبنده دار اجازه ورود ندهم و دختران برگزارکننده مراسم نیز باید لباس رسمی امروزی پوشیده و اجازه پوشیدن چادر عربی و عبا را ندارند. برای موضعگیری های آنها، زنان روبنده دار و آنهایی که چادر می پوشند، متاسفم، کوشش های ما برای دریافت حق آنها و شروع تحقیقی در این زمینه ادامه دارند.

مریم الحازمی، یکی از مسؤولان برگزاری این جشنواره نیز با انتشار تصاویر زنده ای، تماس شرکت برگزار کننده با او برای همکاری را نشان داد، در این تصاویر زمانی که الحازمی برای کار حاضر شد و او را دیدند، بعضی مسؤولان از جمله مدیر بخش رستوران ها اجازه حضور به او نداده و با استخدام الحازمی به این دلیل که برقع دارد، مخالفت کرد و از او خواست روبنده خود را بردارد.

الحازمی روز بعد نیز با انتشار تصاویری از مقابل منطقه گردشگری ریاض خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز به ما اجازه ورود ندادند و نشان های ما را هم دریافتد و به ما خاطرنشان کردند از امروز ورود شما ممنوع است.

ترکی آل الشیخ، رئیس شورای مدیریت سازمان کل تفریح و سرگرمی عربستان با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به دستاوردهای این فعالیت گردشگری و ابراز تعجب از معترضان به این فعالیت گردشگری گفت: این فعالیت ها پنج میلیون مسافر و 100 هزار گردشگر در طول دو هفته داشته اند و این را باید جشن گرفت.

آل الشیخ در حساب کاربری خود ویدیوی الحازمی را بازنشر نموده و تعهد داد درباره این موضوع تحقیق گردد اما تردیدهایی درباره وعده او وجود دارد به ویژه که بعضی از فعالان پرسشنامه استخدام در این فعالیت را به اشتراک گذاشتند که یکی از سوالات این بود که درخواست کننده نقاب یا چادر مشکی می پوشد یا نه.

جشنواره گردشگری ریاض از 17 اکتبر گذشته با هدف تبدیل عربستان به قطب دنیای گردشگری در محیطی به مساحت 14 میلیون متر مربع شروع شد و برای 70 روز ادامه دارد. این فعالیت ها شامل فعالیت های ورزشی، موسیقی، تئاتر، جشن های هالووین، کُشتی و کشتی زنان برای اولین بار در عربستان هستند.

نحوه برخورد مسؤولان ریاض با زنان روبنده دار موجب خشم مردم این کشور شد. همزمانی این فعالیت های با جشن هالووین و اقدام مدیریت این منطقه در نصب مجسمه های بزرگ و ترسناکی به شکل جمجمه در بزرگراه های شهر مشکلاتی را ایجاد کرد ساکنان ریاض این مجسمه ها را بت خوانده و تعدادی از آنها را شکستند تا جایی که مدیریت این جشنواره مجبور شد مجسمه ها را جمع آوری کند.

دو سال قبل نیز احمد الخطیب، رئیس شورای مدیریت سازمان کل گردشگری و میراث ملی در اظهاراتی برای حمایت از اقداماتش در شبیه سازی لندن و نیویورک گفته بود، محافظه کاران می توانند در خانه هایشان بمانند.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سال گذشته پس از حضور زنان روس در نمایش سیرک در ریاض، الخطیب را از ریاست شورا برکنار کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "برقع هم در ریاض ممنوع شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقع هم در ریاض ممنوع شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید