برنامه های هفته گردشگری در خراسان رضوی اعلام شد

به گزارش وبلاگ بخار، ایسنا/ براساس آخرین گزارش و خبرهای منتشر شده، برنامه های هفته گردشگری در خراسان رضوی اعلام شد.

برنامه های هفته گردشگری در خراسان رضوی اعلام شد

یوسف بیدخوری در نشست خبری هفته گردشگری اظهار کرد: هفته گردشگری را در پیش داریم که سال جاری را با نام گردشگری و سرمایه گذاری سبز نامگذاری نموده اند. همانطور که وزیر گردشگری گفت 19 پروژه گردشگری به صورت آنلاین افتتاح خواهد شد. این پروژه ها شامل هتل ، هتل آپارتمان و دفاتر خدمات مسافرتی خواهد بود.

وی اضافه نمود: یک نقیصه ای که در مشهد وجود دارد، موضوع استفاده از ظرفیت های مشهد گردی است. بسیاری از زائران که به مشهد مشرف می شوند، کمتر از ظرفیتهایی که در مشهد وجود دارد، استفاده می نمایند. از همین رو سال جاری با همکاری شهرداری مشهد تورهای تخفیف دار و مشهدگردی خود را از 5 تا 11 مهر برای مسافران قرار خواهیم داد تا بیشتر با ظرفیتهای مشهد آشنا شوند. این تورها به وسیله سایت شهرداری مشهد اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی توضیح داد: هر ساله به مناسبت هفته گردشگری یکسری تورهای معرفی و آشناسازی در این ایام اختصاص می دادیم که سال جاری در 6 مهر یک تور آشناسازی جهت معرفی گردشگری کشاورزی در شهرستان مه ولات برگزار خواهیم کرد. در یک قالب این تور از کاروانسراهای فخرآباد که در روستای فخرآباد بجستان قرار داد، بازدید خواهیم داشت.

بیدخوری اضافه نمود: همانطور که نهم مهر روز گردشگری سالمندان نامگذاری شده است، برنامه ای برای بازنشستگان اداره کل اداره کل میراث فرهنگی استان در قالب یک تور آشناسازی در شهرستان تربت حیدریه پیش بینی نموده ایم که روز آدینه 7 مهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یک تور آشناسازی دیگر در روز 8 مهر ویژه ناشنوایان خواهیم داشت که این تور در قالب مشهد گردی پیش بینی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در روز 9 مهر یک برنامه فرهنگی برای سالمندان کشور که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند با حضور 800 نفر در آرامگاه فردوسی برگزار خواهیم کرد.

بیدخوری اعلام نمود: در این ایام به مناسبت هفته گردشگری اقدامات ویژه ای تدارک دیده شده که بازدید رایگان از موزه ها و پایگاه های میراث فرهنگی در پنجم مهر یکی از این اقدامات خواهد بود. بعلاوه تخفیف 30 تا 50 درصدی واحدهای اقامتی را در هفته گردشگری خواهیم داشت.

وی در مورد چالش های موجود در گردشگری خراسان رضوی اعلام کرد: مسیرهای ارتباطی به خراسان رضوی در حد و میزان گردشگری خراسان رضوی نیست، البته تمامی زیرساختهای ناوگان حمل و نقل عمومی استان در حال حاضر نیز دچار ضعف است که جزو مهمترین چالش های گردشگری خراسان رضوی محسوب می گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: هزینه های بالا و ایجاد تورم، گردشگری و سفر را از سبد خانوار حذف نموده که باید در این زمینه اقدامات و برنامه های مجذوب کننده و به صرفه برای مسافران و گردشگران تهیه و ایجاد کنیم.

منبع: همگردی

به "برنامه های هفته گردشگری در خراسان رضوی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های هفته گردشگری در خراسان رضوی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید