تردید ترامپ درباره امضای توافقنامه با طالبان

به گزارش وبلاگ بخار، در حالی که قرار است تا چند روز آینده طرح کاهش خشونت ها توسط طالبان آغاز شود و تا خاتمه ماه جاری نیز توافق آمریکا و طالبان به امضا برسد رئیس جمهور آمریکا درباره این توافق ابراز تردید کرد.

تردید ترامپ درباره امضای توافقنامه با طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ بخار، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به وبلاگ بخار گفت که می تواند به بحران در افغانستان انتها دهد اما نمی خواهد برای رسیدن به این هدف میلیون ها نفر را بکشد.

ترامپ که پیش از این نیز بارها این مسئله را تکرار کرده، شرح داد که منظورش از کشتن میلیون ها افغان استفاده از تسلیحات هسته ای نیست.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا به وبلاگ بخار گفت: ما با طالبان در حال مذاکره هستیم، مدت زیادی است که با آن ها مذاکره می کنیم و باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد، امکان رسیدن به توافق وجود دارد.

این در حالی است که روز گذشته کمیسیون انتخابات افغانستان اشرف غنی را پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که مخالفت شماری از احزاب، جریان های سیاسی و گروه طالبان را در پی داشته است.

عبدالله عبدالله رقیب اصلی غنی پس از اعلام نتایج نهایی در گردهمایی بین طرفدارانش گفت که براساس آرای شفاف و بیومتریک تیم وی پیروز انتخابات است و براساس این آرا دولت فراگیر تشکیل خواهد داد.

از سوی دیگر نیز ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز در واکنش به اعلام پیروزی غنی گفت: معین دوباره اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور افغانستان زیر چتر اشغال مشروعیت ندارد و این اقدام با توجه به شرایط حساس کنونی افغانستان، با محتوای فرایند جاری صلح نیز در تضاد است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تردید ترامپ درباره امضای توافقنامه با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید ترامپ درباره امضای توافقنامه با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید