تکنو از امروز با سه مدل گوشی به بازار ایران برمی شود

به گزارش وبلاگ بخار، شرکت پارس نوین مدیا با کسب نمایندگی از شرکت چینی تکنو از امروز (شنبه) سه مدل موبایل هوشمند این برند را وارد بازار ایران می نماید.

تکنو از امروز با سه مدل گوشی به بازار ایران برمی شود

به گزارش آی تی من، این مطلب را مدیران شرکت پارس نوین مدیا در نشست خبری روز سه شنبه خود اظهار داشتند و به این ترتیب، این برند شناخته شده بازار جهانی موبایل، پس از یک دوره توقف 6 ساله، دوباره به بازار ایران برمی گردد.

رضا دیهیمی، بنیان گذار و رییس هیات مدیره پارس نوین مدیا درباره شکل گیری همکاری بین این شرکت و برند تکنو (Tecno) و بازگشت این برند به ایران گفت: در کنگره جهانی موبایل بارسلون در سال 2023، مذاکراتی را با تکنو انجام دادیم که در نهایت به توافق انجامید.

دیهیمی اضافه نمود: استراتژی پارس نوین مدیا، همکاری با یک برند مطرح جهانی بوده و از فراوری ODM خودداری نموده تا در صورت تداوم تحریم ها، امکان فراوری بعضی گوشی ها در ایران فراهم گردد و در صورت برطرف تحریم ها نیز با برند های بزرگ تر وارد همکاری شویم.

وی تاکید نمود که در صورت تداوم تحریم ها، با همکاری تکنو فراوری موبایل در ایران و در یزد انجام خواهد شد.

پیمان وشکینی، عضو هیات مدیره و مدیر برند تکنو در شرکت پارس نوین مدیا نیز در این مراسم گفت: پارس نوین مدیا در سال 93 با واردات لوازم جانبی ال جی کار خود را شروع کرد و پس از دو سال، با تحریم و خروج شرکت ها از ایران، به واردات برند های مختلف تلفن همراه مشغول شد.

وشکینی با اشاره به مجذوب کنندهیت بازار ایران برای برند های بزرگ ادامه داد: امروزه که 70 تا 75 درصد مردم جهان از گوشی هوشمند استفاده می نمایند؛ این بازار اشباع شده و بزرگ تر کردن آن کار سختی است. بازار ایران به واسطه علاقه مندان به تکنولوژی، جمعیت بالا و جوانان مستعد نسبت به سایر کشور های همسایه با جمعیت بسیار کمتر، مجذوب کنندهیت بیشتری برای برند ها دارد.

وی اضافه نمود: در ماه ژوییه نخستین سفارش ما ثبت شد و از همین شنبه (امروز) این محصولات وارد بازار می گردد.

وشکینی با بیان اینکه فیچرفون های تکنو مخصوص بازار آفریقاست و به ایران وارد نمی گردد، گفت: ما در مرحله اول، سه مدل گوشی هوشمند تکنو را به بازار ایران عرضه نموده ایم و قصد داریم تا سرانجام سال 2023 این تعداد را به 6 مدل برسانیم.

به گفته وی، محصولات تکنو در ایران با 6 ماه گارانتی تعویض عرضه می شوند که در ایران بی سابقه است.

وشکینی اضافه نمود: با آنالیز های میدانی و پس از دریافت تاییده از شرکت مدیا جی، متوجه کیفیت بالای محصولات تکنو شدیم و این اطمینان را داریم که به علت این کیفیت تضمین شده، مصرف نمایندگان نگرانی ای برای استفاده مداوم از تلفن همراه خود نخواهند داشت.

وشکینی بعلاوه در پاسخ به سوال فناوران در رابطه با اهداف تکنو در بازار ایران، با اذعان به اینکه حدود 50 درصد بازار ایران در دست سامسونگ، 20 تا 30 درصد متعلق به شیائومی و باقی بازار در دست سایر برندهاست، گفت که تکنو در پی این است تا سرانجام سال 2026 حدود 3 درصد سهم بازار ایران را از آن خود کند.

وشکینی بعلاوه اظهار داشت که گوشی های فیچرفون برند آی تل (شرکت خواهر تکنو) در دست آنالیز است و درصورت دریافت تاییدیه، برای واردات و احتمالا فراوری در ایران، با این شرکت وارد مذاکره خواهیم شد.

بعلاوه به گفته وی، واردات تعداد محدودی از موبایل های تاشوی تکنو نیز در آینده وارد بازار ایران خواهد شد.

مدیر برند تکنو در شرکت پارس نوین مدیا، قیمت رقابتی را یکی از مزایای این گوشی های پیشگام مطرح کرد و گفت: این گوشی های تاشو در بازار اروپا به قیمت 999 دلار به دست مصرف نماینده می رسد که تقریبا نصف قیمت سایر رقباست.

در بخش دیگری از این نشست، مدیرعامل پارس نوین مدیا در پاسخ به سوالی درباره تسهیلات دریافتی این شرکت برای واردات گفت که هیچ تسهیلات خاصی از دولت دریافت ننموده ایم. محصولات مان بیش از 20 روز است که در گمرک مانده و حتی چند روزی هم هست که به علت قطعی سامانه، محصولات ترخیص نشده اند.

برنامه عرضه

به گفته مدیر برند تکنو، از امروز (شنبه 21 مرداد) سه گوشی اسپارک گو، اسپارک 10 پرو و کمون 20 پرو به ترتیب با قیمت های حدودی 4 میلیون، 7 میلیون و 9.5 میلیون تومان وارد بازار ایران و در 15 استان به صورت هم مان عرضه خواهند شد.

این مدل های پایین رده و میان رده با خدمات پس از فروش مناسب، قابلیت های مجذوب کننده و قیمت رقابتی به فروش می رسند. به زودی نیز گوشی اسپارک 10 c نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

فروش آنلاین این محصولات نیز به وسیله سه فروشگاه دیجی کالا، کالاتیک و تکنولایف انجام می گردد.

مدل ها

مدل Spark Go 2023 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی HD+ و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی 1080P عقب همراه با لنز ثانویه و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلو است. این دستگاه از یک تراشه هشت هسته ای Helio A22 با حداکثر 4 گیگابایت رم و بعلاوه 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می برد. باتری 5000 میلی آمپر نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. بعلاوه این مدل از اندروید نسخه 12 بر پایه رابط کاربری HIOS 12 بهره می برد.

Spark Go 2023 در رنگ های مشکی، آبی و بنفش عرضه شده است.

Spark 10 Pro نیز دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی 90 هرتزی به همراه یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (1440p) با لنز ثانویه هوش مصنوعی و لنز عمیق برای تصاویر ماکرو و نیز دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به همراه فلش دوگانه است. این دستگاه به تراشه هشت هسته ای Helio G37 همراه با حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و انرژی خود را از یک باتری 5000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژر 18 واتی می گیرد. در ضمن این مدل از اندروید نسخه 13 بر پایه رابط کاربری HIOS 12.6 بهره می برد. اسپارک 10 پرو در رنگ های مشکی، سفید و آبی در دسترس است.

اما Camon 20 Pro که در رنگ های Serenity Blue و Dark Welkin ارائه می گردد، دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی FHD+ AMOLED با طراحی وسط پانچ است و نرخ تازه سازی 120 هرتزی را ارائه می دهد که معمولا در گوشی های میان رده با این قیمت پیدا نمی گردد.

به عنوان یک گوشی هوشمند دوربین محور، Camon 20 Pro 5G دارای یک تنظیم دوربین سه گانه در پشت است. سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی RGBW (G+P) با لنز بزرگ دیافراگم f/1.65 و OIS است. این سنسور اصلی برای افزایش حساسیت به نور و بهبود عملکرد در نور کم طراحی شده است. سنسور اصلی همراه با یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی و یک واحد ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

بعلاوه Camon 20 Pro دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

Camon 20 Pro روی پوسته سفارشی HiOS 13 Tecno در اندروید 13 استفاده می نماید، تمام عملکرد ها و توانایی های مورد انتظار از سایر پوسته های سفارشی اندروید را نیز ارائه می دهد.

منبع: فرارو

به "تکنو از امروز با سه مدل گوشی به بازار ایران برمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنو از امروز با سه مدل گوشی به بازار ایران برمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید