جاذبه های شهر مونجویک در اسپانیا

به گزارش وبلاگ بخار، 10 مورد از دیدنی های شهر مونجویک | Montjuïc

این تپه های زیبا که در همسایگی شهر بارسلونا در کشور اسپانیا قرار دارند، با منظره روح نواز، باغ های دیدنی و موزه های جذابشان گردشگران بسیاری را به شهر مونجویک می کشانند. این نام به خاطر گورستان یهودیانی که سال ها پیش در این مکان قرار داشت بر این شهر گذاشته شد. شهر مونجویک 200 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. صخره هایش مدام در حال برخورد با آب های درخشان دریای مدیترانه هستند. برای گردش در این شهر زیبا با خبرنگاران همراه شوید

جاذبه های شهر مونجویک در اسپانیا

1- قلعه مونجویک | Castell de Montjuïc

تمام محوطه شهر مونجویک به وسیله این قلعه بزرگ و زمین هایش اشغال شده است. دژی محکم با دیوارهای غیرقابل نفوذ! دژ دارای چندین بمب افکن با کالیبر زیاد است که برای محافظت از بندر مورد استفاده قرار می گرفت. در سقف این قلعه و گوشه کنار دیوارهای دفاعی آن قدم بزنید تا از چشم انداز زیبای دریا،بندر، شهر و کوه ها بهره مند شوید. در قسمت غربی امارت یاد بودی از Francisco Franco قرار گرفته و داخل دژ نیز موزه تجهیزات نظامی است.

2- موزه ملی هنر کاتالونیا | Museu dArt de Catalunya

این موزه در کاخ بلند ملی پارک شهر مونجویک قرار گرفته است. موزه آثار ارزشمند هنرهای کاتالان را از تمام دوران تاریخ نمایش می دهد. این کلکسیون با آثار قرون وسطی (قرن 11 تا 13 میلادی) شروع شده و تا آثار پیشتاز عصر حاضر ادامه می یابد. ترتیب آثر قرون وسطی حیرت انگیز است. نقاشی های آبرنگی خیره نماینده از خیلی از کلیساها Pyrenean در کاتالونیا. نقاشی های Tahull در اتاق مخصوصی نمایش داده می شوند. مجذوب کنندهیت دیگر موزه نقاشی های هنرمندان کاتالان و استادان اسپانیایی است. که از برجسته ترین آن ها El Greco, Francisco de Zurbarán, Diego Velázquez, Mariano Fortuny, Antoni Gaudí, Ramon Casas, Joaquin Torres-García, Julio González, Salvador Dalí, و Pablo Picasso هستند.

3- آبنمای جادویی مونجویک

این آبنمای بزرگ و جادویی نماد میدان مقابل قصر ملی است. این فواره جادویی درنوزدهم ماه مه سال 1929 برای نمایشگاه جهانی که Carles Buigas در آن قصد ساختن آثاری بزرگ و گرانبها را داشت افتتاح شد. برای درک بهتر ابعاد بزرگ این آبنما یک استخر بزرگ با طول 65 و عرض 50 متر را در نظر بگیرید. خلاقانه ترین چیزی که در این آبنما خواهید دید نورپردازی آن است. بیش از 100 دریچه هیدرولیکی آب را به هوا پرتاب می نمایند و 4000 لامپ در آن نمایش بی نظری از پایکوبی همزمان آب و نور و موسیقی می سازند. نمایش در ماه های تابستان از پنجشنبه تا یکشنبه و در زمستان آدینه و شنبه برگزار می گردد. (از اوایل ژانویه تا اوسط فوریه نیز تعطیل است)

4- موزه خوان میرو | Fundació Joan Miró

در قسمت دوست داشتنی پارک شهر مونجویک، موزه خوان میرو قرار گرفته است. خوان میرو نقاش و مجسمه ساز و سفالگر اسپانیایی بود. کارهای او بیشتر در سبک سوررئالیسم دانسته می گردد. موزه با کلکسیون شخصی هنرمند افتتاح شد. ساختمان مدرن موزه به وسیله Josep Lluís Sert طراحی شده است. از پنجره های سقفی برای روشنایی استفاده شده است. دو حیاط خلوت نیز برای نور بیشتر درون آن هستند. کلکسیون ارزشمند موزه شامل بیش از 5000 اثر می گردد. افرادی از تمام سنین از موزه بازدید نموده و از خلاقیت بی انتهای خوان میرو لذت می برند. علاوه بر آثار خوان میرو نمایشگاه های موقت از آثار هنرمندان قرن 20 و 21 در موزه برپا می گردد.

5- دهکده اسپانیایی | Poble Espanyol

مانند آبنمای جادویی، این دهکده کوچک نیز برای نمایشگاه جهانی سال 1929 ساخته شد. دهکده فریبنده و دلربا دارای ساختمان هایی با معماری متفاوت از دیگر بناهای اسپانیا است. خیابان های کوچک و خوش چشم انداز، کوچه ها، باغچه ها و خانه ها دور میدان و قصر اصلی قرار دارند. کارگاه های هنری که در دهکده برگزار میشوند به گردشگران این امکان می دهند تا صنایع دستی از جمله: شیشه ها، کاشی ها، میناکاری ها، کالاهای چرمی و چاپ شده را ببینند و خریداری نمایند. از دهکده اسپانیایی به عنوان محل برگزاری مراسم فرهنگی و برنامه های فضای باز استفاده می گردد.

6- میدان اسپانیا | Plaça Espanya

درهمسایگی مونجویک میدان شلوغ اسپانیا قرار گرفته است. میدان پر ترافیک ترین نقطه اتصال در نیمه غریبی شهر است. بزرگ راه های Gran Via و Avinguda del Parallel اینجا با هم تقاطع دارند. در مرکز میدان چشمه یادبود باشکوه، اسپانیا متعلق به خدا است قرار گرفته است. در بخش جنوبی میدان ورودی Exhibition Grounds است و دو برج که از روی برج ناقوس مارک باسیلکا مقدس ساخته شده اند در اطراف ورودی قرار دارند

7- پاویلیون بارسلونا | Mies Van der Rohe Pavilion

این غرفه به وسیله لودیگ میس ون طراحی شده. مانند دهکده اسپانیایی و آبنما هدف اصلی از آن نمایشگاه بین المللی سال 1929 بوده است. ساختمان، مهم در تاریخ معماری مدرن، و شناخته شده برای فرم ساده آن و استفاده دیدنی و مجذوب کننده آن از موادی، مانند سنگ مرمر، سنگ باباغوری و سنگ تراورتن است. این پاویلیون برای خوشآمد گویی به پادشاه آلفونسو هشتم بنا شد.

8- ورزشگاه المپیک | Olympic Stadium

در پارک مونجومی ورزشگاه المپیک و زمین های نمایشگاه قرار دارند محل هایی که المپیک تابستانی 1992 در آن برگزار گردید. ساختمان های مسابقات شامل استادیم المپیک و دانشگاه تربیت بدنی نیز می گردد. این ورزشگاه زمین اصلی تیم دوم شهر به نام Espanyola است.

9- CaixaForum Barcelona

این مکان در ساختمانی با طراحی مدرن بی نظیر قرار گرفته است که به عنوان یک کارخانه نساجی ساخته شد. طراح آن Puig i Cadafalch بود. اینجا مرکز برگزاری مراسم فرهنگی و اجتماعی است. برنامه های دائمی از نمایش های هنرهای انتزاعی مدرن نیز در آن برقرار است. در این ساختمان کنسرت، همایش و برنامه های پویا برای هنرهای انتزاعی دایر است.

10- موزه باستان شناسی کاتالونیا | Museu Arqueològic de Barcelona

در نزدیکی زمین های نمایشگاه موزه باستان شناسی کاتالونیا قرار گرفته است. ساختمان نما آجری آن برای نقاشی های Palau de les در نمایشگاه بین المللی 1929 ساخته شد. سال 1932 ساختمان توسعه یافت و تبدیل به موزه شد. کلکسیون باستان شناسی موزه تاریخ سرزمین کاتالان ها را پوشش می دهد . اشیایی از عصر برنز (قرن 7 قبل از میلاد) متعلق به فرهنگ عبری ها، یونانی ها، رومی ها و دیگر محصولات هنری ما قبل تاریخ دارد که با مشاهده آنان می توان به تاثیر تجارت و تهاجم فرهنگی منطقه پی برد. تماشای جواهرات نقره برج Castellet de Banyoles از ارزشمندترین دارایی های موزه شهر مونجویک را از دست ندهید.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت

به "جاذبه های شهر مونجویک در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهر مونجویک در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید