جایزه TUBALL به باتری یون لیتیم نانویی رسید

به گزارش وبلاگ بخار، جایزه TUBALL به محققی اعطاء شد که بر روی توسعه باتری های یون لیتیم با استفاده از نانولوله های کربنی تک جداره فعالیت می نماید.

جایزه TUBALL به باتری یون لیتیم نانویی رسید

به گزارش گروه فناوری وبلاگ بخار، چندی پیش جایزه بین المللی برای دانشمندانی که در حال توسعه کاربرد های صنعتی نانولوله های کربنی تک جداره هستند، تدارک دیده شد. اولین برنده این جایزه که به TUBALL Award شهرت دارد معرفی گردید.

این جایزه به دلیل فعالیت های گسترده در زمینه فناوری نانولوله های کربنی به جاناتان کالمن داده شد. وی با استفاده از نانولوله های کربنی پیروز به افزایش 2.5 برابری چگالی انرژی باتری های یون لیتیم شده است.

نانولوله های کربنی تک جداره بیشتر به دلیل توانایی آن ها در بهبود تقریبا تمام مواد به عنوان مصالح ساختمانی آینده معرفی می شوند. هزاران محقق در سراسر دنیا روی این نوع نانولوله ها کار می نمایند و نتایج چشمگیری نیز به دست آمده است. جایزه تیوبال برای یاری به زنده نگه داشتن این پیشرفت ها تدارک دیده شده است. این جایزه برای قدردانی از کسانی است که روی پروژه های تحقیق و توسعه ای کار می نمایند که در آن ها برای اولین بار از نانولوله های کربنی تک جداره در بخش تجاری سازی استفاده شده است.

این جایزه توسط شرکت اوسی اس آی ای ال (OCSiAl) تدارک دیده شده است، شرکتی که بزرگترین فراوری نماینده نانولوله های کربنی تک جداره در دنیا است. این شرکت با آگاهی از پتانسیل عظیم این نانولوله ها برای تغییر مواد، به طور فعال از تبدیل پروژه های امیدوارنماینده از آزمایشگاه به صنعت حمایت می نماید. همه دانشمندان علاقه مند به توسعه پروژه های مرتبط با نانولوله های کربنی، صرف نظر از این که علاقه مند شرکت در این رقابت باشند یا نه، می توانند درخواست نمونه رایگان از نانولوله های کرین تک جداری TUBALL نمایند.

اولین جایزه به کالمن از مرکز آمبر در کالج ترینیتی دوبلین داده شد که با آزمایشگاه بل نوکیا همکاری می نماید. او و همکارانش روی توسعه کاتد و آند برای باتری های یون لیتیم فعالیت می نمایند. نانولوله های کربنی نه تنها راهنمایی الکتریکی بلکه استحکام مواد مورد استفاده در باتری را نیز افزایش می دهد.

به اعتقاد کالمن با استفاده از نانولوله های کربنی تک جداره، شما هم اتصال الکتریکی بسیار خوبی در ذرات و همچنین خواص مکانیکی خارق العاده ای نیز خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جایزه TUBALL به باتری یون لیتیم نانویی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه TUBALL به باتری یون لیتیم نانویی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید