خبرنگاران افزایش آمار قربانیان کرونا در قم

به گزارش وبلاگ بخار، قم - خبرنگاران - درحالی که آمار قربانیان کرونا د ر قم طی روزهای اخیر میان سه تا پنج نفر بود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز گفت که طی 24 ساعت گذشته هفت تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را در قم از دست دادند.

خبرنگاران افزایش آمار قربانیان کرونا در قم

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در تبیین آخرین شرایط کرونا در این استان گفت: در 24 ساعت گذشته و منتهی به نهم شهریور ماه 76 تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز مختلف درمانی قم پذیرش شدند.

قدیر 53 مورد بستری جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: 38 تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 361 تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری می باشند که حال 69 تَن آنها وخیم است.

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیماری کووید 19 در قم شرایط این استان از اواسط مردادماه تا به امروز به حالت قرمز درآمده است.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان نمود.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش آمار قربانیان کرونا در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش آمار قربانیان کرونا در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید