آخرین شرایط ویزای گرجستان برای ایرانیان در سال 1401

به گزارش وبلاگ بخار، کشور گرجستان یک کشور نیمه اروپایی و نیمه آسیایی در همسایگی ترکیه و هم مرز با کشور روسیه است که دارای مرز مشترک با کشور ما نمی باشد ولیکن فاصله چندانی هم با ایران ندارد و مقصد سفرهای خارجی بسیاری از ایرانیان است. وجود آداب و رسوم و فرهنگ های مشابه و بعلاوه روابط دیپلماتیک محبت آمیز بین دو کشور باعث شده تا این کشور به یک مقصد گردشگری محبوب برای مردم ایران باشد. در ادامه قصد داریم تا در خصوص شرایط اخذ ویزای گرجستان و انواع و مدارک مورد احتیاج برای دریافت آن توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. با ما در خبرنگاران همراه باشید.

آخرین شرایط ویزای گرجستان برای ایرانیان در سال 1401

انواع ویزای گرجستان

کشور گرجستان نیز مانند تمام کشورهای جهان برای ورود مسافران بین المللی به داخل مرزهای خود دارای قوانین و شرایط ویژه ای است که این شرایط برای کشورهای مختلف، متفاوت می باشد. اما به طور کلی کشور گرجستان 4 نوع ویزا را برای ورود مسافرین در سال 1401 به این کشور معین نموده که در ادامه به آنالیز مختصر هر کدام از آن ها می پردازیم:

  • ویزای تایپ A:

این نوع ویزا عموما مخصوص سیاستمداران و دیپلمات های خارجی است که برای سفرهای دیپلماتیک خود از این نوع ویزا استفاده می کنند.

  • ویزای تایپ B:

این ویزا مخصوص هیئت های خارجی، کارکنان ادارات، مامورین بین المللی و . . . برای انجام امور خدماتی و سیاسی اعطا میشود.

  • ویزای تایپ C:

ویـزای تایپ C ویزای اقامت کوتاه مدت است، بدین معنا که افرادی که قصد دریافت ویزای گردشگری گرجستان را دارند، می توانند از ویزای تایپ C استفاده کنند.

  • ویزای تایپ D:

این نوع ویزا ویزای اقامت بلند مدت است. افرادی که قصد تحصیل، کار، سرمایه گذاری یا هرگونه اقامت بلند مدت در گرجستان سایر کشورها را دارند از ویزای تایپ D استفاده می کنند.

ویزای تحصیلی گرجستان

بسیاری از افراد کشور گرجستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند تا تحصیل در یک کشور اروپایی را در آسیا و با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های اروپایی و امریکایی تجربه کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان در مقاطع مدرسه ای افراد باید با سرپرست قانونی خود به این کشور وارد شوند. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز به ترتیب باید 4 سال، 2 سال و 3 سال را در کشور گرجستان به تحصیل بپردازید. هزینه های تحصیل در کشور گرجستان نسبتا پایین است و حدودا سالانه بین 2 تا 6 هزار یورو هزینه تحصیل خواهد داشت. داشتن مدرک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان گرجی از موارد مهم برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های گرجستان است.

ویزای کاری گرجستان

یکی دیگر از انواع ویزای کشور گرجستان ویزای کاری می باشد. در این نوع ویزا افراد می بایست از یک کارفرمای گرجی پیشنهاد و درخواست همکاری شغلی داشته باشند. سپس با ارائه نامه به مراکز مربوطه و دریافت ویزای کاری گرجستان در کشور خود نسبت به سفر کاری خود اقدام کنید. این راه مهاجرتی برای کشور گرجستان پیشنهاد نمی شود، چرا که این کشور خود با بحران بیکاری دست و پنجه نرم می نماید و مطابق آخرین آمار جهانی کشور گرجستان از جمله کشورهایی است که از نرخ بیکاری بالای 18 درصد رنج می برد.

ویزای گرجستان به وسیله درمان

یکی از راه های سفر به گرجستان جهت درمان و دریافت خدمات پزشکی در این کشور است. این نوع ویزا به افرادی که قصد مداوا بیماری خود را دارند اعطا می شود. بر اساس قوانین ورود به گرجستان اگر مدت زمان درمان یک بیمار بیش از 90 روز طول بکشد، فرد می تواند نسبت به دریافت ویزای درمان اقدام کند اما اگر طول دوره درمان شخص کمتر از سه ماه است، می تواند بدون احتیاج به ویزای درمان به این کشور سفر کنند.

ویزای مدارک لازم برای دریافت ویزای گرجستان

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کشور گرجستان بستگی به نوع مهاجرت یا سفر به این کشور با هم فرق دارد ولیکن برای همه روش های مهاجرتی و سفر به این کشور بعضی از مدارک همانند مدارک هویتی، پاسپورت، عکس پاسپورتی و غیره به صورت مشترک و الزامی است. بعضی از مدارک نیز به صورت اختصاصی و بسته به نوع مهاجرت باید ارائه شود که در ادامه این مدارک را برای راه های مختلف مهاجرتی مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی:

  • مدرک دیپلم
  • مدرک زبان
  • ریز نمرات تحصیلی
  • نامه تمکن اقتصادی
  • نامه پذیرش از دانشگاه

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری:

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک مربوط به پیشنهاد شغلی
  • ارائه مربوط به مدارک مربوط به سابقه کاری در صورت احتیاج

مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری:

  • تاییدیه دولت گرجستان
  • ارائه مدارک اقتصادی
  • ارائـه طرح تجاری
  • ارائه مدارک تمامی سهامداران

چگونگی دریافت ویزای گرجستان برای ایرانیان

خوشبختانه باید این خبر را بدهیم که گرجستان جزو معدود کشورهایی است که ایرانیان جهت سفر به این کشور احتیاجی به دریافت ویزا ندارند و این امر باعث صرفه جویی وقت و انرژی زیادی می شود و بعلاوه سفر به این کشور را بسیار آسان می نماید. طبق قراردادی که بین دولت ایران و دولت گرجستان به امضا رسیده است، اتباع دو کشور برای سفر به کشور طرف قرارداد احتیاجی به دریافت ویزا ندارند و به همین علت سفر به گرجستان یکی از مقاصد مجذوب کننده برای هموطنان ما محسوب می شود. ویزای گرجستان 1401 به علت پاندمی با مشکلاتی روبرو بود اما این شرایط با توجه به آغاز واکسیناسیون رفع شده است.

افرادی که قصد سفر به گرجستان را دارند، موظف اند مدارک مورد احتیاج شامل گذرنامه (که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد) ووچر هتل سفر خود به گرجستان (و رزرو هتل و بلیط هواپیما) و بعلاوه اثبات تمکن اقتصادی برای سفر و خروج از کشور را احتیاج خواهند داشت. مدت زمان لازم برای ورود به کشور گرجستان حداکثر 6 هفته خواهد بود. متقاضیان تنها در هنگام حضور در فرودگاه گرجستان احتیاج به دریافت مجوز ورود به این کشور را دارند. گفتنی است که هزینه ویزای گرجستان برای ایرانیان به صورت رایگان خواهد بود.

منبع: الی گشت

به "آخرین شرایط ویزای گرجستان برای ایرانیان در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط ویزای گرجستان برای ایرانیان در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید