درخواست بارزانی برای تشکیل نیروی مشترک در مناطق مورد مناقشه

به گزارش وبلاگ بخار، به دنبال حمله داعش به نیروهای پیشمرگ در کرکوک رئیس اقلیم کردستان عراق از مجلس و دولت بغداد و ائتلاف ضد داعش خواست فورا برای پر کردن خلأ امنیتی در مناطق مورد مناقشه اقدامی اتخاذ نمایند.

درخواست بارزانی برای تشکیل نیروی مشترک در مناطق مورد مناقشه

به نقل از پایگاه شفق نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: ما بارها به دولت فدرال و ائتلاف ضد داعش نسبت به خطرات این گروه تروریستی و استفاده از خلأ امنیتی در مناطق مورد مناقشه هشدار دادیم. بار دیگر از مجلس و دولت فدرال عراق و ائتلاف ضد داعش می خواهیم فورا نیروی مشترکی از پیشمرگ ها و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه تشکیل دهند تا داعش از این منطقه استفاده نکند.

وی گفت: نگرانی های بزرگی درباره اقلیم کردستان و عراق و خطری علیه امنیت تمام منطقه و دنیا وجود دارد. اقلیم کردستان آماده همکاری کامل برای تشکیل فوری چنین نیرویی است.

به گفته منابع امنیتی در حمله داعش به کرکوک هفت تن از نیروهای پیشمرگ کشته و دو تن زخمی شدند. همچنین یک ایست امنیتی به آتش کشیده شد. این حمله مقرهای پیشمرگ ها بین شهرستان دبس و شهرک التون کوبری را هدف قرار داد. داعش همزمان دو حمله علیه پایگاه های پلیس فدرال در کرکوک انجام داد.

ائتلاف فتح استقبال کرد

در این راستا غضنفر البطیخ، از رهبران ائتلاف الفتح در واکنش به این اظهارات بارزانی گفت: نیروهای پیشمرگ، نیروهای عراقی و بخشی از نظام دفاعی هستند و باید هماهنگی میان آن ها و نیروهای فدرال در مناطق پر تنش وجود داشته باشد.

البطیخ گفت: باید وحدت موضع امنیتی و سیاسی وجود داشته باشد. این مسئله توانایی ها برای پیروزی بر تروریسم را بالا می برد. آزادی موصل و دیگر شهرها به وسیله یکپارچه سازی کوشش ها صورت گرفت. برای همین باید برای نابودی بقیه تروریست ها اتحاد ایجاد گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "درخواست بارزانی برای تشکیل نیروی مشترک در مناطق مورد مناقشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بارزانی برای تشکیل نیروی مشترک در مناطق مورد مناقشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید