در پروازهای طولانی از چه غذاهایی استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ بخار، اگر پروازی طولانی، مثلا 6 یا 9 ساعته در پیش دارید یا قرار است به چندین کشور در سراسر جهان سفر کنید که اختلاف زمانی فاحشی با ساعت کشور شما دارند، در این مقاله با ما همراه باشید. بهتر است بدانید که هرآنچه در طول پرواز در هواپیما می خورید یا می نوشید، نقش مهمی در شرایط شما بعد از فرود آمدن بازی می نمایند. متخصصان تغذیه برای شما توصیه هایی درمورد غذا خوردن در طول پروازهای طولانی دارند تا انرژی بیشتری در سفر داشته باشید. در ادامه با 5 مورد از این نکات بیشتر آشنا می شوید.

در پروازهای طولانی از چه غذاهایی استفاده کنیم؟

1. از پروتئین کم چرب بهره ببرید

معمولاً غذای هواپیما در اندازه های کم ارائه می گردد و بهتر است برای اطمینان بیشتر با خود غذایی سالم به همراه بیاورید. هر چه غذایی که با خود می آورید چربی کمتری داشته باشد، گزینه بهتری برای پروازهای طولانی به حساب می آید. چربی باعث خستگی و بی حالی شما می گردد و در مقابل، غذاهای پروتئین دار مانند تخم مرغ آب پز، مرغ بدون پوست و استخوان، ماهی های کم چربی از جمله ماهی تن به شما انرژی می دهد و شما را سیر نگه می دارد. بنابراین اگر یک پرواز طولانی در پیش دار ید، غذاهای سرخ نموده و فرآوری شده انتخاب چندان مناسبی برایتان نخواهد بود.

2. آب بنوشید

یکی از اتفاقات عجیبی که هنگام پرواز برای بدن می افتد، خشکی پوست انسان است و متخصصان تغذیه توصیه می نمایند تا همواره بطری آب به همراه خود داشته باشید تا آب از دست رفته را به بدنتان بازگرداند. این موضوع فقط به زمانی که داخل هواپیما هستید محدود نمی گردد و بهتر است سعی کنید قبل، در طول پرواز و حتی بعد از آن نیز مایعات کافی بنوشید. البته آب، بهترین گزینه است و نوشیدنی های کافئین دار باعث از دست رفتن آب بدن می شوند و می توانند در چرخه خوابتان نیز اختلال ایجاد نمایند.

3. میوه و سبزیجات را نباید فراموش کنید

سبزیجات سرشار از آب هستند و میوه ها نیز قند طبیعی به بدن شما می رسانند. اگر این مواد غذایی پیش از پرواز در دسترس نبود، می توانید اقلام مورد احتیاج خود را در بسیاری از فرودگاه ها خریداری کنید. اگر این کار برایتان مقدور نیست، میوه های خشک و منجمد نیز می توانند جایگزین خوبی برای آن ها باشند. البته گفتنی است میوه هایی که منجمد نیستند و صرفاً خشک شده اند، قند بالایی دارند و در مقابل، از فیبر بالایی برخوردار نیستند. بنابراین بهترین گزینه به ترتیب سبزی و میوه طبیعی، میوه خشک و منجمد و در نهایت میوه خشک شده است.

4. از آجیل به عنوان میان وعده بهره ببرید

در بیشتر پروازها، انتخاب هایی میان خوراک هایی مانند شیرینی، نان پِرتزِل و بادام زمینی خواهید داشت. هرچند که بادام زمینی نمک دارد اما در مقایسه با موارد دیگر، گزینه بهتری خواهد بود. اگر می خواهید خیالتان از لحاظ نمک نیز راحت باشد، از خانه با خودتان مغز بادام و گردو به همراه بیاورید. با توجه به کالری بالای آن ها، چند مورد در هر وعده برای انرژی دریافت کفایت می نماید.

5. از غذاهای سبک بهره ببرید

سپری کردنِ مدت زمان طولانی در آسمان، هضم غذا را به طور غیرمعمولی برایتان سخت می نماید. بنابراین زمانی که غذاهای لذیذ و هیجان انگیز فرودگاه وسوسه تان کرد، با خودتان فکر کنید که چقدر برای بدنتان سخت است که آن همه چربی اشباع شده را پردازش کند. حال آن مقدار را چهار برابر کنید ... این همان میزان چربی است که شما برای شکم تان در نظر گرفته اید. درنتیجه، در سفرهای هوایی طولانی مدت از خوردن غذاهای چرب و یا فست فود به طور جدی خودداری کنید. این غذاها باعث اختلال در دستگاه گوارش شده و نفخ آور است. بجای آن ها سعی کنید از غذاهای سبکی چون ساندویچ های کوچک و نوشیدنی های کم شیرین بهره ببرید.

منبع: گردشبان

به "در پروازهای طولانی از چه غذاهایی استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پروازهای طولانی از چه غذاهایی استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید