دیواری کوتاه تر از گردشگری برای محدودیت های کرونا نیست

به گزارش وبلاگ بخار، با آغاز موج چهارم کرونا، درست یک هفته بعد از اتمام تعطیلات نوروزی، موج اتهام به سمت مردم و دو وزارت کشور و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری روانه شده است. بطوریکه سخنان حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان که گفته بود وزارتخانه های کشور و میراث فرهنگی مقصر اصلی شرایط موجود هستند واکنش وزارت کشور را برانگیخت و این وزارتخانه در توضیحاتی که ارائه داد، اظهار داشت: اصولاً نوع تصمیم گیری در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مبتنی بر هماهنگی ظرفیت های بیش از 20 دستگاه کشوری و لشکری عضو ستاد ملی بالأخص وزارت بهداشت است و تمام تصمیمات، مبتنی بر نظرات تخصصی اتخاذ می گردد و در تمام مراحل وزارت بهداشت حضور دارد.

دیواری کوتاه تر از گردشگری برای محدودیت های کرونا نیست

در همین زمینه، علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق ایران معتقد است: انداختن تقصیرها بر گردن صنعت گردشگری و فعالان این حوزه به نوعی فرافکنی است. چراکه از ابتدای آغاز ویروس کرونا، فعالان حوزه گردشگری جزو اولین اصنافی بودند که کسب وکارهای خود را تعطیل کردند و بدون هیچ پشتوانه دولتی بیشترین ضررها را متحمل شدند.

او در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می افزاید: وزارت بهداشت هم مقصر عدم تأمین به موقع واکسن است. اما آیا به میان کشیدن صحبت های این چنینی و تقابل وزارتخانه های کشور در مقابل یکدیگر چه سودی به همراه دارد؟

او ادامه می دهد: متأسفانه در شرایطی که بیش از یک سال از هم زیستی کرونا با ما می گذرد اما هنوز دولت نتوانسته راهکاری اساسی برای حمایت از صنعت گردشگری در این شرایط پیدا کند و تعطیلی اولین گزینه مسئولان برای حل مسائل است و با قوانین خلق الساعه مرم را دچار سردرگمی نموده اند. اما در کشورهای همسایه، برای نمونه ترکیه که بخش عمده ای از درآمدهای آن حاصل از گردشگری است، شرایط دیگری اعمال شده است. آیا صنعت گردشگری این کشور در طول این یک سال به کلی تعطیل شده است؟

عبدالملکی تأکید می نماید: از زمان فعالیت مجدد هتل ها و مراکز مختلف گردشگری، این مراکز با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی مشغول به فعالیت هستند. سفر با ماشین شخصی و اقامت در محل هایی که کاملاً مورد تائید وزارت بهداشت هم هست هیچ خطری ندارد و نخواهد داشت. خوشبختانه مردم هم در طول بیش از یک سال همزیستی با کرونا کاملاً با قواعد و پروتکل های بهداشتی آشنا هستند.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکارهای وابسته اتاق ایران تأکید می نماید: به گفته متخصصان، واکسیناسیون عمومی و اعمال محدودیت های درست کرونایی رمز پیروزی در برابر این ویروس است و کشورهایی که هم زمان در چند جبهه برای مبارزه با کرونا عمل می نمایند می توانند در مبارزه با این بیماری پیروز شوند. بنابراین به جای انداختن تقصیرها بر گردن صنعت گردشگری که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می نماید، بهتر است وزارت بهداشت عزم خود را برای تأمین واکسن جزم کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "دیواری کوتاه تر از گردشگری برای محدودیت های کرونا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیواری کوتاه تر از گردشگری برای محدودیت های کرونا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید