سال زراعی گذشته شرایط فاجعه بار خشکسالی در کرمانشاه

به گزارش وبلاگ بخار، رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سال زراعی گذشته شرایط فاجعه بار خشکسالی را پشت سر گذاشتیم .

سال زراعی گذشته شرایط فاجعه بار خشکسالی در کرمانشاه

به گزارش گروه استان های وبلاگ بخار از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته را با شرایط فاجعه بار خشکسالی پشت سر گذاشتیم گفت : براساس پیش بینی ها بارش در پاییز سال جاری کمتر از نرمال است و بارندگی با تأخیر شروع می گردد.

او با اشاره به اقدامات ضروری کشاورزان برای مقابله با خشکسالی گفت : توصیه می گردد کشت پاییزه حداقل با دو هفته تأخیر بسته به نوع منطقه و شرایط آب و هوایی و با هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی شهرستان ها انجام گردد.

حاتمی اضافه نمود: کشاورزان در انتخاب ارقام بذور با مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها هماهنگ گردد که بذور مقاوم در مقابل خشکسالی و اصلاح شده باشد.

او اضافه نمود: در مصرف کود های شیمیایی تسهیلاتی با توجه به خشکسالی ایجاد شده که کشاورزان کود مورد احتیاج خود را به صورت اعتباری بگیرند و در زمان تحویل محصول از بهای محصول کم گردد.

حاتمی با اشاره به اجرای طرح جهش فراوری در دیم زار ها با مشارکت بنیاد برکت ادامه داد: این طرح در 150 هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا می گردد که در قالب این طرح یاری هزینه ای برای بیمه، تأمین کود و بذر و مبارزه با آفات و بیماری ها در نظر گرفته شده است.

او اضافه نمود: کشاورزان به موضوع بیمه توجه ویژه داشته باشند که در صورت بروز خشکسالی حاد حداقل خسارت بر کشاورزان تحمیل گردد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سال زراعی گذشته شرایط فاجعه بار خشکسالی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال زراعی گذشته شرایط فاجعه بار خشکسالی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید