پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را برای بخش کشاورزی اجرا کنیم

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران/کرمانشاه استاندار کرمانشاه خواهان تسهیل شرایط برای حمایت از فراوری در بخش کشاورزی شد.

پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را برای بخش کشاورزی اجرا کنیم

هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (19 تیر) برگزار گردید با بیان اینکه در سالی که با اسم فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده باید شرایط را برای بخش فراوری آسان کنیم، اظهار کرد: کشاورزی یکی از مهمترین این بخش ها است که با سفره و غذای مردم و بعلاوه معیشت و اقتصاد کشاورزان در ارتباط است.

وی ادامه داد: اگرچه امروز آب به مشکل جدی در سراسر کشور و از جمله استان تبدیل شده، اما شرایط کرمانشاه نسبت به بسیاری از نقاط دیگر کشور بهتر است.

استاندار کرمانشاه خواهان کاهش سخت گیری در زمینه تمدید مجوز چاه های بخش کشاورزی و تخصیص آب برای این بخش تا جایی که آسیب به منابع آبی وارد نگردد شد و اظهار داشت: نباید اجازه بدهیم گلایه کشاورزان زیاد گردد.

وی اضافه نمود: بعلاوه ضروری است مسئولین شرکت آب منطقه ای استان هم طرح سازگاری با کم آبی که در کرمانشاه تصویب شده را برای همه بخش های مختلف تشریح نمایند تا در جریان جزییات آن قرار بگیرند.

بازوند سپس از تخصیص 10 میلیون مترمکعب آب که برای منطقه اورامانات درنظر گرفته شده هم یاد کرد و با انتقاد از اینکه تا کنون از این آب استفاده نشده، اضافه نمود: بسیاری از باغات پاوه در حال خشک شدن است، اما از این ظرفیت استفاده نمی گردد.

وی اسم کرد: وقتی که از این تخصیص 10 میلیون مترمکعبی استفاده نکنیم، دیگر نمی توانیم از وزارت نیرو درخواست تخصیص تازه داشته باشیم.

موضوع دیگری که استاندار کرمانشاه در زمینه بخش کشاورزی به آن اشاره نمود لزوم مکاهماسیون تجهیزات کشاورزی استان و کاهش افرادی بود که پشت نوبت دریافت تراکتور هستند و ادامه داد: به همین دلیل با جدیت پیگیر احداث یک کارخانه مونتاژ یا قطعه سازی تراکتور در استان هستیم.

استاندار کرمانشاه ضمن ابراز آمادگی برای در نظر گرفتن یاری های فنی و اعتباری برای احداث این کارخانه، یادآور شد: ترجیح ما این است از سوله هایی که بانک ها تملک نموده اند و راکد است برای احداث این کارخانه در نظر گرفته گردد.

وی بعلاوه از شرکت پشتیبانی امور دام هم خواست هرچه زودتر خرید دام های کشاورزان را با هماهنگی امور عشایری در برنامه قرار دهند.

استاندار کرمانشاه تاکید نمود: بعضی از دامداران به علت خشکسالی و یا گرانی علوفه قصد دارند دام های خود را بفروشند که باید هرچه زودتر فکری به حال این موضوع بنمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را برای بخش کشاورزی اجرا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی ها و مانع زدایی ها را برای بخش کشاورزی اجرا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید