سفر با قطار در زیباترین خطوط ریلی دنیا

به گزارش وبلاگ بخار، سفر همیشه یکی از برترین تفریحات بشر بوده است. میل به سفر و تماشا منطقه ها و منظره ها تازه از ابتدا در خلق و خوی انسان ها وجود داشته است. گاهی برای بقا و گاهی از سر ضرورت. اما در دنیای امروزی بیشتر سفر ها برای رویت منظره ها تماشای و منطقه ها تازه صورت می گیرد و جنبه تفریحی دارد و البته گاهی هم برای کسب و کار و از سر اجبار صورت می گیرد. در این میان سفر های زیارتی نیز نقش به سزایی در رونق بخشیدن به سفر دارند. با پیشرفت علم و به وجود آمدن خطوط ریلی و راه آهن و اضافه شدن قطار به عنوان یکی از امن ترین وسابل جا به جایی مسافر، تعداد مسافرت ها نیز افزایش یافت. امروزه و با بودن اتومبیل های شخصی، ناوگان های حمل و نقل عمومی و هواپیما، هنوز هم خطوط راه آهن و قطار یکی از مجذوب کننده ترین، امن ترین و مقرون به صرفه ترین وسایل مسافرت محسوب می گردد. در سفر با قطار که معمولا مدت زمان زیادی هم طول می کشد تماشا منظره ها بیرون یکی از مجذوب کنندهیت های سفر های ریلی به شمار می رود. در ادامه می خواهیم با تعدادی از زیباترین خطوط ریلی دنیا آشنا شویم که در هنگام سفر با قطار، از تماشا این منظره ها بی نظیر، به مقدار رسیدن به مقصد لذت خواهید برد. با ما همراه باشید.

سفر با قطار در زیباترین خطوط ریلی دنیا

زیباترین خطوط ریلی دنیا: Cumbres & Toltec Scenic در نیومکزیکو و کلرادو

طولانی ترین مسیر ریلی کوهستانی آمریکا لقبی است که به این خط راه آهن اطلاق می گردد. Cumbres مسیری است در حدود 3052 متر که در استان کلرادو آمریکا قرار گرفته است. هنگام سفر با این قطار می توانید از دیدن منظره ها کوهستانی خاص آن منطقه سیراب شوید و لذت ببرید و البته گاهی هم شاید بترسید و هیجانی مضاعف را تجربه کنید. این مسیر ریلی که به خط راه آهن Cumbres & Toltec Scenic اختصاص دارد در سال 1880 میلادی شکل گرفته است. این مسیر ریلی در راستای توسعه مسیر و خطوط راه آهن ساخته شد که به Rio Grande مشهور است. اما بخش هیجان انگیز این سفر ریلی با قطار زمانی است که متوجه می شوید در حال عبور از دره Toltec Gorge هستید با عمقی بالغ بر 243 متر. در طول این سفر ریلی، قطار شما بار ها از پل های سه پایه ای بلند و گذرگاه های هراس انگیز عبور می کند اما منظره های بی نظیر و بکر را در اختیار مسافرین این قطار می گذارد که همچون سفری تفریحی، جالب و دیدنی است. از دیگر نکات جالب این خط ریلی آن است که قطار این خطوط در یک مسیر 103 کیلومتری یازده بار از مرز بین کلرادو و نیومکزیکو عبور می کند.

زیباترین خطوط ریلی دنیا: خطوط ریلی Shanghai Maglev در چین

قطار های سریع السیر محل مناسبی برای دیدن منظره ها و دیدنی های مسیر نیستند. خطوط ریلی Shanghai Maglev نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شما در سفر با این قطار های سریع السیر نمی توانید منظره ها دیدنی اطراف را ببینید و از پل های ترسناکی که در حال عبور از آن ها هستید را دیدن کنید اما سفر با قطار های سریع خطوط راه آهن Shanghai Maglev مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارد. در این سفر 30577 کیلومتری شما می توانید سرعتی برابر با 430 کیلومتر بر ساعت (معادل 267 مایل بر ساعت) را تجربه کنید و از سرعت میانه 241 کیلومتر بر ساعت (معادل 150 مایل بر ساعت) هیجان زده شوید. سفر با خطوط ریلی این شرکت چینی تجربه ای را برای شما می سازد که کمتر از رویت منظره های دیدنی از اطراف نیست. تجربه سریع ترین سفر ریلی دنیا.

زیباترین خطوط ریلی دنیا: خطوط ریلی Georgetown Loob در کلرادو

کلرادو دارای دو خط ریلی بسیار زیبا، دیدنی و هیجان انگیز است که شما را به سفری خاطره انگیز و مجذوب کننده می برد. خطوط راه آهن Georgetown Loob را شاید بتوان یکی از جالب ترین و دیدن ترین مسیر های ریلی دنیا دانست که مسافران را در یک قطار بخار قدیمی راهی مسیر های پر پیچ و خم و باریک کوهستانی می کند. گذرگاه شیطان با داشتن پلی 31 متری یکی از هیجان انگیز ترین نقاط این سفر ریلی است که با یک قطار بخار از آن عبور خواهید کرد. اما اگر قصد دارید برای دیدن منظره های کوهستانی در یک سفر ریلی، خاطره ای منحصر به فرد را به خاطر بسپارید باید سری به خطوط ریلی Durango & Silverton Narrow Gauge در کلرادو بزنید. این مسیر ریلی کوهستانی که در جنوب غربی این استان قرار گرفته است در سال 1882 میلادی تاسیس شده است. اما نکته ای که این سفر را برای مسافرین آن خاص می کند قطاری است که در این مسیر شما را به سوی مقصد می برد. این قطار از سال 1920 میلادی مشغول جا به جایی مسافرین در این خط ریلی است. این سفر علاوه بر مجذوب کنندهیت قطار های آن دارای منظره های دیدنی در دل کوهستان های کلرادو است.

زیباترین خطوط ریلی دنیا: خطوط ریلی Rocky Mountaineer در کانادا

قطاری که در مسیر راه آهن Rocky Mountaineer مشغول جا به جایی مسافران است از مسیر هایی می گذرد که بی نهایت زیبا و دیدنی هستند. این قطار از بنف (Banff) و آلبرتا (Alberta) می گذرد و از کوهستان های کانادا (Canadian Rockies) و ونکوور (Vancouver) و بعلاوه بریتیش کلمبیا عبور می کند. در این مسیر زیبا و دیدنی تعداد زیادی صخره، دریاچه، رودخانه و منظره ها بکر کوهستانی وجود دارد که می تواند خاطره این سفر ریلی را تا ابد در فکر شما زنده نگه دارد. سفر با این قطار بسیار لوکس و گران قیمت هفت روز طول می کشد و به تنهایی بار یک سفر توریستی را به دوش می کشد. مسیر ریلی Rocky Mountaineer از سال 1990 میلادی مشغول فعالیت است.

زیباترین خطوط ریلی دنیا: خطوط ریلی The Chan در استرالیا

برای دیدن دور افتاده ترین منطقه ها استرالیا و دیدن منظره ها دیدنی و منطقه ها بکر این کشور می توانید از خطوط ریلی The Chan بلیت قطاری تهیه کنید بین آدلاید (Adelaide) و داروین (Darwin). طی کردن این مسیر با قطار سه روز و دو شب طول خواهد کشید و در این مدت شما فرصت دارید از منظره ها پیش روی خود لذت ببرید و سفری دلپذیر را تجربه کنید. جالب است بدانید که این خط راه آهن 150 سال پیش تاسیس شده است. در طی این سفر از رشته کوه های فلیندرز نیز عبور خواهید کرد و در نهایت به Alice Springs و Katherine خواهید رسید.

زیباترین خطوط ریلی دنیا: خطوط ریلی White Pass & Yukon در آلاسکا

هنگام سفر با قطار های این مسیر ریلی از پلی معلق به نام پل کاپیتان ویلیام مور (Captain William Moore) عبور خواهید کرد که در سال 1901 میلادی ساخته شده است. همین مقدمه کافی است تا متوجه باشید در این سفر ریلی با چه منظره ها بی نظیر، هیجان انگیز و دیدنی روبرو خواهید شد. مسیر ریلی White Pass & Yukon که در سال 1890 میلادی و در زمان Klondike Gold Rush ساخته شده است از میان صخره ها و منظره ها بی بدیلی عبور می کند که از یاد هیچ مسافری نخواهد رفت. حیات وحش و تندرا آلاسکا بخشی از دیدنی های منظره ها بی نظیر این سفر ریلی است. هنگامی که قطارDenali Star از مسیر Anchorage تا Fairbanks عبور می کند بیشتر این منظره ها قابل رویت است و شما از دیدن آن ها سیر نخواهید شد.

زیباترین خطوط ریلی دنیا: خطوط ریلی Trans Siberian در روسیه

در سفر با قطار خطوط ریلی Trans Siberian طولانی ترین مسیر ریلی دنیا را به چشم خواهید دید. این مسیر ریلی طولی دارد دو برابر طول قاره آمریکا. اشتباه ننموده اید. دو برابر طول قاره آمریکا. این مسیر 9289134 کیلومتر طول دارد و همچنان هم در حال توسعه است. این خط ریلی که در سال 1916 تاسیس شد تقریبا همه بخش های شرقی روسیه اعم از چین و کره شمالی را به هم متصل نموده است. در سفر با این قطار می توانید از پل روی رودخانه Ob گذر کنید رو بزرگ ترین دریاچه آب شیرین دنیا یعنی دریاچه Baikal را از نزدیک ببینید. از دیگر منظره ها زیبا و دیدنی که در این سفر ریلی می توانید از قطار خود مشاهده کنید شهر ممنوعه، صحرای گبی (Gobi)، دیوار بزرگ چین، کرملین و جنگل سیبری است. می توانید تصور کنید که در این سفر می توانید همچون پیوستن به یک تور گردشگری، لذت ببرید و منظره ها زیبایی را ببینید.

سخن آخر

سفر کردن با قطار بر روی خطوط ریلی یکی از امن ترین و مجذوب کننده ترین نوع سفر است. حال اگر منظره های دیدنی و بی نظیر هم از جلوی چشمان مسافرین بگذرد زیبایی های این سفر دو چندان می گردد. مسیر های ریلی زیادی در دنیا وجود دارند که در بخش هایی از خود منظره های به یاد ماندنی را به نمایش می گذارند. با دانستن این مسیر های دیدنی، می توان هنگام سفر، آن ها را انتخاب نمود و لذتی مضاعف برد.

منبع: همگردی

به "سفر با قطار در زیباترین خطوط ریلی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با قطار در زیباترین خطوط ریلی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید