شرایط فروش فوق العاده در شب عید اعلام شد

به گزارش وبلاگ بخار، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوری کنندگان طی نامه ای خطاب به رییس اتاق اصناف ایران، خواهان نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی برگزار کننده فروش فوق العاده و حراج در هفته های پایانی سال شد.

شرایط فروش فوق العاده در شب عید اعلام شد

به گزارش وبلاگ بخار، تقوی شوازی اضافه نمود: هر واحد صنفی که قصد فروش فوق العاده و حراج برای کالاهای خود را دارد باید فهرست کالاها به همراه قیمت آنها و بعلاوه مقدار تخفیف و مدت زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه کند.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت، در این نامه با اشاره به افزایش تقاضا برای بعضی کالاها و خدمات طی هفته های پایانی سال، گفت: در این ایام بعضی از واحدهای صنفی برای جذب مخاطب و عرضه و فروش بیشتر کالا، اقدام به فروش فوق العاده و حراج می نمایند. این در حالی است که در بعضی موارد، این اقدام بدون اخذ مجوزهای لازم از اتحادیه صنف مربوطه صورت می گیرد و زمینه اجحاف به مصرف نمایندگان را فراهم می آورد.

او بعلاوه با اشاره به مفاد آیین نامه اجرایی ماده 84 قانون نظام صنفی،اظهار کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف نمایندگان، ضرورت دارد با هماهنگی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان ها، نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی شرکت نماینده در جشنواره فروش فوق العاده و حراج در دستور کار اتاق های اصناف سراسر کشور قرار گیرد و ضمن کنترل فاکتورهای فروش، از تخلفات ناشی از حراج و فروش فوق العاده غیرقانونی در واحدای صنفی جلوگیری و نتیجه اقدامات به این سازمان منعکس گردد.

شوازی ادامه داد: هر واحد صنفی که قصد فروش فوق العاده و حراج برای کالاهای خود را دارد باید فهرست کالاها به همراه قیمت آنها و بعلاوه مقدار تخفیف و مدت زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه کند تا آنالیز گردد و در صورت تایید مجوز فروش فوق العاده برای واحد صنفی صادر گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شرایط فروش فوق العاده در شب عید اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فروش فوق العاده در شب عید اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید