عربستان، لجین الهذلول فعال زن سعودی آزاد شد

به گزارش وبلاگ بخار، لینا الهذلول خواهر لجین الهذلول فعال زن عربستانی شامگاه چهارشنبه با انتشار توئیتی از آزادی وی از زندان های سعودی اطلاع داد.

عربستان، لجین الهذلول فعال زن سعودی آزاد شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بخار به نقل از الجزیره، لینا الهذلول خواهر لجین الهذلول فعال زن عربستانی که از اوایل سال 2018 در زندان های سعودی تحت بازداشت قرار داشته، شامگاه چهارشنبه با انتشار توئیتی از آزادی وی اطلاع داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ بخار بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ بخار بخوانید. (کلیک کنید)

لینا الهذلول دو هفته پیش نیز با اشاره به احتمال آزادی خواهرش از زندان های سعودی، مسئولیت وقوع هر گونه حادثه برای لجین پس از آزادی اش را بر عهده نظام سعودی دانسته بود.

وی در این باره گفته بود: به نظر می رسد با توجه به حکم دادگاه آزادی لجین نزدیک باشد اما آزادی وی و در عین حال منع وی از سفر، آزادی محسوب نمی گردد.

لینا الهذلول تاکید نموده بود: هر گونه حادثه برای خواهرم پس از آزادی اش، در صورتی که به مرگ وی منجر گردد بر عهده مقامات سعودی خواهد بود.

لجین الهذلول فعال زن عربستانی در اوایل سال 2018 (ماه مه) به اتهام ارتباط با طرف های خارجی و نقض اصول ملی و دینی از سوی رژیم سعودی بازداشت شده و از آن موقع تا به امروز در زندان بود.

بازداشت وی که به دلیل فعالیت های آزادی خواهانه به ویژه برای زنان سعودی در مسائلی نظیر حق رانندگی رخ داد، با واکنش مجامع بین المللی روبرو شد.

این در حالی است که چند ماه بعد از این رخداد، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آزادی های اجتماعی متعددی را به زنان و دیگر اقشار عربستانی از جمله حق رانندگی برای زنان ارائه کرد اما ادامه بازداشت لجین الهذلول، ساختگی و نمایشی بودن این آزادی ها را نمایان کرد، چه آنکه افرادی نظیر الهذلول برای همین آزادی ها کوشش نموده بودند و همچنان در زندان قرار داشتند.

البته علاوه بر این فعال زن عربستانی که امروز آزاد شد، همچنان چندین فعال زن عربستانی در زندان های سعودی قرار دارند که هنوز آزاد نشده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عربستان، لجین الهذلول فعال زن سعودی آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، لجین الهذلول فعال زن سعودی آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید