عقب ماندگی 6 شهرستان آذربایجان غربی در پوشش واکسیناسیون کرونا

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران/آذربایجان غربی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از کاهش حدود 50 درصدی بیماران سرپایی در استان خبرداد.

عقب ماندگی 6 شهرستان آذربایجان غربی در پوشش واکسیناسیون کرونا

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با وبلاگ بخار با بیان اینکه بیماران سرپایی در استان نصف شده است، اضافه کرد: آمار بیماران بستری نیز بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش حدود 4 درصدی بیماران بستری در ICU و کاهش 33 درصدی بیماران فوتی با PCR مثبت خبرداد و گفت: بیماران فوتی با PCRمنفی ثابت مانده است.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه نسبت تست مثبت در افرادی که PCR داده اند 50 درصد است یعنی اینکه امیکرون همچنان که تاحدودی واکسن گریز و PCR گریز نیز است، گفت: آنالیز ها نشان می دهد پیک (قله) امیکرون را پشت سر گذاشته ایم و در شیب نزولی موج ششم کرونا هستیم.

وی با اشاره به رنگبندی کرونایی استان خاطر نشان کرد: 9 شهرستان قرمز ، 4 شهرستان نارنجی و 4 شهرستان در شرایط زرد است.

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه شهرستان های پیرانشهر ، چالدران ،سردشت ، چایپاره ، خوی و ماکو همچنان در واکسیناسیون عقب هستند و نیازمند همت مضاعف مسئولین است، تاکید نمود: هم میهنان از فرصت استفاده نموده نسبت به واکسیناسیون و تکمیل ان به ویژه بچه های 5 سال به بالا و واکسیناسیون نوبت سوم در افراد بالای 18 سال اقدام نمایند.

وی توصیه کرد: سالمندان ،افراد پرخطر و دارای بیماری های زمینه ای در اولویت دریافت و تکمیل واکسیناسیون هستند.

موسوی با ابراز تاسف از اینکه رعایت شیوه ها نامه های بهداشتی در استان پایین بوده و رضایت بخش نیست، تاکید نمود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بهبود شرایط و ادامه ان نقش حیاتی دارد و واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها لازم و ملزوم و مکمل هم هستند.

این متخصص بیماریهای عفونی اضافه کرد: تغذیه مناسب ، پرهیز از استرس و اضطراب ، خواب و استراحت کافی ،پرهیز از کارهای سنگین در اب و هوا نامتعادل و ... در حفظ سلامتی مهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عقب ماندگی 6 شهرستان آذربایجان غربی در پوشش واکسیناسیون کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب ماندگی 6 شهرستان آذربایجان غربی در پوشش واکسیناسیون کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید