خواص اسکراب قهوه چیست؟

به گزارش وبلاگ بخار، قهوه علاوه بر این که جایگاه ویژه ای در میان نوشیدنی های پرطرفدار جهان دارد یکی از اسکراب ها یا لایه بردارهای محبوب در میان محصولات پوستی نیز است. برای استفاده از خواص اسکراب قهوه راه های زیادی وجود دارد؛ برخی اسکراب را آماده می خرند و برخی دیگر آن را در منزل می سازند. این لایه بردار نه تنها در کوتاه مدت فواید بسیاری دارد و باعث نرمی پوست می گردد، در درازمدت نیز خواص بی شماری دارد. باید توجه داشت که برای خرید محصولات مراقبت پوست حتما باید با پزشک متخصص مشورت کرد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کرد. در این مطلب از خبرنگاران مگ، با ما همراه باشید تا با این اسکراب بسیار مجذوب کننده بیشتر آشنا شوید و از تاثیر آن بر روی پوست بدن و صورت بیشتر بدانید.

خواص اسکراب قهوه چیست؟

اسکراب یا لایه برداری چیست؟

اسکراب یا لایه برداری، در حقیقت از بین بردن سلول های مرده پوست است. این سلول های مزاحم می توانند مانعی بر روی پوست ایجاد، منافذ پوست را مسدود نمایند و ظاهر شخص را خشک و کسل نشان دهند.

مزایای کوتاه مدت استفاده از اسکراب قهوه چیست؟

خواص اسکراب قهوه بی شمار است؛ چه در کوتاه مدت و چه در درازمدت. هنگامی که سلول های مرده پوست پاک می شوند، پوست فورا صاف تر به نظر می رسد و نرم تر احساس می شود. عموما تفاله های قهوه به تنهایی عمل لایه برداری را انجام می دهند اما در ترکیب با روغن های طبیعی مانند روغن بادام شیرین، روغن ماکادِمیا و روغن نارگیل، نقش مرطوب نماینده را نیز پیدا می نمایند. بنابراین شما در 365 روز سال ظاهری صاف، نرم و هیدراته خواهید داشت.

مزایای بلند مدت استفاده از اسکراب قهوه چیست؟

در لایه برداری طولانی مدت، خواص اسکراب قهوه با گذشت زمان خود را بهتر نشان می دهند؛ رنگ پوست روشن تر و یکنواخت تر با بافتی صاف تر خواهد شد و خطوط ریز، جای زخم ها و علائم کشش و ترک کاهش می یابند. لایه برداری بعلاوه به بیدار شدن سلول های پوست و افزایش جریان خون نیز یاری می نماید. به علاوه وقتی لایه بالایی پوست مرده خود را پاک می کنید، به سایر محصولاتی که استفاده می کنید یاری می شود تا تاثیر بیشتری داشته باشند. در ادامه 7 فایده اسکراب قهوه را در استفاده درازمدت توضیح می دهیم.

1. گردش خون را بهبود می بخشد

این اسکراب ها برای بهبود گردش خون در بدن عالی هستند چرا که کافئین موجود در قهوه رگ های خونی را تحریک نموده، جریان خون را افزایش می دهد و در نهایت سلامت کلی را بهبود می بخشد. گردش خون ضعیف می تواند باعث مسائل سلامتی مختلفی مانند سردی دست ها و پاها، خستگی، سردرد و حتی واریس شود.

اسکراب قهوه می تواند با باز کردن منافذ روی پوست و اجازه دادن به کافئین برای نفوذ در جریان خون به بهبود گردش خون یاری کند. این کار باعث افزایش موقت ضربان قلب و گشاد شدن رگ های خونی می شود که منجر به اکسیژن رسانی بهتر در سراسر بدن خواهد شد.

2. سلول های مرده پوست را از بین می برد

یکی دیگر از خواص اسکراب قهوه این است که به حذف سلول های مرده پوست یاری می نماید و پوست را صاف و جوان می نماید. این به این علت است که قهوه حاوی کافئین بوده که پوست را تحریک می نماید.

هنگامی که از اسکراب قهوه استفاده می کنید، گرانول ها به طور فیزیکی سلول های مرده پوست را لایه برداری می نمایند. این کار می تواند به بهبود گردش خون، ترویج تتازه سلولی و حتی کاهش ظاهر سلولیت یاری کند. از آن جایی که قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پُلی فِنول ها و اسیدهای هیدروسینامیک است، می تواند از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند.

3. سلولیت پوست را کاهش می دهد

اسکراب قهوه بعلاوه به کاهش سلولیت در بدن یاری می نماید. در حقیقت سلولیت تجمع چربی زیر پوست است که با بافت توده دار و گودشده مشخص می شود و زمانی رخ می دهد که رسوبات چربی به وسیله بافت هم بند در زیر پوست فشار می آورند.

کافئین موجود در اسکراب قهوه باعث تحریک جریان و گردش خون می شود که به تجزیه سلول های چربی و کاهش سلولیت یاری می نماید. علاوه بر این، قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد که به کلاژن پوست آسیب می رسانند یاری می نماید و مانع از افتادگی و چین و چروک پوست می شود. در نتیجه، پوستی صاف تر، سفت تر و با رنگی یکدست تر خواهید داشت.

4. به کاهش آکنه بدن یاری می نماید

از دیگر خواص اسکراب قهوه این است که علاوه بر لایه برداری عالی، به کاهش آکنه بدن نیز یاری می نماید. آکنه بدن می تواند خسته نماینده و شرم آور باشد، به خصوص در طول تابستان که لباس هایی می پوشیم که باعث می شود پوست بیشتری نشان داده شود. خوشبختانه، اسکراب قهوه راه حلی طبیعی برای مبارزه با این مشکل مزاحم است.

کافئین موجود در اسکراب قهوه به گردش خون و تخلیه لنفاوی نیز یاری می نماید که برای سم زدایی منافذ پوست بسیار ضروری است. انجام این کار از ایجاد جوش های تازه جلوگیری می نماید و در عین حال التهاب و قرمزی جوش های موجود را کاهش می دهد. علاوه بر این، قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی مانند آلودگی و اشعه ماورای بنفش محافظت می نماید تا از ایجاد لکه های تیره جلوگیری شود.

5. نواحی متورم را از بین می برد

یکی دیگر از مزایای اسکراب های قهوه این است که می توانند نواحی متورم بدنا را از بین ببرند. عوامل متعددی از جمله گردش خون ضعیف یا احتباس آب می تواند باعث تورم نواحی مختلف بدن شود.

مشخص شده است که محتوای کافئین موجود در قهوه جریان خون را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهدو از این جهت کافئین، اسکراب قهوه را به ماده ای طبیعی برای کاهش تورم تبدیل نموده است. تفاله قهوه در صورت استفاده در اسکراب، به عنوان لایه برداری ملایم عمل می نماید، سلول های مرده پوست را از بین می برد و به گردش سلولی برای داشتن ظاهری سالم تر یاری می نماید.

6. از پیری زودرس جلوگیری می نماید

یکی دیگر از مزایای قابل توجه اسکراب قهوه، جلوگیری از پیری زودرس است. کافئین موجود در اسکراب قهوه به عنوان نوعی آنتی اکسیدان طبیعی عمل می نماید و به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر که می تواند باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز شود، یاری می نماید.

علاوه بر این، بافت درشت تفاله قهوه به لایه برداری سلول های مرده پوست یاری می نماید و پوست را روشن تر و صاف تر نشان می دهد. این لایه برداری ملایم بعلاوه جریان خون و تخلیه لنفاوی را تحریک می نماید، گردش خون سالم را بهبود می بخشد و پف نواحی مختلف را کاهش می دهد. اسکراب لایه بردار اودون می تواند یکی از گزینه های مناسب برای لایه برداری باشد.

7. التهاب را کاهش می دهد

آخرین خاصیت از خواص اسکراب قهوه کاهش التهاب است. قهوه دارای خواص ضدالتهابی زیادی است که می تواند به تسکین و آرام کردن پوست تحریک شده یاری کند. در حقیقت التهاب در بدن پاسخ طبیعی بدن برای مبارزه با عفونت یا آسیب است. با این حال، التهاب مزمن می تواند منجر به مسائل سلامتی مختلفی مانند آکنه، لکه های تیره، اگزما و پسوریازیس شود.

کافئین موجود در اسکراب قهوه به عنوان منقبض نماینده عروق عمل می نماید که به کاهش تورم و قرمزی ناشی از التهاب یاری می نماید. علاوه بر این، قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید و به پیری و آسیب یاری می نماید. استفاده منظم از اسکراب قهوه می تواند علاوه بر کاهش التهاب، فواید طولانی مدتی برای پوست شما داشته باشد.

خواص اسکراب قهوه برای بدن

اسکراب قهوه برای بدن فواید زیادی دارد البته اگر برای مدت زمان طولانی استفاده شود. به از بین بردن جای زخم ها، ترک های پوستی، پوست خشک، جوش ، کراتوز پیلاریس (پوست مرغی) و سلولیت یاری می نماید. ماساژ منظم، لایه برداری و رطوبت می تواند به محو شدن ظاهر لک ها و جای زخم ها یاری کند. بعلاوه می تواند به صاف کردن توده ها و برجستگی های سلولیت در هر جایی از پشت بازو گرفته تا باسن نیز یاری کند. به جرات می توان گفت که مزایای اسکراب قهوه برای بدن بی پایان است.

خواص اسکراب قهوه برای صورت

جوش های روی پوست صورت زمانی ایجاد می شوند که منافذ با پوست مرده، عرق، باکتری و کثیفی مسدود شود. لایه برداری با اسکراب قهوه به برطرف آکنه در بدن و بعلاوه صورت یاری می نماید. کاری که اسکراب می نماید این است که پوست مرده را از بین می برد و از مسدود شدن آن در منافذ پوست جلوگیری می نماید.

هیچ گاه نباید فراموش کنید، لب ها نیز بخشی از صورت است. لایه برداری یا اسکراب، لب ها را صاف و نرم نگه می دارد، به خصوص اگر لب های خشکی دارید. رژلب ها و محصولات لب می توانند لب ها را خشک نموده و باعث بی آبی و پوسته پوسته شدن لب ها شوند. اگر اسکراب را همواره در دسترس داشته باشید می توانید قبل از رنگ آمیزی لب ها، آن ها را لایه برداری کنید تا نرم و صاف شوند.

فواید اسکراب قهوه برای موها

اسکراب قهوه برای موها نیز مفید است. هنگامی که پوست سر خود را تمیز می کنید، تجمع سلول های مرده پوست را از بین می برید. این به سایر محصولات مراقبتی مو نیز یاری می نماید تا بهتر جذب شوند و پوست سر را تمیز و سالم نگه دارند. اگر رطوبت کافی در پوست سر وجود نداشته باشد، لایه برداری همراه با مرطوب نماینده به خشکی پوست سر یاری می نماید و آن را بهبود می بخشد. وقتی موها تشنه هستند، اسکراب قهوه می تواند گزینه مناسبی برای مرطوب کردن و نرم کردن آن ها باشد.

چه زمان هایی پوست احتیاج به لایه برداری دارد؟

همه چیز به نوع پوست شخص برمی شود. اگر پوست از نوع خشک باشد هفته ای 2 تا 3 بار اسکراب ضروری است اما اگر فرد تنها بخواهد پوستی صاف و نرم داشته باشد یا نوع پوستش حساس باشد، 1 تا 2 بار در هفته کافی است که اسکراب پوست انجام شود.

اسکراب مختص زمستان یا تابستان نیست و باید در تمام طول سال انجام شود. در زمستان برای از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته، در تابستان برای از بین بردن عرق اضافی و ضدآفتاب به جای مانده روی پوست و در بهار و پاییز برای داشتن پوستی نرم و صاف اسکراب ضروری است.

اگر لایه برداری نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

عدم استفاده از اسکراب می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شده و در ادامه باعث شود پوست خشک و حساس شود اما اگر در میان این روتین پوستی، چندباری را فراموش کردید اتفاق خاصی نخواهد افتاد. وقتی لایه برداری نمی کنید، پوست مرده روی پوست جمع شده و از بین نمی رود که این تجمع پوست مرده می تواند منجر به تیرگی، خشکی، پوسته پوسته شدن پوست و پیری زودرس شود.

در ادامه 5 دستورالعمل خانگی ساخت اسکراب قهوه را آموزش می دهیم تا به شما یاری کند از خواص اسکراب قهوه بیشترین استفاده را برده و از شر مسائل پوستی خلاص شوید و پوستی تمیز، شفاف و سالم داشته باشید.

1. اسکراب مرطوب نماینده برای صورت

مواد لازم: قهوه، ماست

طرز تهیه: یک چهارم قاشق چای خوری قهوه را با 1 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی روی تمام صورت و گردن خود بمالید. در ادامه اجازه دهید پنج دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. استفاده از این اسکراب یک یا دو بار در هفته برای پوست های خشک توصیه می شود تا پوستی نرم و روشن به شما هدیه دهد.

2. اسکراب برای لب

مواد لازم: قهوه، عسل، روغن نارگیل، پودر دارچین

طرز تهیه: 1 قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده را در کاسه ای کوچک بریزید. 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. سپس خوب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. مقدار کمی از مخلوط را بردارید و به آرامی روی لب های خود بمالید. آن را به مدت 30 ثانیه روی لب هایتان مالش دهید و در ادامه یک دقیقه دیگر اجازه دهید بماند. حالا آن را بشویید. پس از شستن متوجه خواهید شد که چه لب های نرمی دارید.

3. اسکراب برای زیر چشم

مواد لازم: پودر قهوه، شکر نارگیل، روغن زیتون، آب لیمو

طرز تهیه: یک کاسه کوچک بردارید و 1 قاشق چای خوری پودر قهوه، 1 قاشق چای خوری شکر نارگیل و 1 قاشق چای خوری آب لیمو را در آن بریزید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را بردارید و با حرکات دورانی روی صورت و زیر چشمان خود بمالید و ماساژ دهید. پس از چند دقیقه آن را خوب بشویید و از نتیجه کار لذت ببرید.

4. اسکراب برای جوش های سرسیاه

مواد لازم: پودر قهوه، شکر، روغن نارگیل

طرز تهیه: یک کاسه کوچک بردارید. یک دوم قاشق غذاخوری پودر قهوه و 1 قاشق چای خوری پودر قند به آن اضافه کنید. سپس آن ها را باهم خوب مخلوط کنید. در نهایت 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل به مخلوط قبلی اضافه کنید و دوباره همه را باهم خوب مخلوط کنید. مخلوط را بردارید و با حرکات دایره ای شکل، روی صورت، گردن و حتی کل بدن خود بمالید و ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. برای گرفتن برترین نتیجه، این روتین را دو بار در هفته انجام دهید.

  • 19 اسکراب خانگی برای برطرف خشکی و زبری پوست پا

5. اسکراب برای داشتن پوستی درخشان

مواد لازم: پودر قهوه، پودر زردچوبه، ماست

طرز تهیه: پودر قهوه و پودر زردچوبه را در یک کاسه کوچک بریزید، سپس ماست را اضافه کنید و هر سه ماده را به خوبی باهم مخلوط کنید. مخلوط را برداشته و با حرکات دورانی روی صورت و بدن خود بمالید و ماساژ دهید. در ادامه اجازه دهید برای مدت 20 دقیقه روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب گرم بشویید. استفاده منظم از این اسکراب به شما اجازه می دهد تا پوستی درخشان و شفاف داشته باشید.

کلام آخر

اسکراب قهوه انواع زیادی دارد که همه آن ها راهی طبیعی و ارزان برای لایه برداری و روشن کردن پوست شما ارائه می دهند. این اسکراب ها که از تفاله قهوه ساخته می شوند سرشار از آنتی اکسیدان و کافئین هستند و برای کاهش التهاب، تحریک گردش خون و فراوری کلاژن عالی هستند.

ثابت شده است که کافئین موجود در اسکراب قهوه، گردش خون را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد و آن را به درمانی عالی برای کاهش ظاهر سلولیتی پوست بدن تبدیل می نماید. اگر در پی راه حلی کاملا طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت سرسخت هستید، اسکراب قهوه را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید.

منابع: frankbody, pearllemoncafe, herzindagi

منبع: دیجیکالا مگ

به "خواص اسکراب قهوه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص اسکراب قهوه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید