عکس ، تمساح های جان سختی که در آلوده ترین رودخانه جهان زنده ماندند!

به گزارش وبلاگ بخار، کارشناسان می گویند در یکی از آلوده ترین رودخانه های آمریکای مرکزی، یک گونه تمساح آسیب پذیر با وجود آب هایی که به فاضلاب مرکز کاستاریکا تبدیل شده اند، رشد می نماید.

عکس ، تمساح های جان سختی که در آلوده ترین رودخانه جهان زنده ماندند!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بخار، هر روز زباله ها و فاضلاب های خانه ها و کارخانه های سان خوزه به رودخانه تارکولس سرازیر می شوند که تایرها و پلاستیک ها را به جنگل های حرا اطراف می فرستد.

بیشتر بخوانید:

عکس | کشف مومیایی های زبان طلایی در مصر

کل صنعت خودروسازی مدیون نبوغ و شجاعت این زن و مرد است/ عکس

با این وجود، حدود 2000 تمساح آمریکایی با زندگی در رودخانه سمی که شاهد نبرد چندین دهه این کشور با مدیریت زباله است، سازگار شده اند.

ایوان سندووال، زیست شناس دانشگاه ملی کاستاریکا، می گوید: این منطقه بسیار آلوده است، اما این موضوع بر جمعیت تمساح ها تأثیری نداشته است.

این متخصص تمساح اضافه کرد: رودخانه تارکولز آلوده ترین رودخانه کاستاریکا و یکی از آلوده ترین رودخانه ها در آمریکای مرکزی است. فلزات سنگین، نیتریت ها، نیترات ها و میزان زیادی فضولات انسانی را می توان در آن یافت.

بر اساس گزارش اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، تنها حدود 5000 گونه تمساح - که در 18 کشور یافت می گردد - پس از دهه ها شکار و از بین رفتن زیستگاه در دنیا به جای مانده است.

این سازمان Crocodylus acutus را به عنوان گونه ای آسیب پذیر لیست می نماید، اما می گوید تعداد آن در سال های اخیر افزایش یافته است. جمعیت کاستاریکا سالم و قوی است.

در واقع، این خزندگان بزرگ که در زیر نور خورشید غرق می شوند و گهگاه از ماهی هایی که از دریا بالا می آیند تغذیه می نمایند، به نظر می رسد که از وجود حدود 150 نوع باکتری که سندووال می گوید در رودخانه شناسایی شده اند، نگران نشده اند.

او گوشتخواران را به عنوان فسیل های زنده با ظرفیت زنده ماندن در شرایط بسیار سخت توصیف می نماید و این در حالی است که برای میلیون ها سال این جانوران مجبور به تغییر چیزی نبوده اند.

سندووال گفت که از سال 1980، جمعیت تمساح های کاستاریکا در حال بهبود است و نسبت به تهدید فعالیت های توریستی هشدار داد.

تمساح های رودخانه جذابیت اصلی بازتماشامایندگان خارجی را دارند که برای تماشا این موجودات از نزدیک به تورها می روند.

بعضی از آنها به حیوانات غذا می دهند که ممنوع است و سندووال نگران این است که آنها بیش از حد به نزدیک بودن به مردم عادت نمایند.

خوان کارلوس بوئیتراگو، 48 ساله، که کاپیتان یکی از قایق های تور است، می گوید که او و سایر افراد محلی به طور منظم صدها لاستیک و زباله پلاستیکی را از آب بیرون می کشند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: ما نمی توانیم آلودگی را پنهان کنیم.

به گفته آژانس محیط زیست سازمان ملل، کاستاریکا دارای اعتبار زیست محیطی قابل توجهی است، با یک سوم قلمرو آن برای حفاظت، 98 درصد انرژی های تجدیدپذیر و 53 درصد پوشش جنگلی.

با این حال، قانون همواره به طور دقیق اعمال نمی گردد، مانند مورد رودخانه تارکول.

منبع: ساینس آلرت

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، تمساح های جان سختی که در آلوده ترین رودخانه جهان زنده ماندند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، تمساح های جان سختی که در آلوده ترین رودخانه جهان زنده ماندند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید