لاوروف وارد قزاقستان شد؛ روابط و تهدیدات منطقه ای محور سفر

به گزارش وبلاگ بخار، وزیر امور خارجه روسیه امروز در چارچوب یک سفر 2 روزه وارد نورسلطان پایتخت قزاقستان شد.

لاوروف وارد قزاقستان شد؛ روابط و تهدیدات منطقه ای محور سفر

به گزارش خبرنگار وبلاگ بخار در دوشنبه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در قالب یک سفر 2 روزه وارد قزاقستان شد.

آیبیک سمادیارف سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان با اعلام این خبر گفت: وزیر امور خارجه روسیه در چارچوب سفر خود به قزاقستان با مقامات بلند پایه این کشور از جمله قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور و مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد نمود.

وی گفت: روسای نهادهای دیپلماتیک 2 کشور در این ملاقات مسائل کلیدی مربوط به همکاری قزاقستان و روسیه، تعامل 2 کشور در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای از جمله سازمان ملل متحد، جامعه همسود، اتحادیه مالی اورآسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای و کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا را، آنالیز خواهند کرد.

آنالیز مسائل مربوط به امنیت بین المللی و منطقه ای و همچنین مسائل فعلی مربوط به تهدیدات و چالش های منطقه از جمله دیگر موضوعاتی است که در دستور کار سفر لاوروف قرار دارند.

طرفین همچنین در این دیدار مسائل مربوط به برگزاری نشست های دو و چند جانبه که قرار است در خاتمه امسال برگزار گردد، از جمله شانزدهمین همایش همکاری های بین منطقه ای در شهر آمسک روسیه و ملاقات در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر بیشکک قرقیزستان را آنالیز می نمایند.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "لاوروف وارد قزاقستان شد؛ روابط و تهدیدات منطقه ای محور سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف وارد قزاقستان شد؛ روابط و تهدیدات منطقه ای محور سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید