مروری بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022

به گزارش وبلاگ بخار، برای جهانی بهتر

بخش مسئولیت اجتماعی (CSR) شرکت سامسونگ در سال 2022 که روزهای پایانی آن را طی می کنیم، فعالیت های متعدد و نوآورانه ای را برای تحقق رویکردها و چشم اندازهای این شرکت انجام داد. به طور کلی فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در چهار حوزه محیط زیست، آموزش، اشتغال و بهداشت و سلامت متمرکز است. با توجه به اهمیت محیط زیست و چالش های زیاد این حوزه، بخش بزرگی از فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022 بر روی این حوزه معطوف بود.

مروری بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022

رویکرد سامسونگ در این حوزه انجام فعالیت ها برپایه مفهوم توسعه پایدار است که در سال 2022 گام های بلندی براساس آن برداشته شد تا سامسونگ به عنوان برند برجسته بازار لوازم الکترونیکی و دیجیتال، نقش الهام بخش و موثر خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی ایفا نماید.

سامسونگ برای ساختن دنیایی بهتر کوشش می نماید و در این راه اقدامات بزرگی را در سال 2022 آغاز یا تکمیل کرد. در ادامه به طور خلاصه بخشی از مهم ترین فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022 را مرور نموده ایم.

همکاری با Patagonia برای جمع آوری میکروپلاستیک ها از اقیانوس

تخمین زده می گردد که کف اقیانوس به تنهایی در حال حاضر خانه بیش از 14 میلیون تن میکروپلاستیک است که 35 درصد آن ها از شستشوی لباس های ساخته شده از الیاف مصنوعی به دست می آیند. یک مطالعه از صندوق دنیای حیات وحش تخمین می زند که انسان ها هر هفته معادل یک کارت اعتباری، پلاستیک را به وسیله هوایی که تنفس می نمایند و آبی که می نوشند، می خورند. سامسونگ برای مقابله با این رویه نامطلوب، ساخت ماشین لباسشویی کاهنده میکروپلاستیک را آغاز کرد. سامسونگ در سال 2022 و با همکاری برند دنیای Patagonia و آزمایشگاه Ocean Wise Plastics محصولی را معرفی کرد که فرآیند ریزش میکروپلاستیک در چرخه شست وشو را تا 54 درصد کاهش می دهد.

استفاده از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده برای دستگاه های تازه گلکسی

وقتی به پلاستیک های غوطه ور در اقیانوس فکر می کنید، احتمالاً یک بطری آب یا یک کیسه مواد غذایی در فکر تان نقش می بندد که روی سطح اقیانوس می چرخد. چیزی که ممکن است به فکرتان خطور نکند، تهدیدی پنهان تر است. در سال 640 هزار تن تور ماهیگیری رها و دور ریخته می گردد. ساخت محصولات با یاری تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس، اتفاقی است که سامسونگ از سال گذشته آن را آغاز کرد و در سال تازه توسعه یافت.

این پلاستیک ها در سال تازه به عنوان اجزای اصلی کلید های سری گلکسی اس 22 و پوشش داخلی قلم S Pen مورد استفاده قرار گرفتند. پیش بینی می گردد با اجرای این برنامه تا سرانجام سال 2022، از ورود بیش از 50 تن تور ماهیگیری دور انداخته شده به اقیانوس های دنیا جلوگیری گردد.

توجه به مساله نگهداشت آب

همزمان با جشن روز دنیای آب (22 مارس) که به وسیله سازمان ملل متحد برگزار می گردد، سامسونگ فعالیت هایی را اجرا کرد تا ضمن مطلع سازی کارکنان و کارمندان خود از این موضوع، برنامه هایی برای کاهش مصرف آب صورت گیرد. سامسونگ متعهد به ترویج مدیریت جامع منابع آب و حفظ آن به عنوان یکی از وظایف کلیدی برای مدیریت تأثیر بشر بر محیط زیست است. در این راستا برنامه های متنوعی برای کاهش مصرف آب در خطوط فراوری محصولات نیمه هادی و افزایش نرخ بازیافت فاضلاب، صورت گرفت.

دریافت جوایز حفاظت از محیط زیست

در ماه های ابتدایی سال 2022 به منظور به منظور قدردانی از پیشگامی و نوآوری مداوم سامسونگ در حفاظت از محیط زیست، دو جایزه آژانس حفاظت از محیط زیست EPA به این شرکت اهدا شد. آژانس EPA آمریکا، در بخش چالش مدیریت پایدار مواد الکترونیکی از برندهایی تجلیل می نماید که به شیوه ای مسئولانه و آینده نگرانه مواد دوستدار محیط زیست را در محصولات خود بکار برده اند.

این سازمان در امسال میلادی جوایز Gold Tier، بالاترین جایزه EPA برای بازیافت مسئولانه زباله های الکترونیکی (e-waste) و جایزه پایداری ممتاز (Sustained Excellence) را برای نوآوری در مدیریت مواد پایدار (SMM) در محصولات به شرکت سامسونگ اهدا کرد.

تاییدیه محصولات

سامسونگ مانند هر ساله سری های تازه محصولات خود شامل تلویزیون ، گوشی های موبایل، مانیتورها و… را معرفی و عرضه کرد. اغلب محصولات سری 2022 سامسونگ تاییدیه های زیست محیطی خود را از موسسات معتبر دریافت کردند. تلویزیون های سری 2022 Neo QLED سامسونگ پیروز شدند تاییدیه کاهش کربن را از موسسه Carbon Trust دریافت نمایند. Carbon Trust مجموعه ای مستقل و تخصصی است که به سازمان ها برای کاهش کربن مشاوره می دهد تا از محصولات آینده کربن زدایی گردد. تاییدیه کاهش CO2 این مجموعه، میزان ردپای کربن در یک محصول را نشان می دهد. برای این تاییدیه، میزان فراوری شده گازهای گلخانه ای (GHG) در کل چرخه عمر یک محصول طبق استانداردهای دنیای میزان گیری و ارزیابی می گردد.

در بخش موبایل نیز، گوشی های پرچمدار گلکسی S22 با بسته بندی تازهی عرضه شدند که از کاغذ 100 درصد بازیافت شده و یک پوسته محافظ از پلاستیک بازیافتی بهره می برد. قاب های این گوشی های هوشمند هم با مواد دارای گواهی UL و سازگار با محیط زیست مثل پلاستیک بازیافتی یا مواد با پایه بیولوژیکی طراحی شده اند.

سرمایه گذاری در استارتاپ های خلاق

استارتاپ های مرکز نوآوری سامسونگ (C-Lab) در جریان نمایشگاه CES امسال، 21 جایزه نوآوری را به علت راهکارهای خلاقانه خود دریافت کردند. استارتاپ های Verses (اپلیکیشن موسیقی تعاملی متاورس)، bitsensing (تصویربرداری برای رانندگی با خودروهای هوشمند) و BLUEFEEL (نظارت و میزان گیری لحظه به لحظه میزان گردوغبار و آلودگی هوا) از جمله پلتفرم هایی بودند که در نمایشگاه CES مورد تقدیر قرار گرفتند. سامسونگ 9 استارتاپ پیروز خود را در نمایشگاه CES 2022 معرفی کرد که از این جمع استارتاپ Petnow توانست جایزه بهترین نوآوری در بخش نرم افزار و اپلیکیشن های موبایل را دریافت کند.

افزایش مراکز تماما الکترونیکی (بدون کاغذ)

بیش از 11 هزار مرکز خدمات در 180 کشور دنیا به وسیله 40 شرکت تابعه سامسونگ در سراسر دنیا برای اولین بار سیستم اداری بدون کاغذ را به کار خواهند گرفت. علاوه بر این، سامسونگ میخواهد در آینده این سیستم را دفتر مرکز خدمات خود توسعه دهد.

به وسیله این کمپین، سامسونگ انتظار دارد که هر سال حدود 6 میلیون لیتر آب صرفه جویی گردد. علاوه بر این، نزدیک به 526 تن انتشار کربن کاهش می یابد که معادل میزان کربن جذب شده به وسیله 61 هزار درخت کاج 30 ساله در یک سال است.

فلسفه اصلی فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکت سامسونگ، یاری به جامعه دنیای برای بهتر شدن است و به این منظور هر ساله این فعالیت ها گسترده تر از قبل پیگیری می گردد.

منبع: فوت و فن

به "مروری بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید