موزه سنگ و گوهر دریای نور یکی از موزه های معروف ایران به شمار می رود

به گزارش وبلاگ بخار، سیری در ایران/ براساس گزارشات بدست رسیده، موزه سنگ و گوهر دریای نور یکی از موزه های معروف ایران به شمار می رود.

موزه سنگ و گوهر دریای نور یکی از موزه های معروف ایران به شمار می رود

موزه سنگ و گوهر دریای نور آزادی شامل ده ها هزار قطعه سنگ و گوهر بزرگترین موزه سنگ و گوهر خاورمیانه بوده و یکی از بزرگترین موزه های جهان از لحاظ تنوع گوهرهاست. در این موزه گوهرهایی جمع آوری شده اند که نمادی از میلیونها سال سابقه زیستی زمین هست. کلکسیون سنگهای جمع آوری شده در این نمایشگاه از کم نظیرترین مجموعه های جهان بشمار می رود، چرا که مهمترین سنگهای تزیینی جهان در آمریکا 97 نوع سنگ را در خود جای داده است اما مجموعه حاضر در نمایشگاه فوق از 140 نوع سنگ و گوهر تزیینی کمیاب همانند کهربا، الماس، یاقوت، زمرد و…نیمه قیمتی مثل فیروزه، عقیق، پیکچر جاسبر و…شکل یافته که خود یک رکورد جهانی بشمار می آید.

این موزه در سال 1388 در گالری اصلی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی واقع در میدان آزادی تهران راه اندازی شد. موزه سنگ و گوهر دریای نور آزادی با دارا بودن تالار گوهرهای ایران و جهان، انواع سنگهای قیمتی با تراش منحصر بفرد به وسیله هنرمندان مطرح جهان، باغ گوهرها و پرنده های گوهرین، مجسمه های سنگی کمیاب، کیک گوهرین شامل 371 نوع گوهر که کاملترین مجموعه انواع گوهر در سراسر جهان بشمار می رود، یکی از گنجینه های کامل در این زمینه است. بعلاوه، در این موزه بیش از صد نوع سنگ علمی در بخش علمی موزه واقع شده است.

تالار گوهرهای ایران و جهان در چهار غرفه شامل فیروزهای ایران و جهان، انواع عقیق با زیباترین اشکال و تراش های منحصر بفرد به وسیله هنرمندان جهان، فلوریت گوهر فراموش شده ایران زمین یا همان سنگ رنگین کمان شکل گرفته است. زیباترین غرفه این تالار اختصاص به نگین بی همتایی دارد که آن را الماس سبز پارس می نامند؛ گوهری که پس از 120 سال جستجوی شکارچیان گوهرها انتها در ایران کشف شد. کیک گوهرین شامل سیصد و هفتاد دو گوهر می تواند هدایت جامع جهت کشف گوهرهایی که پیدا نموده اید، باشد. باغ گوهرها، پرنده های گوهرین و آمتیست غول پیکر هم در ضلع جنوب شرقی این موزه واقع شده است.

موزه سنگ و گوهر دریای نور آزادی همه روزه به غیر از شنبه ها پذیرای عموم است. این موزه حاصل 20 سال پیگیری و کوشش مهندس نادر صنعانی در حوزه سنگ و گوهر، شناسایی خواص ظاهری و باطنی و جمع آوری آنهاست. نادر صنعانی (ملقب به پدر سنگ و گوهر شناسی ایران) طی سفر به 40 کشور جهان و شرکت در نمایشگاه های بین المللی سنگ و گوهر پیروز به کشف بیش از 370 گوهر ایرانی شده و طی این سالها آنها را جمع آوری کرد که حاصل آن همین موزه ای است که می بینید. این موزه دانشگاهی برای بچه های 6 ساله تا آدم های 60 ساله است، چون همه این سنگها گوهرهایی با انرژی و اثرات خاص خود هستند.

منبع: همگردی

به "موزه سنگ و گوهر دریای نور یکی از موزه های معروف ایران به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سنگ و گوهر دریای نور یکی از موزه های معروف ایران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید