نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل پیکان؛ از درخشش مهاجمان تا تغییر سیستم گل محمدی

به گزارش وبلاگ بخار، خبرگزاری خبرنگاران- پیکان و پرسپولیس در هفته دهم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 3 بر 1 پرسپولیس به پایان رسید.

نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل پیکان؛ از درخشش مهاجمان تا تغییر سیستم گل محمدی

به گزارش وبلاگ بخار، پرسپولیس در این بازی با سیستم پایه 4-4-2 وارد میدان شد. در این بازی همچون بازی گذشته، حامد لک درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت. زوج سیدجلال حسینی و علی نعمتی دو مدافع وسط پرسپولیس بودند، سعید آقایی مدافع چپ و مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس بودند. محمد شریفی و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی حضور داشتند، مهدی ترابی وینگر چپ و وحید امیری وینگر راست پرسپولیس در این بازی بود و در نهایت امید عالیشاه و مهدی عبدی در خط حمله پرسپولیس حضور داشتند.

نکته جالب این بازی، تغییرات زیاد یحیی نسبت به بازی های گذشته پرسپولیس بود. سیدجلال حسینی جای فرشاد فرجی در خط دفاع حضور پیدا کرد، محمد شریفی جایگزین کمال کامیابی نیا شد و مهدی عبدی نیز در خط حمله جای عیسی آل کثیر را گرفته بود. هنوز ابتدای بازی بود که اشتباه حامد لک می رفت که باعث گل پیکان شود اما به خیر گذشت و در ادامه پرسپولیس پیروز شد روی اشتباه بازیکنان پیکان به گل برسد. مهدی ترابی که در نیمه نخست بازی هفته قبل پرسپولیس برابر هوادار عملکرد خوبی داشت، در این بازی نیز از خوب های پرسپولیس بود و با پاس خوبش مهدی عبدی را در موقعیت گلزنی واقع شده است.

در نیمه دوم دوباره بدشانسی نصیب پرسپولیس شد و مهدی ترابی دوباره مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت. اتفاقی که هواداران پرسپولیس را نگران کرد. عیسی آل کثیر وارد میدان شد و روی همکاری خوب مهدی شیری و امید عالیشاه، پرسپولیس از طریق آل کثیر به گل دوم رسید. بازی با همین فرایند دنبال می شد تا باز هم اشتباه حامد لک کار دست سرخ ها داد. یک پنالتی از توپی که خیلی هم خطرناک نبود، باعث شد هواداران پرسپولیس دوباره ترس را تجربه کنند. دقایقی بعد یحیی گل محمدی 3 تعویض دفاعی کرد، تعویض هایی که به ثمر نشستند و بازی در دقایق سرانجامی در اختیار پرسپولیس قرار گرفت و همچنین علی شجاعی پیروز شد روی پاس رضا اسدی گل سوم را هم به ثمر برساند.

کاپیتان پرسپولیس پس از مدت ها وارد ترکیب اصلی شد و عملکرد بی نظیری داشت و بسیار از موقعیت های پیکان را دفع کرد. همچنین محمد شریفی نشان داد که جانشین خوبی برای کمال کامیابی نیا است. رضا اسدی برای بازگشت دوباره به ترکیب پرسپولیس کارش سخت تر نیز شد. شریفی با بازی های بیشتر می تواند در آینده به پرسپولیس کمک های بیشتری نیز بکند.

دیگر نکته مثبت بازی پرسپولیس، عملکرد خوب مهدی شیری بود که در این فصل نسبتا عملکرد بهتری داشته است به طوری که یحیی گل محمدی کاملا بیخیال حضور سیامک نعمتی در پست دفاع راست شده است. هماهنگی او در کنار امید عالیشاه، سرعت بالایی به سمت راست پرسپولیس داده است. همچنین مهدی عبدی و عیسی آل کثیر که هفته گذشته حسابی تحت فشار بودند، گلزنی کردند و روحیه از دست داده خود را باز پس گرفتند. گلزنی دو مهاجم پرسپولیس قبل از دو بازی سخت برابر ذوب آهن و سپاهان لازم بود.

اما سوالی که فکر هواداران را مشغول کرده است این است که بالاخره ترکیب اصلی تیم کدام است؟ آیا یحیی تا آخر فصل می خواهد به صورت چرخشی در همه پست ها تغییر ایجاد کند؟ آیا آزمون و خطای یحیی بالاخره به سرانجام رسیده است؟ بالاخره کدام بازیکنان در قلب دفاع حضور دارند؟ کدام بازیکنان در خط حمله بازی می کنند؟ هافبک دفاعی های پرسپولیس کدام بازیکناند؟ به نظر می رسد عملکرد سینوسی برخی از بازیکنان، یحیی را حسابی کلافه کرده است و با تغییرهای پیاپی سعی دارد تیمش تحت فشار قرار نگیرد و هر طور که شده امتیاز بگیرد.

اما منفی ترین نکته پرسپولیس قطعا عملکرد حامد لک است که حسابی هواداران و خود گل محمدی را نگران کرده است. در نیمه نخست بازی حامد لک با اشتباه وحشتناکش یک دروازه خالی تقدیم پیکانی ها کرد که با بی دقتی بازیکن پیکان توپ به گل تبدیل نشد. همچنین روی صحنه گل پیکان، چه حرکت لک خطا بوده باشد چه نباشد، بی دقتی او در زدن توپ ارسالی غیرقابل کتمان است. در بسکمک از صحنه های بازی نیز بازی با پای او قابل قبول نبود و هواداران پرسپولیس را نگران کرد. لک اصلا بازیکن فصل پیش نیست و حالا با رفتن رادوشوویچ، اصلی ترین رقیبش، افت بیشتری را نیز داشته است. داوود فنایی قطعا باید جوابگوی این عملکرد حامد لک باشد و در ادامه لیگ او را به روزهای خوبش برگرداند. همچنین خرید یک گلر یا بازگرداندن رادووشویچ یکی از اولویت های مدیران پرسپولیس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل پیکان؛ از درخشش مهاجمان تا تغییر سیستم گل محمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل پیکان؛ از درخشش مهاجمان تا تغییر سیستم گل محمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید