کشت پاییزه در 9 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

به گزارش وبلاگ بخار، تا به امروز کشت پاییزه در 9 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری با بذر محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا اجرا شده است.

کشت پاییزه در 9 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از شروع کشت پاییزه در بیشتر نقاط استان اطلاع داد و گفت: تا به امروز کشت پاییزه در 9 هزار هکتار از اراضی استان با بذر محصولاتی مانند گندم، جو و کلزا اجرا شده است.

روح الله سعیدی اضافه نمود: تا به امروز تنها 15 درصد اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به زیر کشت پاییزه رفته اند که یکی از دلایل آن دیر شروع شدن بارش ها در استان بنا به پیش بینی های سازمان هواشناسی است.

بیشتر بخوانید

وی اضافه نمود: بنابه پیش بینی ها بارش های موثر در استان از نیمه دوم آذرماه شروع خواهد شد و به همین دلیل کشت پاییزه سال جاری تا خاتمه آذرماه ادامه خواهد داشت و بیشتر کشت های آبی تا نیمه آذر و کشت های دیم تا انتهای آذر به اتمام خواهند رسید.

سعیدی ادامه داد: اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای تامین بذر و کود مورد احتیاج کشاورزان برای کشت پاییزه در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است و مسئله ای از بابت تامین ماشین های کشاورزی نیز وجود ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال جاری از شهریورماه، انواع کود پایه در انبار های اُستان ذخیره شد تا در زمان مورد احتیاج بین کشاورزان توزیع گردد.

سعیدی یادآور شد: پیش بینی می گردد با اجرای طرح جهش فراوری در 30 هزار هکتار اراضی دیم استان سطح زیر کشت پاییزه نسبت به سال گذشته بیشتر باشد؛ ضمن آنکه 20 درصد اراضی کمتر به زیر آیش سالیانه خواهند رفت.

وی به کشاورزان استان توصیه کرد: با وجود تنش های آبی استان از کشت کلزا در کشت پاییزه بهره ببرند و این محصول در فصل های پاییز و زمستان از نذورات جوی بهره مند می گردد و در شروع سال بعد با پنج تا 6 نوبت آب دهی به ثمر می رسد.

سعیدی توضیح داد: سال گذشته قیمت خرید کلزا 15 هزار تومان بود که سال جاری قیمت خرید تضمینی کُلزا با 57 درصد افزایش به کیلویی 20 هزار و 500 تومان رسید و قیمت خرید تضمینی این محصول برای سال آینده هنوز اعلام نشده است.

وبلاگ بخار چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشت پاییزه در 9 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت پاییزه در 9 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید