آخرین شرایط اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی

به گزارش وبلاگ بخار به نقل از اسپید تست، طبق جدیدترین گزارش وب سایت اسپید تست درآگوست 2022 میلادیمیانه سرعت اینترنت دنیای موبایل 30.79 و ثابت 69.14 مگابیت برثانیه بوده است. حال آنکه ماه گذشته میلادی (جولای) میانه سرعت اینترنت موبایل دنیا 30.78 و میانه سرعت اینترنت ثابت 67.25 مگابیت برثانیه بوده است.

آخرین شرایط اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی

این امر نشان می دهد هرچند میانه سرعت موبایل در ماه گذشته میلادی نسبت به ماه قبل از آن تغییر چندانی نداشته اما سرعت اینترنت ثابت دنیای اندکی رشد نموده است.

سقوط 2 پله ای اینترنت ثابت ایران

بعلاوه این گزارش نشان داد میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در هشتمین ماه میلادی 28.40 مگابیت بوده و جایگاه آن در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل در دنیا نسبت به ماه قبل یک پله رشد نموده و در رده 69 قرار گرفته است.

از سوی دیگر میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در آگوست 10.02 مگابیت برثانیه اعلام شده و جایگاه آن در رده بندی دنیای با 2 پله سقوط رده 147 است.

این درحالی است که طبق داده های همین گزارش میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در همین ماه 41.28 مگابیت برثانیه بوده و کشور با یک پله رشد در رده 76 قرار گرفته است. بعلاوه میانگین سرعت اینترنت ثابت ایران 23.23 مگابیت اعلام شده است. جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانگین سرعت اینترنت ثابت 2 پله صعود نموده و رده 145 است.

نروژ دارای پرسرعت ترین اینترنت موبایل دنیا

آمار اسپید تست نشان می دهد در هشتمین ماه 2022 میلادی، نروژ پر سرعت ترین اینترنت موبایل دنیا را برای شهروندانش فراهم نموده است. طبق این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل این کشور 122.77 مگابیت برثانیه بوده و جایگاه این کشور در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل نسبت به ماه گذشته 3 پله صعود نموده است.

در رده دوم، سوم و چهارم این لیست به ترتیب امارات متحده عربی (118.42 مگابیت برثانیه)، قطر (114.28 مگابیت برثانیه) و کره جنوبی (112.26 مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هرکدام از این کشورها در رده بندی یک پله سقوط نموده است.

صعود 7 پله ای دانمارک در سرعت اینترنت موبایل

در رده پنجم لیست دانمارک با میانه سرعت اینترنت موبایل 103.50 مگابیت برثانیه قرار گرفته است. جایگاه این کشور در رده بندی مذکور 7 پله صعود نموده است.

در رده های ششم و هفتم به ترتیب هلند (102.06 مگابیت برثانیه) و بلغارستان (95.76 مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه این کشورها در رده بندی نسبت به ماه گذشته تغییری ننموده است.

در رده هشتم این لیست کویت با 3 پله سقوط قرار گرفته است و میانه سرعت اینترنت موبایل آن 94.86 مگابیت برثانیه اعلام شده است. چین نیز مانند ماه گذشته در رده نهم قرار گرفته است و میانه سرعت آن 92.53 مگابیت برثانیه است.

میانه سرعت اینترنت موبایل عربستان سعودی 91.81 مگابیت برثانیه ثبت شده و جایگاه در رده بندی با 2 پله سقوط در رده 10 ثبت شده است.

سنگاپور صاحب پر سرعت ترین اینترنت ثابت دنیا

در بخش رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت در ماه آگوست سنگاپور با یک پله رشد در رده نخست قرار گرفته است. میانه سرعت اینترنت ثابت این کشور 219.01 مگابیت برثانیه است. در رده دوم لیست شیلی با سرعت اینترنت 211.43 مگابیت برثانیه قرار گرفته است. جایگاه این کشور در رده بندی نسبت به ماه قبل یک پله سقوط نموده است.

در رده های سوم، چهارم و پنجم به ترتیب تایلند (188.75 مگابیت برثانیه)، هنگ کنگ (179.58 مگابیت برثانیه)، چین (178.73 مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه آنها در رده بندی کشورهایی با سریع ترین اینترنت ثابت در دنیا نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری ننموده است.

در رده ششم لیست آمریکا با میانه سرعت اینترنت ثابت 167.36 مگابیت برثانیه قرار گرفته است و جایگاه آن در رده بندی یک پله صعود نموده است. در رده هفتم ماکائو با یک پله سقوط قرار گرفته است و میانه سرعت اینترنت ثابت آن 157.54 مگابیت برثانیه ثبت شده است.

دانمارک با میانه سرعت 156.06 مگابیت برثانیه مانند ماه گذشته در رده هشتم قرار گرفته است. در رده نهم لیست نیز نیوزلند با یک پله صعود قرار گرفته است. سرعت اینترنت ثابت این کشور 133.44 مگابیت برثانیه ثبت شده است.

در رده دهم نیز ژاپن با میانه سرعت اینترنت 131.86 مگابیت برثانیه قرار گرفته است و جایگاه آن در رده بندی نسبت به ماه قبل یک پله سقوط نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آخرین شرایط اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید