احیای کاروانسراها فرصتی بی نظیر برای توسعه سرمایه گذاری گردشگری است

به گزارش وبلاگ بخار، ایسنا/ براساس گزارش های بدست آمده، احیای کاروانسراها فرصتی بی نظیر برای توسعه سرمایه گذاری گردشگری است.

احیای کاروانسراها فرصتی بی نظیر برای توسعه سرمایه گذاری گردشگری است

احمد تجری در سفر یک روزه به خراسان رضوی به منظور شرکت در مراسم معرفی فرصت سرمایه گذاری کاروانسرای فریمان که در محل این کاروانسرای بازسازی شده برگزار گردید، اظهار کرد: احیا و آماده سازی کاروانسراها فرصتی بی نظیر برای توسعه سرمایه گذاری گردشگری و به تبع آن توسعه گردشگری داخلی به ویژه در شهرستان تاریخی فریمان است.

وی اظهار کرد: قدمت کاروانسرای تاریخی فریمان به اواخر دوره صفویه و اوایل قاجاریه بر می شود و به وسیله شهرداری فریمان مالک این اثر تاریخی بازسازی شده است.

مدیر کل سرمایه گذاری، توسعه زیرساختها و منطقه ها نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این کاروانسرا در زمینی به مساحت 5000 مترمربع و زیربنای 3000 مترمربع بوده و حجم سرمایه گذاری برای بازسازی، تجهیز و بهره برداری 500 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

تجری توضیح داد: احیا و بهره برداری از این بنا، جان تازه ای به کالبد شهر خواهد داد و اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم مناسبی هم خواهد داشت، ضمن اینکه نزدیکی به مشهد مقدس و سایر ظرفیتهای موجود در شهرستان نیز یاری شایانی به توسعه گردشگری می نماید.

مدیر کل سرمایه گذاری، توسعه زیرساختها و منطقه ها نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: این کاروانسرا یک بسته آماده برای سرمایه گذاری است.

وی بعلاوه در این سفر یک روزه از پروژه به بهره برداری رسیده آسفالت راه دسترسی به منطقه نمونه گردشگری بند فریمان که اعتبار 10 میلیارد ریالی آن طی سفر اخیر مقام عالی وزارت به شهرستان فریمان تخصیص و ابلاغ شده بود و به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همکاری شهرداری طی کمتر از یک ماه انجام و به اتمام رسیده بازدید کرد و این را یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه زیرساختهای گردشگری در منطقه ها گردشگری برشمرد.

تجری در ادامه از چند پروژه سرمایه گذاری گردشگری و هتلداری در مشهد و فریمان بازدید و روند پیشرفت فیزیکی آنها را مورد آنالیز میدانی قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید نیز اعلام نمود: یک سوم حجم سرمایه گذاری پروژه های گردشگری کشور را خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

مدیر کل سرمایه گذاری، توسعه زیرساختها و منطقه ها نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعلاوه در محل موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی حاضر و برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری جاذبه های گردشگری این استان را که به وسیله این نهاد برنامه ریزی شده را گامی نو و خلاقانه برای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها به وسیله فرصتهای سرمایه گذاری گردشگری اعلام و رویداد پیش بینی شده را فرصتی برای شهرداری ها و دهیاری ها در راستای تقویت جریان های گردشگری در شهرها و روستاها با رویکرد مالی خواند.

منبع: همگردی

به "احیای کاروانسراها فرصتی بی نظیر برای توسعه سرمایه گذاری گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای کاروانسراها فرصتی بی نظیر برای توسعه سرمایه گذاری گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید