اختصاص فقط 30 درصد از کل اعتبارات پژوهشی به دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ بخار، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عمومی وزارت علوم، نشست چگونگی ساماندهی اعتبارات پایدار آموزش عالی به ریاست سید ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم و با حضور فرجی دانا استاد دانشگاه تهران و وزیر اسبق علوم، معاونان پژوهش و فناوری، اداری- اقتصادی و مدیریت منابع، رئیس سازمان امور دانشجویان و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و نیز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید.

اختصاص فقط 30 درصد از کل اعتبارات پژوهشی به دانشگاه ها

حسین عسکریان ابیانه اضافه کرد: مدیران این معاونت علاوه بر نشست های داخلی با مدیران دستگاه های دولتی، سازمان برنامه و بودجه و بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جلسات متعددی داشته اند و به نتایجی نیز رسیده اند.

وی گفت: با پیگیری های زیاد پیروز شدیم موافقت اولیه سازمان و برنامه و بودجه و بعضی دستگاه های اجرایی را برای اختصاص 1,500 میلیارد تومان اعتبار به وزارت علوم را از محل ردیف هایی که هم اکنون در اختیار دستگاه های دیگر است، جلب کنیم.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم اضافه کرد: علیرغم اینکه وزارت علوم با داشتن 4 میلیون دانشجو بیشترین ظرفیت را برای توسعه ورزش در اختیار دارد در لایحه بودجه کمترین بودجه فصل ورزش به وزارت علوم اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور، مأموریت وزارت علوم است ولی در قانون بودجه این مأموریت به دستگاه دولتی دیگری واگذار و اعتبار اقتصادی آن نیز به آن دستگاه واگذار شده است.

عسکریان ابیانه با تاکید بر اینکه اعتبارات اختصاص یافته به وزارت علوم و دانشگاه ها در حد احتیاج آموزش عالی نیست، گفت: با این میزان اعتبار، بیشترین کوشش دانشگاه ها صرف پرداخت هزینه های جاری شامل پرداخت حقوق و دستمزد و هزینه خدمات می گردد؛ لذا باید برای بخش پژوهش و فناوری فکری اساسی کرد.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در بودجه 96 میزان اعتبارات پژوهش و فناوری کشور، 9000میلیارد تومان است که تنها 3000 میلیارد تومان یعنی 30 درصد از کل اعتبارات پژوهشی سهم دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم است.

منبع: ویکی گرام

به "اختصاص فقط 30 درصد از کل اعتبارات پژوهشی به دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص فقط 30 درصد از کل اعتبارات پژوهشی به دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید