استانبول کارت چیست؟ چطور هزینه های ما را کاهش می دهد؟

به گزارش وبلاگ بخار، با استانبول کارت 20% از هزینه های حمل و نقلتان را کاهش دهید! شاید برایتان این سوال پیش بیاید چطور با خرید یک کارت که برای آن هم باید هزینه ای را مد نظر داشته باشیم، می توانیم شاهد کاهش هزینه در سفر به استانبول باشیم؟

استانبول کارت چیست؟ چطور هزینه های ما را کاهش می دهد؟

سالانه بیش از 2 میلیون ایرانی به استانبول سفر می نمایند که در برآورد هزینه های مربوط به حمل و نقل، گردشگری، خرید اینترنت و … گاها دچار مشکل می شوند؛ برای برطرف این چالش دولت ترکیه اقدام به ارائه کارت های گردشگری هوشمند نموده تا مسافران بتوانند با خرید آن برای هزینه های سفرشان یک برنامه ریزی معین و دقیق داشته باشند.

به شما اطمینان می دهیم بعد از خواندن این مقاله حتی بعد از برگشتن از استانبول هم کارت خودتون را نگه می دارید.

کارت گردشگری استانبول یا استانبول کارت چیست؟

واقعیت امر این است که شما با خرید کارت گردشگری استانبول و شارژ آن می توانید شاهد کاهش هزینه های مربوط به حمل و نقل، بازدید از جاذبه های گردشگری، سرویس های آنلاین شبانه روزی و اینترنت مصرفی در این شهر توریستی ترکیه باشید. با توجه به اهمیتی که کارت گردشگری استانبول برای مسافران دارد ما در این مطلب تصمیم داریم تا درباره تمامی سوالاتی که درباره خرید کارت گردشگری استانبول وجود دارد را پاسخ دهیم.

کارت گردشگری استانبول، کارت هوشمندی است که برای پرداخت کرایه در حمل و نقل عمومی استفاده می شود. این کارت در مارس 2009 معرفی و در نهایت جایگزین بلیط الکترونیکی آکبیل شد. اندازه این کارت مثل کارت های هوشمند است و به راحتی در کیف پول جا می شود، مقدار شارژ آن از قبل پرداخت می شود و به راحتی هم قابل شارژ شدن است.

مزایای و کاربردهای کارت گردشگری استانبول

از جمله امکاناتی که کارت گردشگری استانبول در اختیار مسافران قرار می دهد، عبارت از:

  • اینترنت رایگان در سطح شهر
  • راهنمای شبانه روزی به صورت آنلاین
  • سرویس رایگان از فرودگاه به محل اقامت
  • تجربه رایگان تفریحاتی که برای کارت تعریف شده
  • حمل و نقل رایگان یا همراه با تخفیف فوق العاده در سطح شهر
  • بازدید رایگان از جاذبه ها و موزه هایی که برای کارت تعریف شده

چگونه استانبول کارت بخریم ؟

به منظور تهیه این کارت گردشگری راه های زیادی وجود دارد، شما برای خرید این کارت می توانید به دکه های داخل ایستگاه های مترو و اتوبوس، فرودگاه ها، دکه های روزنامه فروشی داخل شهر و همچنین به صورت اینترنتی از سایت های فروش استانبول کارت اقدام نمایید. در ادامه درباره شرایط خرید در هر کدام از مراکز گفته صحبت خواهیم کرد، پس احتیاجی به نگرانی نیست.

قیمت استانبول کارت چقدر است؟

همانطور که می بینید با خرید این یک کارت گردشگری می توانید در هزینه های کاهش چشم گیری را به وجود آورید، هزینه ای که باید برای خرید کارت گردشگری استانبول بپردازید برابر با 6 لیرتریکه است و گفتنی است که بگوییم هیچ شارژی در این کارت وجود ندارد، این به معنای آن است که پس از خرید لازمه تا به اندازه احتیاج کارت را شارژ کنید.

روش های شارژ کردن استانبول کارت

  • شارژ کارت گردشگری استانبول به وسیله دستگاه های ATM

یکی از راه های شارژ کارت گردشگری استفاده از دستگاه های ATM است. شما می توانید به راحتی در داخل ایستگاه های مترو اتوبوس به وسیله این دستگاه ها اقدام به شارژ کارت گردشگری استانبول خود بنمایید. اما چطور؟ در ابتدا شما می بایست که کارت گردشگری استانبول خود را در محل شیشه ای دستگاه (که تصویر کارت را هم کشیده است) قرار دهید. برای شارژ می توانید به اندازه ای که می خواهید اسکناس درون دستگاه قرار دهید و اجازه شمارش و شارژ کارت که به صورت اتوماتیک پس از گذاشتن اسکناس ها انجام می شود را مشاهده کنید.

نکته ای که حتما باید به آن توجه کنید، این است که اسکناس ها سالم و بدون هیچ گونه تاخوردگی و الزامالیر ترکیه باشند.

  • شارژ کارت گردشگری استانبول در دکه های مترو و روزنامه فروشی

یکی دیگر از روش هایی خرید این کارت گردشگری، این است که نزد دکه های روزنامه فروشی یا آن هایی که در مترو و اتوبوس هستند بروید و اقدام به خرید کارت گردشگری استانبول بنمایید. برای خرید یا شارژ هم هیچ فرایند سختی را پیش رو ندارید، به راحتی با پرداخت لیر ترکیه می توانید کارتان را انجام دهید.

آیا امکان شارژ کارت گردشگری استانبول به صورت آنلاین هست؟

بله؛ اگر هم تمایل داشتید که به صورت اینترنتی اقدام به خرید کارت گردشگری بنمایید می توانید به سایت فروش آنلاین کارت گردشگری استانبول istanbultouristpass.com بروید.

نحوه تهیه کارت گردشگری هم به این صورت است که پس از خاتمه فرآیند خرید در وب سایت، یک ایمیل به خریدار ارسال می شود، که در آن لینک و کد جهت فعالسازی کارت قرار گرفته است.

با کارت گردشگری استانبول از کدام وسایل نقلیه می توان استفاده کرد؟

به منظور رفاه حال مسافران، تمامی وسایل نقلیه عمومی در استانبول شرایط استفاده از کارت گردشگری استانبول را دارند. از جمله این وسایل می توان به مترو، تراموا، متروباس، اتوبوس، قایق، تی سی دی دی، هاواتاش (یا هاواباس که اتوبوس فرودگاهی است) و انواع قایق های کروز (شامل توریل و دنتور) اشاره نمود.

تاثیر استفاده از استانبول کارت در حمل و نقل چقدر است؟

در تمام این مقاله ما اصرار داشتیم بگوییم که متوسط هزینه های مربوط به سفر شما به خصوص حمل و نقل با استفاده از کارت گردشگری کاهش پیدا می نماید. حال می خواهیم این موضوع را اثبات کنیم.

به طور کلی هزینه هر راستا با مترو برای مسافر 6/2 لیرترکیه است، که با استفاده از این کارت گردشگری این هزینه تا 50 درصد در همان روز کاهش می یابد.

به طور مثال هنگامی که سوار مترو می شوید، در اولین گیت از کارت شما مبلغ 6/2 لیر کم می شود اما با این تفاوت که برای بار دوم فقط 8/1 لیر کم شده و اگر در همان روز و در بازه زمانی کمتر از 2 ساعت از هر گیتی که عبور کنید با استفاده از همان کارت گردشگری تنها 4/1 لیرترکیه از کارت شما کم خواهد شد. به این ترتیب برای سفرهای چهارم و پنجم شما در همان روز هزینه حمل و نقل شما به زیر یک لیر هم خواهد رسید.

با تمام این توصیف ها آیا نمی صرفه که برای سفرتان یک کارت گردشگری استانبول تهیه کنید؟!

آیا از استانبول کارت می شود به صورت گروهی استفاده کرد؟

بله؛ لازم نیست که چندین کارت بخرید چون با یک کارت گردشگری استانبول پنج نفر می توانند سفر نمایند، پس از اینکه اولین مسافر کرایه خود را با این کارت پرداخت کرد باید چند ثانیه صبر کرد و سپس نفر بعد دوباره از این کارت استفاده کند، البته ما توصیه می کنیم که بیشتر از سه نفر از این کارت استفاده ننمایند.

آیا کارت گردشگری استانبول تاریخ انقضا دارد؟

بله؛ این کارت به مدت 2 سال اعتبار دارد.

پس از سفر با کارت خود چه کار کنیم؟ پس بدهیم یا آن را نگه داریم؟

حال سوالی که پیش می آید این است که پس از بازگشت از سفر با کارت گردشگری استانبولمان چه کنیم؟ شما می توانید کارتتان را در خاتمه سفر بفروشید اما چرا باید اینکار را انجام دهید؟ اگر شما از جمله افرادی هستید که به استانبول علاقمند هستید می توانید کارتتان را نگه دارید تا در سفر بعدی از آن بهره ببرید، توجه داشته باشید که این کارت به مدت 2 سال اعتبار دارد. اگر هم نخواستید که دیگر به این شهر بروید می توانید آن را به دوستان و آشنایانتان بدهید.

گفتنی است که بگوییم به غیر از استانبول کارت، برای کاهش هزینه های سفرتان به استانبول می توانید از کارت موزه استانبول هم بهره ببرید و با خرید آن هزینه کمتری برای گردشگری و بازدید از موزه های این شهر بپردازید.

پس از خواندن این متن در صورتی که پیشنهاد یا تجربه ای برای خرید کارت گردشگری استانبول داشتید با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "استانبول کارت چیست؟ چطور هزینه های ما را کاهش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول کارت چیست؟ چطور هزینه های ما را کاهش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید