امیکرون را چگونه از سرماخوردگی و آنفولانزا تشخیص دهیم؟

به گزارش وبلاگ بخار، تهران (پانا) - با شیوع سویه اومیکرون نگرانی ها در خصوص تشخیص علائم این ویروس افزایش یافته است. گاهی تشخیص این بیماری از سرماخوردگی و آنفولانزا سخت است. اما با تزریق واکسن کرونا خطر این بیماری بسیار کاهش می یابد.

امیکرون را چگونه از سرماخوردگی و آنفولانزا تشخیص دهیم؟

به گزارش تجارت نیوز، با شیوع سویه اومیکرون امکان اینکه علائم این بیماری با سرماخوردگی یا آنفولانزا اشتباه گرفته گردد، زیاد است. گلو درد، آبریزش بینی و درد بدن می توانند از علائم سرما خوردگی معمولی، آنفولانزا یا کرونا باشند. گاهی تشخیص علائم این سهبیماری از یکدیگر سخت می گردد. اما این روزها با وجود شیوع سویه امیکرون مراجعه به بیمارستان به نسبت کم است. زیرا به نظرمی رسد افراد واکسینه شده علائم خفیف تری دارند.

هر دوز نو واکسنی که می زنید سیستم ایمنی بدن شما را علیه ویروس ها قوی تر و هشیارتر می نماید. پس عادیاست که علائم خفیف تری را تجربه کنید. اما این به این معنی نیست که نباید سویه نو را جدی بگیریم به ویژه با توجه به خطر از پادرآمدن کادر درمان.

برترین راه برای تشخیص کرونا همان تست دادن است. علائم ابتدایی سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا شبیه هم هستند. آنفولانزا و کروناهر دو باعث ایجاد تب و حس خستگی، بدن درد، گلو درد، تنگی نفس و اسهال و استفراغ می شوند.

اما می توان کرونا را با سردرد و سرفه های خشک آن تشخیص داد. از دست دادن حس چشایی و بویایی بزرگترین هشدار کرونا بودهاست اما ممکن در سویه نو این علامت کمتر باشد.

درد در ناحیه قفسه سینه همراه با سرفه های خشک از علائم قطعی کرونا است. اگر احساس بروز علائم می کنید از خود بپرسید آیا اخیرانزدیک افراد مبتلا به کرونا بوده اید؟ و البته سریعا تست بدهید. با توجه به شیوع سویه اومیکرون احتمال اینکه علائم شما از کرونا باشدزیاد است.

چه زمانی باید تست بدهیم؟

زمانی که آغاز به مشاهده علائم می کنید زمان انجام تست است. اگر شما در نزدیکی افراد مبتلا بوده اید اما هنوز علائمی نداریداحتمالا ویروس هنوز به قدر کافی در بدن شما رشد ننموده است که با تست سریع معین گردد. بهتر است پنج روز پس از اینکه درمعرض ویروس قرار گرفتید صبر کنید.

اینکه جواب تست شما منفی باشد به این معنی نیست که شما کرونا ندارید. برترین راه تست مجدد پس از 12 تا 24 ساعت است. اگر بازهم جواب منفی بود، می توانید اطمینان خاطر بیشتری از اینکه مبتلا نشده اید داشته باشید. چه سرما خوردگی گرفته باشید چه کرونا بهتراست در قرنطینه باشید. این مسئله با شیوع سویه نو اهمیت بیشتری نیز پیدا نموده است.

بچه ها

بچه ها نیز ممکن است علائم اومیکرون را مانند بزرگسالان تجربه نمایند. اما از آنجا هنوز واکسینه کردن بچه ها زیر پنج سال تایید نشدهاست، بهتر است به بچه ها خود واکسن آنفولانرا بزنید تا ویروس دیگری به ویروس فعلی اضافه نگردد. از آنجا بچه ها در حال بازگشت بهمدارس هستند، انجام تست از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنوز هم ماسک زدن، رعایت بهداشت، رعایت فاصله و عدم گردهمایی در مکان های سربسته در جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس بسیارموثر است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "امیکرون را چگونه از سرماخوردگی و آنفولانزا تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیکرون را چگونه از سرماخوردگی و آنفولانزا تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید