بحرین باطناب خودش به چاه افتاد، ایران چگونه به نزدیکی المپیک نرسید

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران - گروه ورزش: مرحله گروهی رقابت های هندبال انتخابی المپیک مردان در قاره آسیا سه شنبه شب (30 مهرماه) با تعیین شدن چهره چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی سرانجام یافت. در این مرحله هشت تیم در دو گروه با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت تیم های، عربستان، قطر، کره جنوبی و بحرین راهی مرحله نیمه نهایی شدند که تیم قهرمان مستقیما راهی بازیهای المپیک 2020 شده و تیم دوم در رقابت های بین قاره ای شرکت خواهد نمود.

بحرین باطناب خودش به چاه افتاد، ایران چگونه به نزدیکی المپیک نرسید

روز آخر مرحله گروهی رقابت های انتخابی قاره آسیا اما و اگرهای بسیاری داشت. کار تیم های گروه دوم برای صعود به مرحله نیمه نهایی به همدیگر گره خورده بود؛ گره ای که بحرینی ها با تدبیر خود فکر باز کردن آن را برای خودشان داشتند تا راه را در دور دوم برای راهیابی به فینال هموار کند اما تدبیر آنها ابتدا برای ایران و بعد برای خودشان تبدیل به گره کوری شد که شانس کسب سهمیه المپیک را برای ایران از بین برد و برای آنها هم سخت و تا حدی دست نیافتنی کرد.

بازی بین دو تیم بحرین و کره جنوبی در حالی با فزونی 31 بر 30 به سود کره به اتمام رسید که در صورت برد ایران برابر کویت، سه تیم در گروه دوم در امتیاز چهار برابر شده و کار صعودشان به آنالیز تفاضل گل ها می رسید. در این صورت تفاضل گل های بازی های رو در روی سه تیم ایران، کره جنوبی و بحرین محاسبه می شد که به این ترتیب بحرین، کره جنوبی و ایران اول تا سوم گروه می شدند. تیم ایران در این صورت کره جنوبی را برده بود و به بحرین باخته بود، بحرینی ها هم ایران را برده بودند و به کره جنوبی باخته بودند و کره جنوبی هم مقابل ایران یک شکست و مقابل بحرین یک پیروزی داشت. تا اینجا همه چیز برابر بود، اما تفاضل گل بحرین 2+، تفاضل کره جنوبی صفر و تفاضل تیم ملی کشورمان 2- بود و به همین دلیل تیم های بحرین و کره جنوبی به مرحله بعد می رفتند.

بحرینی ها به تصور اینکه با باخت برابر کره به عنوان تیم اول راهی مرحله دوم شده و قرعه آسان تری خواهند داشت تن به شکستی با اختلاف تنها یک گل به چشم بادامی ها دادند. چنانچه کره جنوبی با دو گل این بازی را می برد و ایران نیز کویت را شکست می داد آن وقت ایران و کره جنوبی به دور دوم می رفتند.

تدبیر بحرینی ها باعث شد تا برد ایران برابر کویت هیچ ارزشی نداشته باشد. ایران حتی اگر 100 گل را برابر کویت به ثمر می رساند باز هم به دلیل شمارش تفاضل گل ها بین سه تیم اول، به عنوان تیم سوم معرفی می شد و عملا برد و باخت این دیدار برایش مهم نبود.

باخت ناباورانه بحرین به کره، انگیزه را از شاگردان حبیبی گرفت. با این حال بازیکنان هندبال ایران بازی بسیار خوبی را برابر کویتی که روزی مدعی قهرمانی در قاره آسیا بود از خود نشان دادند و بازی را با نتیجه تساوی 36 بر 36 به انتها بردند. اما وقتی جلال کیانی گل سی و هفتم و فزونی ایران را به کویت زد و داور آن گل را مردود اظهار داشت هیچ کس فکر نمی کرد نتیجه تساوی ایران و کویت بتواند تدبیر بحرینی ها را به ناتدبیری تبدیل کند. با این تساوی، تیم ایران در رده سوم گروه ایستاد اما محاسبه گل های تیم اول و دوم جدول باعث شد تا کره به عنوان تیم اول و بحرین به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

به این ترتیب بحرین در عین ناباوری در این مرحله باید برابر تیم قطر و میزبان رقابت ها قرار بگیرد و شانس کمی برای راهیابی به فینال و کسب سهمیه مستقیم المپیک و حتی حضور در رقابت های انتخابی بین قاره ای بدست بیاورد. تیم قطر تنها تیم بدون باخت مرحله گروهی این رقابت هاست و به گفته بسیاری از کارشناسان بخت کسب سهمیه مستقیم آسیا از آن این تیم بوده و با این شرایط کار بحرین در این دیدار بسیار سخت خواهد بود.

در انتها مرحله گروهی این بازیها جدول بازیها در دو گروه به این ترتیب است:

گروه A:

1- قطر با 6 امتیاز، 2- عربستان با4 امتیاز ، 3- هند با 2 امتیاز، 4- هنگ کنگ بدون امتیاز

گروه B:

1- کره جنوبی با 4 امتیاز و تفاضل گل، 2- بحرین با 4 امتیاز، 3- ایران با 3 امتیاز، 4- کویت با یک امتیاز

در مرحله نیمه نهایی، دو تیم قطر و بحرین با هم و دو تیم عربستان و کره با یکدیگر مسابقه می دهند. تیم های برنده راهی فینال بازیها شده و قهرمان راهی المپیک 2020 خواهد شد. تیم دوم نیز راهی رقابت های بین قاره ای خواهد شد که عملا کار سخت تری نسبت به قاره آسیا دارد.

تیم ایران نیز در ادامه مسابقات انتخابی المپیک در دوحه، برای کسب مقام پنجم به مصاف تیم هنگ کنگ خواهد رفت.

به گزارش وبلاگ بخار، مسابقات هندبال انتخابی المپیک مردان از 26 مهر الی 5 آبان ماه در دوحه قطر برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بحرین باطناب خودش به چاه افتاد، ایران چگونه به نزدیکی المپیک نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرین باطناب خودش به چاه افتاد، ایران چگونه به نزدیکی المپیک نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید