برقراری پرواز گرگان - آکتائو به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ بخار، خبرنگاران/گلستان استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، گفت: خط هوایی بین دو استان گلستان و منگستائو می تواند موجب گسترش روابط تجاری، مالی و فرهنگی گردد و کوشش داریم مسائل پرواز گرگان به آکتائو هرچه زودتر مرتفع گردد.

برقراری پرواز گرگان - آکتائو به کجا رسید؟

هادی حق شناس در جلسه ویدئوکنفرانس با حبیب الله ملکوتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان و با حضور مدیران مالی، اظهار کرد: با همکاری یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی کوشش داریم این پرواز را راه اندازی کنیم و حجم مسافر اولیه مدنظر این شرکت را با همکاری اتاق های بازرگانی گلستان، مازندران و گیلان تامین کنیم.

وی اضافه نمود: ایران و قزاقستان هر دو در عضویت اوراسیا هستند و فراوری 92 محصول گلستان که می تواند این در معاهده مورد تبادل قرار گیرد، ظرفیتی منحصربه فرد را در اختیار گلستان قرار داده است.

استاندار گلستان یادآور شد: قریب به 15 هزار قزاق در گلستان زندگی می نمایند که روابط خانوادگی و فرهنگی با مردم جمهوری قزاقستان و شهر آکتائو دارند و در عین حال ظرفیت های منحصربه فرد گردشگری گلستان می تواند زمینه بسط روابط دو طرف گردد.

به گزاش وبلاگ بخار به نقل از استانداری گلستان، همچنین در این جلسه، حبیب الله ملکوتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان با اشاره به اهمیت گسترش روابط دو طرف، اعلام نمود: برقراری پرواز گرگان به آکتائو سرآغاز فصل جدیدی از روابط فرهنگی، گردشگری، تجاری و مالی است و امیدواریم با تعامل فی مابین هرچه زودتر این ارتباط برقرار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برقراری پرواز گرگان - آکتائو به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری پرواز گرگان - آکتائو به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید