معرفی شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز

به گزارش وبلاگ بخار، آشنایی با شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز | All Nippon Airways

با شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز (All Nippon Airways)، یکی از ایرلاین های مهم کشور ژاپن آشنا شوید. این شرکت هواپیمایی به عنوان یکی از قدیمی ترین و البته بزرگ ترین ایرلاین های کشور ژاپن در حال حاضر اقدام به فعالیت های هوایی و پروازی می کند. در حال حاضر این شرکت هواپیمایی به بیش از 74 مقصد پروازی مختلف در بیشتر کشورهای دنیا و در قاره های گوناگون پرواز می کند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، کلاس های پروازی، اطلاعات فنی، اضلاعات ضروری و قوانین این شرکت هواپیمایی برای مسافرانش و بعلاوه دیگر مطالب مرتبط با این شرکت هواپیمایی را به اتفاق هم مرور و آنالیز نماییم.

معرفی شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز

تاریخچه شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز

شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز ژاپن All Nippon Airways را به زبان زاپنی به این صورت 全日本空輸株式会社 نوشته می شود و زِن نیپو کویو خوانده می شود به صورت اختصاری به آن آنا (ANA) می گویند. این شرکت در سال 1952 میلادی در منطقه شیئودومه و در میناتوی شهر توکیو تاسیس شد.

این شرکت را می توان بدون در نظر گرفتن شرکت هواپیمایی ژاپن ایرلاینز یا همن جال، به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی کشور ژاپن می باشد. این شرکت در حال حاضر دارای بیش از 300 هواپیمای مسافربری و باربری در ناوگان خود است.

فرودگاه مرکزی و قطب اصلی شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز ژاپن، فرودگاه بین المللی هاندا توکیو (Haneda Airport) و فرودگاه بین المللی ناریتا توکیو (Narita International Airport) و فرودگاه بین المللی کانزای (Kansai International Airport) می باشند. شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز ژاپن در حال حاظر به بیش از 73 مقصد مختلف در قاره های آسیا و اروپا و آمریکا پرواز های مسافربری و باربری برنامه ریزی شده انجام می دهد.

جالب است بدانید که شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز، اولین شرکت هوایی در دنیا بود که پیشرفته ترین هواپیمای شرکت هواپیماسازی بوئینگ یعنی مدل 787 را به کار گرفت. سهام شرکت شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز در بازارهای بزرگ بورس توکیو و بورس لندن معامله می شود.

این شرکت از سال 1999 میلادی یکی از اعضای اتحادیه بزرگ هوایی استار الاینس به شمار می رود. شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز در حال خحاضر نیز اسپانسر رسمی فدراسیون فوتبال ژاپن و در پی آن، تیم ملی فوتبال ژاپن نیز می باشد.

در سال 2016 سایت معتبر worldairlineawards که رده بندی های شرکت های هوایی در دنیا را انجام می دهد، شرکت هوایی آل نیپون ایر ویز را شایسته رده 5 برترین خطوط هوایی برتر سال انتخاب نمود. این شرکت هواپیمایی از مارس سال 2016 میلادی بیش از 20 هزار کارمند را در خود دارد.

در ماه مه سال 2010، بر اساس آمار ارائه شده کل ترافیک هوایی و مسافرتی شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز با افزایشی نزدیک به 8 درصد در ارائه خدمات بین المللی آن هم در 5 ماه اول سال 2010 و در نهایت با افزایش 22 درصدی در انتها سال مذکور، تعداد مسافرین ایرلاین خود را نزدیک به 2.5 میلیون نفر نسبت به تعداد قبلی افزایش داد. این شرکت هواپیمای علاوه بر اسپانسری فدراسیون و تیم ملی فوتبال ژاپن به فدراسیون و دیگر تشکیلات معمولا ورزشی دنیا از سوی دیگر کشورهای دنیا نیز خدمات متناسب با سرویس هایش ارائه می دهد.

ازدیگر فعالیت های این شرکت، پروازهای خدماتی بالگردهای منطقه ای، ایر دو (Air Do) که یک شرکت تابعه آل نیپون ایرلاینز است و پروازهای مقرون به صرفه قیمت برای این شرکت انجام می دهد، پروازهای کارگو، سرمایه گذاری مشترک در بسیاری از شرکت های ژاپنی و بین المللی… و دیگر فعالیت های مربوط در زمره هوایی را شامل می شود.

آیا می دانستید که اولین پرواز برنامه ریزی شده و تجاری بعد از دوران سخت و طاقت فرسای جنگ ژاپن، بین اوزاکا و توکیو در یک پرواز داخلی به وسیله یکی از خلبانان ژاپنی با سرویس های این شرکت هواپیمایی انجام گرفت؟

این که شرکت هواپیمایی در 26 دسامبر سال 1952 تاسیس شد ولی با توجه به شرایط پیش رو، در 20 ژانویه سال 1954 آغاز اولین سرویس های باری و مسافربری این شرکت هواپیمایی بود. در سال 1957 بود که شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز تصمیم گرفت تا مسیرهای خود را از جنوب ژاپن تا کاگوشیما توسعه دهد.

این شرکت هواپییمایی به منظور گرفتن قدرت بیشتر و بعلاوه سرمایه بیشتر، در مارس سال 1958 با شرکت هواپیمایی شرق دور ادغام شد. در نتیجه این دو شرکت ترکیبی با مجموع سرمایه 600 میلیون ین سرمایه، بزرگ ترین و البته قدرتمندترین شرکت خصوصی هواپیمایی ژاپن را به وجود آوردند.

پس از این کار شرکت هواپیمایی آل نیپون در سال 1960 بود که رشد بسیاری نمود. از بین سال های 1960 تا 1961 بود که این شرکت قدرتمند نو، هم ناوگان هوایی خود را بسیار توسعه داد و هم اولین برگه سهام بوورس اوراق بهادار خود را در بازارهای سهام توکیو و اوزاکا عرضه نمود. این شرکت در ادامه سال های فعالیت خود، در سال 2007 میلادی بود که شرکت هواپیمای آل نیپون برنده برترین خطوط هوایی سال دنیا شد.

در سال 2009 این شرکت پرواز آزمایشی به نام پرواز المپیک را انجام داد و مورد تشویق هوادارانش نهاده شد. این شرکت را به عنوان الهام بخشی از ژاپن نیز یاد می کنند. در جولای سال 2001 بود که ایر آسیا و آل نیپون با یکدیگر توافق کردند که که یک شرکت کم هزینه و مقرون به صرفه قیمت هواپیمایی به نام ایرآسیا ژاپن (Air Asia Japan) را تاسیس کنند و قطب اصلی آن نیز فرودگاه ناریتا توکیو باشد. سهام شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز از این شرکت، 51 درصد است.

البته این شرکت تا زمانی که شرکت هواپیمایی ایرآسیا در سال 2013 از سهام آن خارج نشده بود وجود داشت و بعد از آن با نام وانیل ایر به ارائه خدمات پرداخت. در مارس 2018 این شرکت گفت که دو شرکت هواپیمای تابعه اش یعنی؛ شرکت هواپیمایی هلو و وانیلی را به عنوان یک شرکت واحد به نام هلو را در نظر دارد. این شرکت هواپیمایی در 3 کلاس پروازی اکونومی کلاس، بیزینس کلاس و فرست کلاس اقدام به برگزاری پروازهای خود می کند.

اطلاعات شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز

نام شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز: All Nippon Airways

کد یاتا: NH

کد ایکائو: ANA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز: www.ana.co.jp

منبع: الی گشت

به "معرفی شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید