تأیید واکسن روسی اسپوتنیک در 25 کشور دنیا

به گزارش وبلاگ بخار، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه وعده داد که تعداد کشورهایی که استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی علیه ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داده اند، تا آخر این هفته به 25 کشور خواهد رسید.

تأیید واکسن روسی اسپوتنیک در 25 کشور دنیا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بخار به نقل از خبرگزاری اینترفکس، کیریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه خاطرنشان کرد که واکسن روسی اسپوتنیک-وی علیه ویروس کرونا تا سرانجام این هفته در 25 کشور دنیا مورد تأیید قرار می گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ بخار بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام روس شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما انتظار داریم که واکسن اسپوتنیک تا سرانجام همین هفته در 25 کشور دنیا برای استفاده اضطراری در مقابل بیماری کووید-19 مورد تأیید قرار بگیرد.

به گفته کیریل، این داروی ساخت روسیه از هم اکنون در بیش از 20 کشور به ثبت رسیده است و بیست و یکمین کشور، میانمار بود که روز یکشنبه این واکسن را تأیید کرد و طبق اطلاعات صندوق سرمایه گذاری روسیه، تعداد این کشورها تا سرانجام هفته به 25 خواهد رسید.

در خبر دیگری گزارش شده که وزارت منابع اجتماعی مجارستان نیز خاطرنشان کرد که مرکز بهداشت ملی این کشور بطور قطعی استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک-وی برای مقابله با ویروس کرونا و انجام عملیات واکسیناسیون شهروندان مجارستانی را مورد تأیید قرار داده است.

پیش از این، وزیر امور خارجه مجارستان برای گفت وگو با مقامات روسی درباره ارسال واکسن اسپوتنیک-وی به مسکو سفر نموده و یک محموله از این واکسن روسی به این کشور ارسال شده و موسسه ملی داروسازی و تغذیه مجارستان این دارو را تأیید کرد.

مجارستان، نخستین کشور اروپایی است که قصد استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک-وی، بدون تأیید آن از سوی اتحادیه اروپا را دارد.

لازم به یادآوری است، واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا با عنوان علمی گام.کووید.واک توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه گامالیا و با همکاری وزارت دفاع این کشور فراوری شده و نخستین واکسن ویروس کروناست که در تاریخ 11 آگوست (21 مرداد) از سوی وزارت بهداشت روسیه به ثبت رسید. اثربخشی این دارو 91.4 درصد بوده و میزان پیشگیری در برابر موارد شدید بیماری کووید-19 با دریافت دو دوز کامل دارو، به 100 درصد رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تأیید واکسن روسی اسپوتنیک در 25 کشور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید واکسن روسی اسپوتنیک در 25 کشور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید