تبدیل خانه موزه بازار تهران به نقطه گردشگری

به گزارش وبلاگ بخار، خانه سلطان بیگم شجاعی (خانه موزه بازار) با قدمتی 150 ساله به مقصدی برای بازدید تهرانگردان تبدیل می گردد.

تبدیل خانه موزه بازار تهران به نقطه گردشگری

خانه موزه بازار (سلطان بیگم شجاعی) با مساحت 700 مترمربع و با قدمت 150 سال متعلق به همسر محمد رضا شجاع الملک تفنگدارباشی دوران قاجار است که این بنا را شهرداری در سال 1376 خریداری کرد و در سال 1388 به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتقل شد.

مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت:

در بازه 14 روزه و با حضور تعدادی از راهنمایان و مدیران این صنعت سلسله نشست های تهران شناسی برگزار و در آن توسعه گردشگری مرکز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سیف در ادامه اضافه کرد که خانه موزه بازار تهران در منطقه تهران 12 با قدمت 150 سال (اواخر دوره قاجار) یکی از نقاط تفریحی و گردشگری مطرح است که ستاد گردشگری شهرداری ظرفیت خود را برای معرفی این اماکن توسعه خواهد داد.

رئیس ستاد گردشگری به تدوین برنامه سوم شهرداری و توجه به بخش گردشگری شهر تهران اشاره نمود و اضافه کرد:

به موضوع گردشگری برای اولین بار در این برنامه، به صورت کامل پرداخته شده که توسعه گردشگری در مرحله بازنگری آن گنجانده شده است.

سیف بعلاوه از اجرای تورهای گردشگری زمستانی برای نخستین بار در سطح مرکز اطلاع داد و گفت معرفی مقاصد و جاذبه های گردشگری در ایام سال یکی از رویکردهای مهم این ستاد بوده که از دی ماه سال جاری برای نخستین بار تورهای گردشگری زمستانه شروع می گردد.

وی بعلاوه از اجرای رینگ گردشگری (جهت) برای نخستین بار در سطح مرکز اطلاع داد و گفت:

در حال حاضر 3 جلسه هماهنگی با سازمان اتوبوس رانی شهر تهران برای اجرای این جهت گردشگری آزمایشی صورت گرفته است تا جهت هدف گردشگری را معین گردد.

منبع: کجارو / ایرنا

به "تبدیل خانه موزه بازار تهران به نقطه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل خانه موزه بازار تهران به نقطه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید