جذاب ترین دریاچه های استانبول

به گزارش وبلاگ بخار، بسیاری از افراد هنگامی که فرصت استراحتی برایشان فراهم می شود، به فکر مسافرت می افتند. عده ای از این افراد ترجیح می دهند تا این فرصت فراهم شده را در کشور دیگری بگذرانند. در این بین نیز کسانی هستند که کشوری را انتخاب می کنند که دارای جاذبه های آبی است زیرا ترجیح می دهند خستگی خود را در کنار سواحل مختلف از تن بیرون کنند. از جمله مناطق انتخابی دریاچه های استانبول است که مسافران می توانند با تور استانبول از جذابیت های این کشور دیدن کنند.

جذاب ترین دریاچه های استانبول

اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید که به تفریحات آبی علاقه مندید، به شما کشور ترکیه، شهر استانبول را پیشنهاد می دهیم. این شهر دارای دریاچه های طبیعی و مصنوعی بسیاری است که حدود 65 دریاچه برای آن ثبت کرده اند. این دریاچه های طبیعی و مصنوعی با زیبایی هایی که آفریده اند، هرساله توجه گردشگران زیادی را برای بازدید به خود جلب می کنند. علاقه مندان می توانند با تماشای طلوع تماشایی خورشید و نیز غروب عاشقانه آن، لحظات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند.

در سال های نه چندان دور سدهای بسیاری برای تامین منبع آب مورد نیاز شهر بر روی این دریاچه ها احداث شده اند. هم اکنون نیز سدی بزرگ در حال احداث است که در سال های آینده شاهد دریاچه مصنوعی دیگری خواهیم بود.

خوب است بدانید که بهترین زمان بازدید از این دریاچه های زیبا بین ماه های مارس تا نوامبر در فصل تابستان است که هوا برای ساحل گردی و رفتن به دریاچه های استانبول بسیار مناسب است. هرچند در فصل های دیگر سال نیز می توانید از زیبایی های این دریاچه ها استفاده کنید. و نکته دیگر این که برخی از این دریاچه ها به علت ضایعات صنعتی و انسانی آلوده هستند و اصلا مناسب شنا کردن نیستند اما شما می توانید در دریاچه های مجازی که مشخص شده اند؛ شنا کنید و نیز از امکاناتی همچون جت اسکی، قایق رانی و آبشارهای آّبی نهایت لذت را ببرید.

در این مطلب قصد داریم شما را با 4 دریاچه برتر شهر استانبول آشنا کنیم تا در هنگام سفر به این شهر دچار سردرگمی نشوید.

دریاچه ترکوسTerkos Lake یکی از دریاچه های استانبول

دریاچه ترکوس Terkos Lake یکی از دریاچه های استانبول در بخش شمالی دریای سیاه واقع شده است که منطقه جنگلی کوچکی آن را احاطه کرده. این منطقه جنگلی فضایی مناسب را برای ماهی گیری فراهم کرده است. آب این دریاچه از رودخانه ای به اسم ایستیرانکا سرچشمه می گیرد. این آب تازه وارد لوله کشی شهر می شود. در اطراف این دریاچه زیبا دهکده کوچکی با نام همین دریاچه (ترکوس) وجود دارد.

دریاچه ترکوس را می توان از بهترین نقاط برای لذت بردن از شکار غاز و ماهی گیری در آبی شیرین نام برد. اما لازم است بدانید که برای ماهی گیری قوانین خاصی درنظر گرفته شده است که نباید از آن ها غافل شد.

گردشگران محلی معمولا ترجیح می دهند تا در فصل تابستان به این دریاچه بیایند زیرا می توانند در استراحتگاه های موجود در کناره این دریاچه با امکانات فوق العاده اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند و از دیدن طلوع و غروب دل انگیز خورشید لذت ببرند. همچنین می توانید با وجود زیبایی های این منطقه با دریافت عکس های زیبا خاطرات به یاد ماندنی خود را ثبت کنید.

دریاچه کوچوک چشمه Küçükçekmece

یکی از زیباترین دریاچه های استانبول دریاچه کوچوک چشمه Küçükçekmece است. این دریاچه که 16 کیلومتر مربع مساحت دارد در غرب شهر استانبول قرار گرفته است که تقریبا 20کیلومتر با ساحل مرمره فاصله دارد.

منبع آب این دریاچه رود های نککسدر، سازلایدر و هادیکوی هستند. نام این دریاچه در لیست آب های کم عمق قرار می گیرد زیرا بیشترین عمقی که برای آن ثبت شده است، بیشتر از 20 متر نیست.

متاسفانه در سال های نه چندان دور این دریاچه به وسیله ضایعات آلوده، تمیزی خود را از دست داده است اما هنوز هم می توانید از ماهی گیری در این دریاچه لذت ببرید ولی باید توجه داشته باشید که به علت آلودگی آب این دریاچه بهتر است از خوردن این ماهی ها پرهیز کنید.

یکی از علت های جذب گردشگران به این دریاچه پرندگان زیبایی هستند که با پرواز بر فراز این دریاچه منظره های دلنوازی را برای تماشاگران فراهم کرده اند.

دریاچه بویوک چشمه Büyükçekmece از جذاب ترین دریاچه های استانبول

دریاچه بویوک در کناره دریای مرمره و بخش جنوبی کشور ترکیه، جز زیباترین دریاچه ها در استانبول است که مساحتی بالغ بر 12 کیلومتر مربع دارد. این دریاچه از جمله آب های کم عمق محسوب می شود زیرا بیشترین عمق برای این دریاچه را فقط 6 متر بیان کرده اند. خوب است بدانیم که منبع تغذیه این دریاچه نهر های کاراسو هستند.

متاسفانه این دریاچه نیز به دلیل سکونت انسان ها در این مکان دچار آلودگی هایی شده است که کمتر می توان در این آب ماهی های زیبا را مشاهده کرد. اما امکانات رفاهی مناسبی از جمله فضای سبز، ساحل تماشایی، رستوران ها و کافه های مختلف برای استفاده گردشگران فراهم شده است.

از جمله زیبایی های این دریاچه پلی تاریخی به نام سینان است که این پل نام خود را از نام سازنده خود به ارث برده است. قوس های زیبایی که بر روی این پل واقع شده است، این مکان را به یک جاذبه تاریخی و گردشگری تبدیل کرده است و به ارزش این دریاچه افزوده است.

اگر به قایق سواری نیز علاقه دارید؛ می توانید یک قایق از کنار دریاچه اجاره کنید و از قایق رانی در این دریاچه زیبا لذت ببرید. قایق های قدیمی زیبایی در کناره این دریاچه برای استفاده علاقه مندان تعبیه شده است.

سایر دریاچه های استانبول Dam lakes

شهر استانبول علاوه بر سه دریاچه ذکر شده چند سد کوچک نیز دارد که همچون یک مخزن آب به استانبول و منطقه های مجاور آن عمل می کنند.

تعدادی از مهم ترین دریاچه های استانبول دریاچه ایساکوی، اومرلی، دریاچه المالی، علیبی، دریاچه سازلیدر و دالک است.

متاسفانه این دریاچه ها نیز از آلودگی های انسانی در امان نمانده اند و علی رغم مقررات سخت گیرانه ای که برای ساخت و ساز در اطراف این دریاچه ها در نظر گرفته شده است، روز به روز بر آلودگی این دریاچه می افزاید. دریاچه های استانبول قطعاً خلقت شگفت انگیز طبیعت هستند. در اولین فرصت به ترکیه سفر کنید و سری به این دریاچه های زیبا بزنید.

0

منبع: دلتابان

به "جذاب ترین دریاچه های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین دریاچه های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید