خطر هانتا ویروس فراتر از کرونا است؟

به گزارش وبلاگ بخار، با مثبت اعلام شدن تست ویروس هانتای یکی از کشته شده های چینی، شایعاتی درباره ظهور یک ویروس جدید و کشنده در فضای مجازی به وجود آمد. اطلاعات درباره هانتا ویروس و تفاوت آن با کرونا را بخوانید.

خطر هانتا ویروس فراتر از کرونا است؟

سرویس اخبار - هانتا ویروس، ویروس جدیدی به حساب نمی آید و از سال ها قبل توسط متخصصین شناسایی شده بود؛ منشا پیدایش ویروس هانتا مدفوع موش است و عملاً زمانی به انسان منتقل می گردد که مدفوع موش به هر علتی با چشم بیمار در تماس قرار بگیرد. این ویروس مسری نیست و از انسان به انسان منتقل نمی گردد و بنابر اطلاعات آماری NHS، از هر 13 میلیون نفر، تنها یک نفر احتمال ابتلا به هانتا را دارد که خطر آن بسیار کمتر از برخورد صاعقه به افراد است!

علائم و نشانه های ابتلا به هانتا ویروس

برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس می بایست مراقب نظافت مکان هایی که احتمال حضور موش در آنجا وجود دارد، باشید. از علائم ابتلا به ویروس هانتا می توان به تب شدید، سرفه های خشک، و درد عضلانی اشاره نمود که نشانه هایی تقریباً شبیه به ابتلا به کرونا محسوب می گردد. حالت تهوع، تنگی نفس و سردرد از دیگر نشانه های ابتلا به این ویروس است که پس از 2 روز در فرد آشکار می گردد.

مقایسه ویروس هانتا و کرونا ویروس

در خاتمه باید گفت به شایعات در مورد شیوع ویروس هانتا توجه نکنید چرا که به هیچ وجه در حد و اندازه های کرونا خطرناک نیست و به عنوان نمونه ای نادر در چین جان یک فرد را گرفته است. کشور چین با توجه به نوع تغذیه خاصی که مردمش دارند، تماس زیادی با بعضی حیوانات از جمله خفاش و موش و … دارند و همانطور که منشا ویروس کرونا، یک خفاش بود، منشا بیماری هانتا نیز موش است.

منبع: جوان آنلاین

منبع: setare.com

به "خطر هانتا ویروس فراتر از کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر هانتا ویروس فراتر از کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید