دامی که در واتساپ پهن شده، مراقب خطرناک باشید

به گزارش وبلاگ بخار، گجت نیوز نوشت: یک ساده، می تواند به کابوس کاربران واتساپ تبدیل گردد. ی که از آن صحبت می کنیم، می تواند بدون هیچ دانشی از دنیای هک، به کاربران معمولی این امکان را بدهد تا گوشی دیگران یا خودشان را کرش نمایند.

دامی که در واتساپ پهن شده، مراقب خطرناک باشید

واتساپ پیغام رسان امنی است اما متاسفانه باگ های شناخته شده ای دارد که می توانند روی اعصاب شما راه بروند. یکی از تازه ترین باگ های کشف شده واتساپ مربوط به یک است که باعث کرش واتساپ می گردد. متاسفانه این بار هم کاربران اندرویدی قربانی این باگ هستند و در iOS کلیک روی این برای شما مسئله ای به وجود نمی آورد.

این که ابتدا در توییتر مورد توجه نهاده شد و سپس وبسایت های بزرگ دنیای فناوری به آن توجه کردند، بسیار ساده است. شما با وارد کردن این در واتساپ، می توانید یک کرش لوپ بسازید. ظاهرا این ایراد هم کاربران معمولی و هم کاربران نسخه بیزنس واتساپ را مورد هدف قرار می دهد. در تست های ما تعیین شد نسخه 2.23.10.77 واتساپ بیشترین آسیب را از این باگ می بیند اما در تست واتساپ نسخه 2.23.6.76 بر روی گوشی گلکسی اس 31 سامسونگ با اندروید 12، واتساپ کرش کرد اما خبری از لوپ کرش نبود. در نسخه آخر واتساپ برای سیستم عامل اندروید در گوشی گلکسی ای 52 اس با اندروید 13 هم با کلیک روی این خبری از کرش نبود و واتساپ گفت باید برای باز کردن این نوع ها، سراغ دانلود آپدیت بروید. این در حالی است که ما آخرین نسخه Whatsapp را از گوگل پلی استور نصب نموده بودیم.

چطور از این باگ واتساپ دوری کنیم؟

معمولا با کلیک روی این ، نباید اتفاق خاصی بیفتد و شما باید به تنظیمات برنامه واتساپ بروید. با این حال باگی که در واتساپ وجود دارد باعث شده با کلیک روی این ها برنامه به صورت کامل کرش کند. رفتار این باگ در نسخه های مختلف واتساپ روی گوشی های مختلف تا حدی فرق دارد و همان طور که گفتیم، شاید اصلا خبری از کرش کردن برنامه یا گوشی نباشد.

با این حال اگر گوشی شما در برابر این باگ آسیب پذیر است هیچ راهی برای جلوگیری از آن ندارید و فقط و فقط باید چتی که در آن وجود دارد را به هیچ وجه دوباره باز نکنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "دامی که در واتساپ پهن شده، مراقب خطرناک باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامی که در واتساپ پهن شده، مراقب خطرناک باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید