درهای مهر و یلدا به روی در راه ماندگان باز شد

به گزارش وبلاگ بخار، دو گرمخانه آقایان و بانوان منطقه 5 با ظرفیت بیش از 160 نفر آمادگی اسکان افراد بی خانمان و بی سرپناه را در این روزهای سرد پاییزی دارد.

درهای مهر و یلدا به روی در راه ماندگان باز شد

به گزارش وبلاگ بخار، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارمنطقه 5 درباره کاهش دما و لزوم توجه به افراد بی خانمان و بی سرپناه گفت: با توجه به لزوم حمایت از اقشار آسیب دیده اجتماعی ازجمله کارتن خواب ها و افراد بی سرپناه، با آغاز فصل سرما و باهدف حمایت و ارائه خدمات مطلوب تر به اقشار آسیب دیده اجتماعی، گرمخانه های منطقه 5 آماده اسکان این افراد هستند.

روح الله حدادی درباره گرمخانه های منطقه 5 اضافه کرد: در منطقه 5 دو گرمخانه یکی ویژه آقایان (گرمخانه مهر) و یکی ویژه خانم ها (گرمخانه یلدا) وجود دارد. در گرمخانه آقایان 110 نفر و در گرمخانه بانوان 50 نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد که با افزایش سرما این ظرفیت 15 درصد بیشتر می گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارمنطقه 5 خدماتی که در این گرمخانه ها ارائه می گردد، را این طور توضیح داد: اقداماتی چون خدمات پزشکی، مددکاری و مشاوره، استحمام، البسه و وعده های غذایی گرم و برگزاری برنامه های فرهنگی را در این مراکز شاهد هستیم.

او ادامه داد: پذیرفته شدگان از بدو ورود مورد معاینه پزشک قرار می گیرند و در این گرمخانه ها افراد بی سرپناه و کارتن خواب و افراد درراه مانده ساعت می توانند 24 استراحت و از خدمات استفاده نمایند.

حدادی با بیان اینکه برخی از این افراد خودشان به گرمخانه ها مراجعه می نمایند، تأکید کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده افراد بی سرپرست و کارتن خواب با شماره تلفن فوریت های خدمات اجتماعی 137 تماس بگیرند تا گشت های ویژه بلافاصله به محل اعزام شده و مددجویان را به مددسراها انتقال دهند. نیروهای ما هر شب از 9 شب تا 5 صبح در محله های منطقه 5 با خودروی حامی شهر در حال گشت زنی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "درهای مهر و یلدا به روی در راه ماندگان باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درهای مهر و یلدا به روی در راه ماندگان باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید