گوشی خود را تکان دهید تا خودروی شما برقصد! ، عکس و فیلم
به گزارش وبلاگ بخار، در حالی که پورشه پانامرا به روز شده تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد، اما تغییرات مهم زیادی در زیر پوسته این خودرو وجود دارد. هیچ کدام از این تغییرات، خاص تر از سیستم نو پورشه به نام Active Ride نیست.
امیرمسعود عابدین: اکتیو راید (Active Ride) یک سیستم تعلیق فعال پیچیده بوده که نوید تغییر نحوه رانندگی این سدان اسپرت را می دهد و البته با ترفندهای سرگرم کننده نیز همراه است.
پورشه در هر طرف خودرو، یک موتور-پمپ با استفاده از یک موتور الکتریکی برای تنظیم اندازه فشار هیدرولیک وارد شده به دمپر نصب کرده است. انرژی این موتورپمپ ها از باتری 400 ولتی خودرو تامین می شود.
گفته می شود که این سیستم به قدری قدرتمند است که اساساً غلت زدن خودرو را در حین تصادف حذف می کند!
مانند سیستم E-Active Body Control مرسدس بنز که شش سال پیش با مدل GLE معرفی گشت، سیستم Active Ride پورشه می تواند از نظر فنی، در حالی که خودرو حتی وقتی ثابت است نیز استفاده شود و به آن اجازه دهد تا بالا و پایین شود. علاوه بر این، حتی می توان آن را به پهلو هم تغییر جهت داد!
با این حال، قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوید، این ویژگی مجذوب کننده در نسخه تولیدی موجود نیست. در عوض، مهندسان پورشه با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند متصل به ژیروسکوپ، این امکانات را در طول مراسم رونمایی به نمایش گذاشتند و به کاربران اجازه می داد تا خودرو را وادار به انجام این حرکات کنند.
این ویژگی، یک فناوری شگفت انگیز بوده و تأثیرات شگرفی بر نحوه کنترل پورشه پانامرا خواهد داشت. پورشه در حال حاضر در تلاش است تا سیستم Active Ride خود را به مدل های دیگر از جمله تایکان اضافه کند.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در وبلاگ بخار مراجعه کنید.
227227
منبع: خبرآنلاین