استادیوم مرسدس بنز آرنا

به گزارش وبلاگ بخار، ورزشگاه مرسدس بنز آرنا ورزشگاهی در شهر اشتوتگارت آلمان است که نام آن در طول سال هایی که از افتتاحش می گذرد بارها تغییر نموده است. در ادامه سری مقالات آشنایی با ورزشگاه در خبرنگاران این ورزشگاه مدرن اروپایی را به شما معرفی می کنیم.

استادیوم مرسدس بنز آرنا

اطلاعات کلیدی

باشگاه: اشتوتگارت (VFB Stuttgart)

سال تاسیس: 1933

گنجایش: 60441 (11121 نفر ایستاده)

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

ساخت ورزشگاه مرسدس بنز آرنا از سال 1929 میلادی آغاز شد و پس از 4 سال به خاتمه رسید و آماده بهره برداری بود. مرسدس آرنا که در ابتدا با نام ورزشگاه Adolf-Hitler-Kampfbahn شناخته می شد در 26 ژوئیه سال 1993 و هم زمان با بازی های ژیمناستیک قهرمانی آلمان به صورت رسمی افتتاح شد.

در سال های اولیه ظرفیت ورزشگاه تنها 35000 نفر بود اما تنها دو سال پس از گشایش آن با اضافه شدن جایگاه هایی چوبی ظرفیت آن به بیش از 70000 نفر افزایش پیدا کرد. البته در سال 1938 این جایگاه های چوبی به علت مسائل امنیتی بسته شدند.

پس از خاتمه جنگ جهانی دوم نام ورزشگاه ابتدا به Century Stadium تغییر پیدا کرد و در سال 1949 نام نکاراشتادیون (Neckarstadion) برای این ورزشگاه انتخاب شد. درست پس از تغییر نام دوم ورزشگاه تحت یک عملیات بازسازی و توسعه عمده نهاده شد و ظرفیت آن به 100000 نفر افزایش یافت.

در سال 1959 ورزشگاه نکاراشتادیون (مرسدس بنز) میزبان فینال بازی های کاپ اروپا بین رئال مادرید و استاد رنس (Stad de Reims) بود که بازی با نتیجه 2-1 به نفع رئال مادرید به خاتمه رسید. در سال 1962 هم این ورزشگاه میزبان بازی دوم سوپر جام اروپا بین دو تیم فیورنتینا و اتلتیکو مادرید بود که اتلتیکو با 3 گل تیم ایتالیایی را شکست داد.

پس از برگزیده شدن کشور آلمان برای میزبانی بازی های جام جهانی 1974، در سال های ابتدایی دهه 1970 ورزشگاه مجددا تحت بازسازی نهاده شد تا برای برگزاری این رقابت ها آماده گردد. طی این عملیات جایگاه اصلی تماشاچیان دوباره ساخته شد و برای جایگاه روبرویی یک سقف ایجاد شد. با خاتمه بازسازی گنجایش ورزشگاه از 100000 نفر به 70500 نفر کاهش پیدا کرد.

در طول برگزاری بازی های جام جهانی 1974 ورزشگاه نکاراشتادیون میزبان سه بازی از مرحله اول گروهی و بعلاوه بازی بین لهستان و سوئد (1-0) از مرحله دوم گروهی بود.

در سال 1988 نکاراشتادیون برای دومین بار میزبان فینال کاپ اروپا بود. این بار بازی بین دو تیم پی.اس.وی آیندهوون و بنفیکا برگزار گردید که تیم هلندی پیروز شد در ضربات پنالتی حریف پرتقالی را شکست دهد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

یک ماه پس از میزبانی از دومین فینال کاپ اروپا، ورزشگاه نکاراشتادیون به عنوان یکی از ورزشگاه های منتخب جام ملت های اروپا برگزیده شد و در طول بازی های یک بازی مرحله گروهی و بعلاوه بازی نیمه نهایی بین اتحاد جماهیر شوروی و ایتالیا (2-0) را میزبانی کرد.

در سال 1993 ورزشگاه دوباره تحت بازسازی نهاده شد و بیشتر مساحت جایگاه های طبقه دوم به جایگاه تجهیز شدند و یک سقف روی تمام ورزشگاه نهاده شد.

با آغاز همین بازسازی ها به علت کارهایی که با حمایت اقتصادی کمپانی فراوری نماینده ماشین، دایملر-بنز روی آن انجام گرفته بود نام ورزشگاه دوباره تغییر کرد و این بار نام گاتلیب دایملر اشتادیون (Gotlieb-Daimler-Stadion) روی آن گذاشته شد.

گاتلیب دایملر اشتادیون هم برای آماده سازی جهت برگزاری بازی های جام جهانی 2006 آلمان دوباره تحت نوسازی نهاده شد و طی این عملیات ردیف های بالایی جایگاه تماشاچیان به بازسازی شدند.

در طول برگزاری رقابت های جام جهانی 2006 این ورزشگاه 4 بازی مرحله گروهی، بازی یک هشتم نهایی بین انگلستان و اکوادور (1-0) و بازی رده بندی بین آلمان و پرتقال (3-1) را میزبانی کرد.

تا پیش از سال 2008 ورزشگاه شهر فرانکفورت همچنان یک پیست دو و میدانی هم داشت، اما در همان سال شورای شهر تصمیم گرفت ورزشگاه را به ورزشگاه فوتبالی مناسب و درخور برای شهر اشتوتگارت تبدیل کند. بنابراین پیست دو و میدانی حذف شد، زمین چمن اندکی پایین تر رفت و جایگاه های تماشاچیان تا نزدیکی زمین چمن توسعه پیدا کردند. این عملیات در سال 2011 به خاتمه رسید و نام ورزشگاه به مرسدس بنز آرنا تغییر پیدا کرد.

راه های دسترسی به مرسدس بنز آرنا

ورزشگاه مرسدس بنز آرنا در شرق شهر اشتوتگارت و در کنار رودخانه نکار قرار گرفته است. این ورزشگاه حدود 4/5 کیلومتر از مرکز شهر و ایستگاه مرکزی قطار فاصله دارد.

در تمام خیابان ها و اتوبان های شهر تابلوهایی با نام ورزشگاه وجود داردند که شما را به وسیله راه های B14 و B10 به ورزشگاه می رسانند.

اگر دوست دارید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید، برترین راه استفاده از مترو (S-Bahn) است. خط S1 که از ایستگاه مرکزی می گذارد شما را از راستا Kirchheim به ایستگاه Neckarpark می رساند که از آنجا 5 دقیقه تا ورزشگاه پیاده روی دارید.

آدرس ورزشگاه به زبان آلمانی: Mercedesstrasse 87, 70372 Stuttgart

اقامتگاه، رستوران و کافه های نزدیک به مرسدس بنز آرنا

مرسدس بنز آرنا بین رودخانه نکار و چند خط راه آهن قرار گرفته است و اطراف آن مجموعه های ورزشی و چند کارخانه قرار گرفته است. تعداد کمی کافه و رستوران در نزدیکی مرسدس بنز آرنا قرار گرفته است اما بهتر است اگر قصد خوردن یا آشامیدن چیزی را دارید این کار را در مرکز شهر اشتوتگارت انجام بدهید و پس از آن به سمت ورزشگاه حرکت کنید.

چند هتل در نزدیکی ورزشگاه شهر اشتوتگارت قرار دارند که می توانید فهرست آن ها را از اینجا مشاهده کنید و اگر دوست دارید در مرکز شهر اشتوتگارت اقامت داشته باشید می توانید فهرست کامل هتل های شهر اشتوتگارت را از اینجا ببینید.

بلیط بازی های تیم اشتوتگارت

بلیط بازی های تیم اشتوتگارت را می توانید آنلاین، به وسیله شماره تلفن 58325463 180 0049 از فروشگاه طرفداری باشگاه اشتوتگارت در محل ورزشگاه مرسدس بنز یا فروشگاه طرفداری باشگاه در خیابان Konigstrasse تهیه کنید.

از سال 2011 که ورزشگاه مرسدس بنز نوسازی شده است، تعداد تماشاچیان تیم اشتوتگارت هم در طول فصل افزایش چشمگیری داشته اما با این حساب فقط بلیط حدود یک سوم بازی های این باشگاه به صورت کامل به فروش می رسند و معمولا به راحتی می توان بلیط بازی ها را تهیه کرد.

قیمت بلیط ها برای یک بازی در رده معمولی از 21/5 یورو (86000 تومان) برای یک جایگاه در یکی از چهار گوشه ورزشگاه تا 55 یورو (220000 تومان) برای یک جایگاه در بخش مرکزی جایگاه اصلی متغیر است و قیمت بلیط در جایگاه ایستاده 14/5 یورو (58000 تومان) است. بلیط بازی های رده بالای قیمتی این تیم هم بین 32 یورو (128000 تومان) تا 73/5 یورو (294000 تومان) و قیمت جایگاه ایستاده هم 18/5 یورو (74000 تومان) است.

برای اطلاعات بیشتر درباره بلیط ها می توانید با ایمیل [email protected] تماس بگیرید.

تورهای ورزشگاه مرسدس آرنا

تورهای ورزشگاه مرسدس آرنا تورهایی 90 دقیقه ای هستند که طی آن ها بازدیدنمایندگان می توانند از رختکن ها، تونل ورود بازیکنان به زمین، نیمکت های ذخیره، امکانات VIP و اتاق کنفرانس تماشا نمایند.

تورهای ورزشگاه از دوشنبه تا آدینه بین ساعت های 10:00 تا 22:00 انجام می گیرد و شنبه ها هم بین ساعت 10:30 تا 12:30 تور برگزار می گردد.

برای به حد نصاب رسیدن تورها باید حداقل 11 نفر بلیط خریده باشند. برای شرکت در تورها هم باید حتما پیش از حضور در محل ورزشگاه بلیط خود را به وسیله تماس با تلفن 604 007 55 711 0049 یا ایمیل [email protected] تهیه کنید. هزینه تور برای هر نفر 8 یورو (32.000 تومان) است.

منبع: کجارو / stadiumguide.com

به "استادیوم مرسدس بنز آرنا" امتیاز دهید

1 کاربر به "استادیوم مرسدس بنز آرنا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم مرسدس بنز آرنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید