در این شهر همه خانه ها زرد هستند

به گزارش وبلاگ بخار، بارزترین ویژگی شهر ایزمال مکزیک، رنگ زرد خانه ها و صومعه های این شهر است. تمام ساختمان های واقع در مرکز ایزمال به رنگ زرد هستند که با تزئینات سفید و قرمز رنگ مزین شده اند.

در این شهر همه خانه ها زرد هستند

در کشور مکزیک شهری وجود دارد به نام ایزمال که تقریبا همه بناها و ساختمان های آن به رنگ زرد است. برای آشنایی بیشتر با شهر زرد رنگ این مطلب را در مجله گردشگری دلتا دنبال کنید.

تاریخچه ایزمال

این شهر در اواسط قرن شانزدهم، به وسیله اسپانیایی ها در بالای یکی از شهرهای باستانی مایاها بنا شد. شاید جالب باشد بدانید که نام IZAMAL به معنای شبنمی است که از آسمان می بارد.

در سال 2002، ایزمال به عنوان Pueblo Magico نام گذاری شد. این عنوان معتبر به وسیله وزیر گردشگری مکزیک به شهرهای کوچک استثنایی این کشور اعطا می گردد.

چرا این شهر به رنگ زرد است؟

خدای خورشید مایاها

برخی می گویند که رنگ زرد برای احترام به خدای خورشید مایا، یعنی کینیچ کاکمو انتخاب شده است.

ملاقات پاپ

این شهر درست قبل از ملاقات پاپ ژان پل دوم از ایزمال در سال 199، به رنگ زرد روشن رنگ آمیزی شد و به همین علت برخی ها معتقدند که این کار به افتخار ملاقات و حضور او بوده است.

خنثی بودن رنگ زرد

در سال 1993، رنگ زرد مورد استفاده هیچ کدام از دو حزب حاکم در دولت مکزیک نبود و از نظر سیاسی، رنگ زرد رنگی کاملا بی طرف و خنثی محسوب می شد. برخی اعتقاد دارند که به همین علت، این رنگ برای رنگ آمیزی شهر انتخاب شده است.

این رنگ پشه ها را دور نگه می دارد

آخرین و کاربردی ترین علتی که برخی از مردم برای انتخاب رنگ اظهار نموده اند این است که ظاهراً این رنگ باعث دفع پشه ها و ایجاد آسایش برای ساکنان شهر می گردد.

جاذبه های طبیعی ایزمال

به طور کلی، شهر ایزمال مکزیک از طبیعت زیبایی برخوردار است و حتی چشم انداز شهری منحصربه فرد آن شما را به وجد خواهد آورد. اگر هوادار جاذبه های طبیعی هستید، این شهر دارای آبشار و دریاچه های طبیعی متعددی است که بسیار زیبا هستند و حس طراوت و تازگی به شما می بخشند. پیشنهاد می کنیم که این شهر را جزء فهرست سفرهای خارجی خود قرار دهید. اگر به این دسته مطالب علاقه مندید پیشنهاد می کنیم مطلب شهری که همه در آن عریان هستند را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اولین صندوق امانات دنیا در ایران مطلب را نیز مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "در این شهر همه خانه ها زرد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این شهر همه خانه ها زرد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید